Gå til innhold

Vaske plastidip med surfex før nye strøk?


Einstein

Recommended Posts

Driver litt med plastidip for tida. Og et problem er når jeg har lagt noen strøk, ventet ei god stund og kanskje fått noen fingermerker eller støv på overflaten.

Noen tips til hva jeg kan bruke som siste vask før jeg sprayer avsluttende strøk? Etterlater surfex rester hvis jeg sprayer blanding med 1:20 på en klut, vasker over og tørker av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er ute etter noe som kan brukes i stedet for silikonfjerner. Som renser og klargjør overflaten uten å løse opp eksisterende plastidip. Nå skal jeg lakkere karrosseriet uten plastidip fra før som er dårlig i lakken. Noen steder er det sparklet og avsluttet med epoxy og fyller. silikonfjerneren løser jo opp fylleren nå.

Så jeg trenger noe som kan brukes uten vasking med vann som ikke etterlater fett eller silikonrester. Er nok ikke fullt så kritisk med avsluttende rens på plastidip som med vanlig lakk, men det bør være rent og fritt for fett.

Kan jeg spraye på surfex og tørke av med klut eller papir uten at det etterlater seg en film eller masse rester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert, men surfeks synes jeg høres ut som en dårlig ide, såsant du ikke får skyllt godt. Alltid overrasket meg hver gang jeg søler noe surfeks på henda hvor lenge jeg må skylle for å få det vekk.

IPA eller silikonfjerner er nok det beste. Har du prøvd, eller bare antar du at silikonfjerner løser opp PD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...