Marius Engel

Hår under lakken!?!??

Har noe på bakfanger ved siden av skiltet som ser ut som hår under lakken. Har hatt bilen i ca 7 mnd (nybil), og la først merke til dette nå. Jeg har knipset ett bile i mørke, i regnet, men dere ser vel hva det går i.

Er det noe å gjøre med dette? Går dette på garanti?

Jeg har nettopp lagt Mohs på bilen, så jeg håpte på å slippe å levere bilen inn til lakkering, men da må jeg vel leve med det?

På bildet er det to hår. Ett som ligger rett, og ett som ligger i en "L".

861058a3755d01c350256b0599a23a4f.jpg

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er et hår under lakken må det selvfølgelig gå på lakkgaranti!

Tror ikke forhandler tar hensyn om du akkurat har lagt Mohs på bilen nei :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jo. Svaret er vel egentlig opplagt. Leve med det, eller levere bilen inn. Har nettopp hatt den inne siden fredag til tectylbehandling. Er noe jævla dritt å være uten bil, spesielt siden jeg bruker den i jobben...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg ha fortalt de situasjonen. En nybilforhandler har sikkert en demobil du får låne mens de fikser bilen! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg ha fortalt de situasjonen. En nybilforhandler har sikkert en demobil du får låne mens de fikser bilen! ;)

Ikke nissan. De har Leiebil, ikke lånebil. De er jævla vanskelig på dette, jeg har prøvd før. Kubdeservicen er er totalt rævva etter at bilen er kjøpt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nissan. De har Leiebil, ikke lånebil. De er jævla vanskelig på dette, jeg har prøvd før. Kubdeservicen er er totalt rævva etter at bilen er kjøpt...

De må da vel ha noen demobiler stående du kan krangle deg til vel?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig at Nissan og subaru selger sånn halvveis dårlig i Norge.. På tide at Birger skjerper seg litt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må da vel ha noen demobiler stående du kan krangle deg til vel?

Forrige gang var jeg innom selger, verksted og salgssjef. De har leiebiler, ikke lånebiler. Og demobilene trenger de selv....

Dette er Sande Auto Vest i Drotningsvik. I følge dem selv skal de altså tjene penger på at jeg må legge ut penger for en leiebil når jeg kommer inn for garantireprasjoner med min bil som den gang var ett par måneder gammel. Leiebiler kan de ikke bare gi ut gratis.

Jeg blir så forbanna av sånt opplegg. Jeg prøvde virkelig å argumentere for at jeg skulle få gratis leiebil sist gang, med flere personer, og lenge. Men det var som å snakke med en full person hvor alt går på repeat til du spyr. Ikke snakk om å få låne en bil noen timer... Men leiebiler hadde de rikelig av som stod ubrukt, de bare kunne ikke låne ut en slik uten å få betalt for det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige gang var jeg innom selger, verksted og salgssjef. De har leiebiler, ikke lånebiler. Og demobilene trenger de selv....

Dette er Sande Auto Vest i Drotningsvik. I følge dem selv skal de altså tjene penger på at jeg må legge ut penger for en leiebil når jeg kommer inn for garantireprasjoner med min bil som den gang var ett par måneder gammel. Leiebiler kan de ikke bare gi ut gratis.

Jeg blir så forbanna av sånt opplegg. Jeg prøvde virkelig å argumentere for at jeg skulle få gratis leiebil sist gang, med flere personer, og lenge. Men det var som å snakke med en full person hvor alt går på repeat til du spyr. Ikke snakk om å få låne en bil noen timer... Men leiebiler hadde de rikelig av som stod ubrukt, de bare kunne ikke låne ut en slik uten å få betalt for det...

Da vet du ihvertfall hvor du ikke kjøper bil neste gang!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja!

Jeg er fornøyd med Leafen. Den er helt super. Men forhandler har jeg null tillit til...

Får levert en til ny bil i morgen. Denne er ikke fra Nissan...

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst er Nissan i Åsane enda verre å ha med å gjøre, om man skal tro halvparten av hva man leser og hører...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ut dørene fra Sande i Drotningsvik med en følelse at her handler jeg ihvertfall ikke bil. Ble forsøkt presset til å bestille noe jeg ikke ville ha. Samt at tilbudet som skulle være meget godt etter selger hadde "flyttet" litt på tallene egentlig bare var en landsdekkende kampanje på gratis vinterdekk som de allerede tar overpris for.

Men anyway så var dette på kveldstid og det virket som at demobilene ble brukt av de ansatte til å komme seg hjem om dagene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri kjørt så mye leiebil (betalt av forhandler) som det året jeg hadde en audi, jeg mener bestemt at du har krav på tilsvarende bil som den de utfører rep. på faktisk. Jeg husker jeg var grei som godtok å kjøre rundt i småbiler, de sa at jeg kunne strengt tatt krevd en stasjonsvogn med 4x4 da det var det jeg fikk utført garantirep. på. Men var egentlig bare en slags fornøyd med å få leiebil i det store og hele.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har krav på bil dersom den bare er inne i en dag. Eller ikke inne flere ganger for samme feilen. Tror jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått leiebil hver gang bilen min har vært på verksted, uten diskusjon... men det kan være forsikringen min som er utslagsgivende her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder lånebil så er vel ikke Volvo det spor bedre. Hos meg ville de ikke låne meg bil selv når de skulle rette opp e skade de hadde påført min 3 uker gamle bil. Fikk tilslutt låne en varebil. :s

Når det gjelder håret i lakken så har jeg opplevd det samme på ny bil. Jeg påpekte det under overlevering og det ble fiksa med sliping og polering. Om du er heldig ligger det i klarlakken hos deg og. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lovdata - Kapittel 6, paragraf 30

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan greide du å overse dette når du la på Mohs?

Hår under lakken høres jo helt hårreisende ut.. Håper det ordner seg, slikt hører ikke hjem på en 7 mnd gammel lakk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også opplevd hår under klarlakken på en nybil.

Bilen var lyseblå så dette så vi når vi hadde overtakelsen hos forhandler, så det ble påpekt på stedet og rettet opp i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan greide du å overse dette når du la på Mohs?

Hår under lakken høres jo helt hårreisende ut.. Håper det ordner seg, slikt hører ikke hjem på en 7 mnd gammel lakk!

Jeg har oversett det siden mars 2014...

Grunnen er nok fordi at hårene ligger i det området skiltet står, og blir skyggelagt i lyset fra garasjen. Det er nesten ikke mulig å se når den står i garasjen med taklyset på. Jeg oppdaget det når jeg gikk over med inspeskjonlykt nylig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive