Gå til innhold

Swissvax Glacier Voks på hvit bil


Mr.rs4

Recommended Posts

Jeg har en BMW 5serie 2007 årsmodel med farge kode Alpine White III.

Vil denne voksen være bedre enn andre da? Siden jeg har hvit bil, og denne skal gi en dybde og glans?

Glacier 200 ml. - Premium voks for hvite biler

http://www.swissvax.no/produkter/voks-produkter/swissvax-glacier-voks-200-ml

Swissvax Glacier Voks
Glacier er en premium voks - utviklet for møte utfordiringene med å hente dybde i glansen på hvite og helt lyse lakktyper. Den inneholder spesifikke glansforsterkingselementer og en høy konsentrasjon av ultra ren brasiliansk Grade One carnauba voks (over 40 %). Beriket med kokosnøtt og avokadoolje ekstrakter metter den lakken og produserer en briljant og strekfri glans. Så snart den er påført blir den etter hvert hard og skaper et holdbart, beskyttende skall over lakken, hvilket forhindrer skade fra forurensing og annen slitasje. Bruk voksen etter en forberedende behandling Cleaner Fluid (prevoks olje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nei.

Og det begrunner jeg med at jeg ikke klarer å se forskjell..

Hadde heller tatt shield, evt concorso:-)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg mener nei.

Og det begrunner jeg med at jeg ikke klarer å se forskjell..

Hadde heller tatt shield, evt concorso:-)

Bare for å være litt vanskelig, hvorfor velge Concorso hvis man ikke ser forskjell?

Concorso går under navnet "utstillingsvoks" og Shield omtales som "langtidsbeskyttende". Shield er ca 650 kr billigere enn Concorso og flertallet sier at Concorso ikke har noen bedre holdbarhet.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt vanskelig, hvorfor velge Concorso hvis man ikke ser forskjell?

Concorso går under navnet "utstillingsvoks" og Shield omtales som "langtidsbeskyttende". Shield er ca 650 kr billigere enn Concorso og flertallet sier at Concorso ikke har noen bedre holdbarhet.

Pga mange lakker har bedre holdbarhet med concorso, og da hadde jeg vurdert det.

Jeg har opplevd flere lakker hvor Shield for seg tidligere enn concorso, og hører flere her inne med lignende erfaringer.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Pga mange lakker har bedre holdbarhet med concorso, og da hadde jeg vurdert det.

Jeg har opplevd flere lakker hvor Shield for seg tidligere enn concorso, og hører flere her inne med lignende erfaringer.

Da skal jeg prøve Concorso når Shield krukken min er tom. :)

Når det gjelder det med forskjell fra voks til voks så mener jeg også at det ikke er mulig å se forskjell fra den ene eller den andre. Det kan hende det er forskjeller ute å går men disse forskjellene er så små at man ikke legger merke til det.

En annen side av meg sier at jeg er veldig fornøyd med utseende på f.eks Mirage som også er en "showvoks". Det sitter sikkert oppi hodet mitt, men jeg har en liten følelse av at "ble ikke bilen min litt finere i lakken nå?".

IMG_0587_1920x1280.jpg

Om det sitter i hodet eller i øyene så er det viktigste av alt at man selv er fornøyd mener jeg.

Hvis trådstarter sitter med en magefølelse på at Glacier gir det lille ekstra og han har lyst til å gå for den så synes jeg han skal det.

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det sitter i hodet eller i øyene så er det viktigste av alt at man selv er fornøyd mener jeg.

Hvis trådstarter sitter med en magefølelse på at Glacier gir det lille ekstra og han har lyst til å gå for den så synes jeg han skal det.

Det er vel det som er mesteparten av poenget med de fleste voksene fra swissvax, så lenge de vekker de riktige følelsene er det bare å åpne lommeboka så mye man kan eller vil, selv om 150-200 kroners hybridvokser ofte vil ha bedre holdbarhet ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det er vel det som er mesteparten av poenget med de fleste voksene fra swissvax, så lenge de vekker de riktige følelsene er det bare å åpne lommeboka så mye man kan eller vil, selv om 150-200 kroners hybridvokser ofte vil ha bedre holdbarhet ;)

SV har voks i mange forskjellige prisklasser. Riktignok ikke så lav pris som 150-200 kr, men på lik linje som mange andre "premium merker".

Jeg har ikke fått noe bedre holdbarhet med f.eks #845, men har fått ganske lik holdbarhet noe som gjør at #845 gir mer for pengene. Likevel foretrekker jeg f.eks Shield og Rainforest rub pro som koster 5 ganger mer fordi jeg liker å jobbe med den og voks er en stor del av bilpleie interessen.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På egen bil bruker jeg concorso som koster mer enn 10x prisen av #845, den har mer behagelig lukt, litt enklere å buffe og litt dårligere holdbarhet (hos meg ihvertfall). Det er ikke alle som er helt der at de vil betale såpass mye ekstra for "så lite" hvis man kun skal ha god beskyttelse, derfor synes jeg det er greit å opplyse om hvorfor man bruker det man bruker, så får den enkelte vurdere selv.

I vinter skal jeg prøve ut den nye kinahypen fusso coat, er den enkel i bruk med god holdbarhet, får kanskje 845 litt konkurranse i den lave prisklassen.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På egen bil bruker jeg concorso som koster mer enn 10x prisen av #845, den har mer behagelig lukt, litt enklere å buffe og litt dårligere holdbarhet (hos meg ihvertfall). Det er ikke alle som er helt der at de vil betale såpass mye ekstra for "så lite" hvis man kun skal ha god beskyttelse, derfor synes jeg det er greit å opplyse om hvorfor man bruker det man bruker, så får den enkelte vurdere selv.

I vinter skal jeg prøve ut den nye kinahypen fusso coat, er den enkel i bruk med god holdbarhet, får kanskje 845 litt konkurranse i den lave prisklassen.

Har lagt fusso coat, helt grei å legge/buffe men ikke så enkel/lett som 845 nei :wacko: .

Er du av de som sliter med at 845 har sterk lukt så er det min erfaring at fusso er enda sterkere selv om jeg ikke har problemer med det :blink: .

Virket drøy, kunne ikke se at jeg hadde brukt noe etter en bil :P .

Holdbarhet vet jeg ikke noe om enda B) da det bare er et par uker siden.

Endret av RNa
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk lesing :-)

Men når dere snakker om 845, er det denne dere snakker om? Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk lesing :-)

Men når dere snakker om 845, er det denne dere snakker om? Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=638

Stemmer.

God voks, bra holdbarhet, enkel i bruk - både påføring og buffing. Men lukter dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.

God voks, bra holdbarhet, enkel i bruk - både påføring og buffing. Men lukter dritt..

Det er ikke en nydelig lukt nei men at den lukter dritt mener jeg er skivebom :wacko: .

Noen får hodeverk av lukten men for min del er det helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...