Gå til innhold

Test: Max Protect glass coat pro VS Nanolex Glass


Audi S8

Recommended Posts

Planen var en innvendig vask av frontruten men havnet til slutt med en test av disse 2 produktene på frontruten utvendig

DSC_0015_1200x800-3.jpg

Frontruten var vasket først med Chemical Guys og dereetter vart det en runde med polerings maskin på lav hastighet og Nanolex glasspolish

DSC_0016_1200x800-3.jpg

Halve ruten polert

DSC_0017_1200x800-3.jpg

Etterhele ruten var polert så vart den tørket ren for produkt rester med MF klut

DSC_0018_1200x800-2.jpg

Så vart ruten grundig renset med Nanolex Glassrens Premium med en ren MF klut

DSC_0019_1200x800-3.jpg

DSC_0020_1200x800-3.jpg

Nanolex Glass ultra vart påført med denne kluten her som fulgte med, påført i sirkulære bevegelser med press, passet på at man fikk overlapp der man påførte.

DSC_0021_1200x800-4.jpg

Så fikk den stå og herde i 10 min

DSC_0022_1200x800-2.jpg

Halve ruten med Nanolex

DSC_0023_1200x800-3.jpg

Buffer av med ren MF klut

DSC_0025_1200x800-2.jpg

Så var det Max protect sin tur, her brukte eg svampen som Max Protect selger, samme påføring mønster, men venter 2 min etter eg har påført strøk 1 før eg legger strøk nr 2 rett på nr 1

DSC_0024_1200x800-2.jpg

DSC_0026_1200x800-2.jpg

Strøk nr 2

DSC_0027_1200x800-2.jpg

Så 10 min herding før buffing, her kan man bruke IPA på MF kluten for å fjerne alle produkt rester. Denne gangen var det lettere å fjerne en sist gang eg prøvde, om det skyldes at eg passet på å ikke få dråper som herdes er eg usikker på.

DSC_0028_1200x800-1.jpg

Så vart viskerne vasket godt.

DSC_0030_1200x800-2.jpg

Lite bilde så eg husker hvor coatingen hører til

DSC_0031_1200x800.jpg

Slik skal bilen nå stå i 24 timer, etter 12 timer ca tar eg en ny runde med MF klut for å buffe over på Nanolex siden.

Eg hadde planer om å bare ha dette i loggen min, men da blir det litt vanskeligere å følge dette opp tror eg.

Bilen har nå trillet 227300km så får man litt oversikt på det også, bilen blir brukt hver dag og den står oftest ute.

Så da blir det å oppdatere dette hver gang eg kommer heim fra sjøen sånn ca.

################################################################################################

Fredag 26 september

Høst vær ute, bilen har ikke vert kjørt enda, men noen bilder av hvordan vannet oppfører seg før bilen blir tatt i bruk.

Kan se ut som dråpene slipper litt før på Max protect, men må si det dei oppfører seg ganske så likt

.

DSC_0059_1200x800-1.jpg

Nanolex siden

DSC_0058_1200x800-1.jpg

Max Ptotect siden

DSC_0059_1200x800-1.jpg

Nær bilde av Nanolex

DSC_0060_1200x800-1.jpg

Nær bilde av Max protect

DSC_0062_1200x800-2.jpg

##################################################################################################################################

29 Sep 2014

Har kjørt ca 30 mil i helga i dritt vær så har no fått testa hvordan det oppfører seg, har litt delte meininger om å ha dette på frontruten. Viskerane laget en del mer lyd og hoppet litt, men skulla nesten ha kjøpt nye for å teste om det vart bedre.

Klarer ikke å se noen forskjell på desse 2 produktene, dei oppfører seg heilt likt enda.

Her hører dere lyden eg fikk med viskerane + det blir et lite "slør" når viskerane går over ruten, forsvinner ganske fort.

80 kmt i meget krafig regnbyge

Fantastisk å ha dette når det var helt mørkt ute, såg meget bra heilt til du fikk gatelys da vart det heller ubehaglig på grunn av vanndråpene reflekterte en del lys og det vart vanskligere å se, men det er min erfaring så langt

Endret av Audi S8
  • DCN Poeng 9

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Skulle hatt med ei stripe G1 og :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dele ruta i 4 da, og ta med gyeon view og g1 [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Audi S8

Fruen som bruker bilen og har ikke vert så happy når det gjelder coatingen på vinduet, så fikk gut fanten til å ta en øvelskjeørings runde for å se hvordan det oppfører seg, vasket lett over ruten med såpe og viskerbladene før vi startet, og som hun sa, på høyre viskerblad virker det som den har slitt ut en del av coatingen også der den har godt over til Max protect siden som er på venstre side, men begge sider får man et slør som ikke er like kjekk, når man får møtende trafikk i mørket. men skal prøve å ta en film også når det er lyst ute og regn.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Prøvd å dra ei stripe coating på viskerne?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte det på i sirkulære bevegelser skriver du. Det har jeg aldri gjort, kun rette linjer og med avsluttende (om jeg legger 2 "lag") loddrett. Har aldri hatt problemer med at viskerne hopper, med eller uten rensing av viskere. Har jeg opplevd med ultra, men yderst få ganger, uten at jeg helt vet hva som er årsaken.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Smurte det på i sirkulære bevegelser skriver du. Det har jeg aldri gjort, kun rette linjer og med avsluttende (om jeg legger 2 "lag") loddrett. Har aldri hatt problemer med at viskerne hopper, med eller uten rensing av viskere. Har jeg opplevd med ultra, men yderst få ganger, uten at jeg helt vet hva som er årsaken.

Men no er ej ikke slik som alle andre hehe

Kan jo være man skal legge Nanolex slik som du seier. Om sirkulære bevegelse husker eg var når det gjelder rengjøring men tror ikke det står noe i manualen om at det skulle være rette linjjer eller sikulære faktisk, men på MaxProtect sto det sirkulære, isåfall så er den rett i hennold til den saken.

Jo mer eg les jo mer usikker vart eg hehe

2801.jpg

Men sjekka loggen min fra sist eg la Nanolex Ultra da brukte eg ikke sirkulære bevegelser faktisk, så vart vel litt krøll med 2 produkter på en gang da for en stakkars forvirret mann hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...