Gjest

temp føler dpf

Kan en defekt temp føler på dpf gjøre at man ikke får regenerert dpf'n?

Gjelder audi a5 3.0tdi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart :) er jo temperatur som gjør at dfp regenerer...kapp dritten av, og slett dpf varsling med vag com ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart :) er jo temperatur som gjør at dfp regenerer...kapp dritten av, og slett dpf varsling med vag com ;)

Nå er dpf i orden igjen da temp føleren kommer på plass, så begynner ikke med det nå :P

Men, jeg fikk beskjed om at jeg kunne hente bilen forrige uke, da jeg kom drev de med regenereringen, men de fikk den ikke til. Så da sa de at det enten var ny dpf eller prøve å rense den i et middel over noen dager. Det jeg driver å lurer på er om det kan være denne sensoren som var defekt da de prøvde å regenerere, så de ikke fikk gjort det. Jeg spurte dem om alle sensorer var i orden, da jeg vet at det er kjent at noen av sensorene kan ryke. De sa alt var i orden med dem.. Har jo ikke så jævla lyst på å betale hele jobben for å ta ut dpf hvis det var en sensor som forårsaket hele driten..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke fult så enkelt.

Tempsensor er jo for å overvåke DPF, det er ofte trykkforskjell før/etter DPF som gjør at regenerering starter, da gjerne med en egen injector som sprøyter drivstoff inn til DPF, mens sensorane overvåker slik temp ikke blir så høy at man skader det.

Regner med du har prøvd å "kappe skiten av", og vet hvor mye du potensielt kan påvirke motorstyring på enkelte biler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan denne sensoren gjort at de ikke fikk kjørt regenerering via vag com?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mulig vil jeg tippe, men temp vil jo være mulig å overvåke på tester under regenerering. Det burde være mulig å se om sensorer er liv i..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg mener og. Men da kan det hende de har ødelagt den ved demontering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive