mortos

TRENGER HJELP ANGÅENDE LYSHJELP FORD KUGA

Hei. Har montert Osram H7 NightBreaker Unlimited på Fjernlys / Nærlys. vil også montere NightBreaker Unlimited H8 til grøftelysene. sjekket nettsiden til Parts24.no siden de selger Osram H8 NightBreaker Unlimited. Fikk tilbake melding på mail fra de der de sier. ( Men, det er en feil i annonseteksten, det er ikke Nightbreaker Unlimited med standard Osram H8-pærer. Det er fortsatt veldig god kvalitet
og lyser meget bra..)

Er det noen der ute som har montert samme standard Osram H8-pærer som parts24 selger.Og hvordan vil de lyse i forhold til mine Osram H7 NightBreaker Unlimited. Blir det noe fargeforskjell ? Vil Prøve og få det mest mulig likt som mine.

Ps skal også montere samme lys til parklys i lykten men vet ikke hvilken parer jeg skal kjøpe for og få det mest mulig likt som Osram H7 NightBreaker Unlimited. Håper noen der ute har vært oppi dette før.

Har montert disse i en Ford Kuga 2008 Modell.

Håper på positive tilbakemeldinger fra dere.

Mvh. Mortos :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standardpærene er ikke så mye gulere enn NBU.

NBU finnes med H1, H3, H4, H7, H11, 9005 (HB3) og 9006 (HB4)-sokler. H11 og H8 er rimelig like (og bruker samme kontakt), men du må trimme selve sokkelen bittelitt for å få pæren på plass i pæreholderen. Se denne linken:

http://www.driveaccord.net/forums/showthread.php?t=81990

Parklysene i Kuga er W5W-pærer. Når det gjelder fargematch blir dette litt vanskelig. Osram har tre serier der denne pæretypen inngår, Standard, Ultra Life og Cool Blue Intense. Standard og UL har samme farge, men UL varer lenger. Jeg finner ikke noe konkret om hvilken fargetemperatur de har lagt disse på, så jeg antar standard halogen-gul som da er 3450-3600K. Cool Blue Intense har 4200K fargetemperatur.

Night Breaker Unlimited er oppgitt med 3600K farge.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standardpærene er ikke så mye gulere enn NBU.

NBU finnes med H1, H3, H4, H7, H11, 9005 (HB3) og 9006 (HB4)-sokler. H11 og H8 er rimelig like (og bruker samme kontakt), men du må trimme selve sokkelen bittelitt for å få pæren på plass i pæreholderen. Se denne linken:

http://www.driveaccord.net/forums/showthread.php?t=81990

Parklysene i Kuga er W5W-pærer. Når det gjelder fargematch blir dette litt vanskelig. Osram har tre serier der denne pæretypen inngår, Standard, Ultra Life og Cool Blue Intense. Standard og UL har samme farge, men UL varer lenger. Jeg finner ikke noe konkret om hvilken fargetemperatur de har lagt disse på, så jeg antar standard halogen-gul som da er 3450-3600K. Cool Blue Intense har 4200K fargetemperatur.

Night Breaker Unlimited er oppgitt med 3600K farge.

Supert. Takker for svar. Mvh Mortos :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive