Gå til innhold

hvordan fjerne sorte lakkdråper på hvit kassebil.


larsrangoy

Recommended Posts

Hei, har kjøpt meg en Ford Transit Connect som har vært utfor en lakeringsulykke.

Hele ene siden på bilen + panser er full av lakkdråper. Den har nok stått nært en plass hvor de har sprøytemalt. Ellers har bilen limrester etter reklame som har vært på bilen før.

Er totalt nybegynner, eneste jeg har er en høytrykkspyler, vaskehanske, prickbort og jif bilshampo. Og det skjønner jeg at jeg ikke kommer langt med her.

Noen som har en grei oppskrift for å bedre lakken på bilen min? Kjenner lakkdråpene godt med fingrene.

IMG_0837_zps485fa944.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Med litt innsats klarer du å få bort dette med clay og claylube. Clayen er en leireklump laget for bil, som skal fjerne forurensinger avfettinger og berøringsvask ikke greier å ta. Claylube er smøremiddelet som du sprayer på lakken før du benytter clay. Jeg garanterer ikke at prikkene går bort med kun clay, men du er på god vei. Etter clay er det anbefalt å gå over med en slipende polish slik at du fjerner merkene clayen lager. Dette topper du med en voks eller lakkforsegling slik at lakken er beskyttet.

Jeg vil anbefale at du kjøper IronX/korrosol (Metallpartikkeldrepende avfettinger) og Surfex HD (Blandes ut i vann etter hvor møkkete bilen er, dette fjerner trafikkfilm). Prickbort har du, den fjerner asfalt og tjæreforurensninger i lakken din. Det er veldig lurt å bruke alle disse avfettingene før du benytter clay, slik at det ikke setter seg unødvendig mye i clayen. Du bør også håndvaske bilen først.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Carnauba gjør ingenting med lakkdråper. Om det er noe i voksen som kan hjelpe, så er det løsemidlene, men på tørkede lakkdråper er det clay eller sliping som gjelder.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...