• 0
sisc1337

Klargjøring for vinter av min perlehvite P85 tesla

Spørsmål

Hei! Jeg har noen spørsmål om vinterklargjøring av bilen min. Fikk bilen min i slutten av mars i år og har kjørt den 7k kilometer. Leverte bilen ifra meg for klargjøring med en gang jeg kjøpte den (S&S: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19931-multicoat-perlehvit-tesla-model-s/#entry392304). Bilen har SV shield på pianolakk, SV endurance på den perlehvite lakken og SW autobahn på felger og skilter. Tenker nå jeg vil prøve å klargjøre bilen selv for vinteren:)

Hvordan kan jeg best vite når SV: endurance er gått ut på dato og når bør jeg klargjøre bilen for vinter?

Nå har jeg gått til innkjøp av SV: glazier og SV: autobahn. Kan jeg bruke glacier på pianolakken eller bør jeg gå til innkjøp av en annen voks til dette? Bør jeg gjøre noe med rutene på bilen? Hva må til for å fjerne de produktene som allerede er på bilen for å klargjøre bilen for voksing? Forstår at surfex og korrosol må brukes, men trenger jeg noe mer enn dette som f.eks clay eller en lakkrenser? Har også SV cleaner fluid. Finnes det noen bra guider på hvordan SV cleaner fluid skal brukes riktig? Sikkert mange av disse spørsmålene som er stilt før, men er ikke så flink til å søke og grave etter svar. På forhånd takk for svar!

Endret av sisc1337
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

• 0

SV endurance skal holde opp til 18 mnd så den Bør holde over vinteren, er vel SV sin mest holdbare voks dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive