Gå til innhold

Problemer med lysmønster xenon


Hvkk

Recommended Posts

Nå som høstmørket sakte men sikkert sniker seg inn merker man raskere viktigheten av godt lys på bilen. Lenge har jeg vært fornøyd med xenon som standard på bilen, og det har fungert fint fram til nå.

Det jeg opplever er:

Dårlig lys lengst fremme i lyskjeglen, skimter svakt hvor langt nærlysene skal lyse. Så har lengden i lysene men ikke styrke

Veldig mye lys rett forran bilen.

Har sett litt på det og har ikke hatt noe suksess med stilling av lysene, prøvd å bytte side på pærer og tennere. Pærene lyser ellers fint og blått og er ikke så gamle.

Så om det er noen med gode kunnskaper om xenon og prosjektorer som kan hjelpe meg med e39 min hadde jeg sotte pris på det

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av samme problem på min -08 Mondeo med original xenon. Jeg syns ikke lengre det er spesielt godt lys foran bilen. Jeg skiftet pærer i sommer, og det hjalp ikke, det var omtrent som før.

Når jeg hadde lykt nr.2 ute for å skifte pære, forsøkte jeg å dra en Q-tips forsiktig over kanten på reflektoren nærmest pæren, (siden jeg ikke syns det ble særlig forbedring på lykt nr. 1), og den ble tydelig svart, så jeg har en mistanke om at det ligger ett belegg med sot/brent støv på reflektoren.

Jeg har planer om å ta ut den ene lykten igjen, og demontere selve reflektoren for å få sett hvordan det står til, mens den er montert er det helt umulig å komme til, hullet pæra monteres gjennom er alt for lite.

Jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å få alt på plass igjen riktig, det er jo mye leamikk inni lykten (Bi-xenon, halogen fjernlys, sving-lys, høydejustering etc).

Om noen har gjort dette før, mottar jeg tips med takk!

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av samme problem på min -08 Mondeo med original xenon. Jeg syns ikke lengre det er spesielt godt lys foran bilen. Jeg skiftet pærer i sommer, og det hjalp ikke, det var omtrent som før.

Når jeg hadde lykt nr.2 ute for å skifte pære, forsøkte jeg å dra en Q-tips forsiktig over kanten på reflektoren nærmest pæren, (siden jeg ikke syns det ble særlig forbedring på lykt nr. 1), og den ble tydelig svart, så jeg har en mistanke om at det ligger ett belegg med sot/brent støv på reflektoren.

Jeg har planer om å ta ut den ene lykten igjen, og demontere selve reflektoren for å få sett hvordan det står til, mens den er montert er det helt umulig å komme til, hullet pæra monteres gjennom er alt for lite.

Jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å få alt på plass igjen riktig, det er jo mye leamikk inni lykten (Bi-xenon, halogen fjernlys, sving-lys, høydejustering etc).

Om noen har gjort dette før, mottar jeg tips med takk!

Prøvd luft på boks og støvsuger?

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sitter for godt fast til at jeg klarer å blåse det bort. For å få det ordentlig rent tror jeg reflektoren må ut.

Jeg jobbet i "gamle dager" hos Kodak med diverse projektorer, og der var det rutine å pelle ut all optikken for å gjøre den ren, men det var litt enklere å komme til, siden det var designet for å tas fra hverandre.

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sitter for godt fast til at jeg klarer å blåse det bort. For å få det ordentlig rent tror jeg reflektoren må ut.

Jeg jobbet i "gamle dager" hos Kodak med diverse projektorer, og der var det rutine å pelle ut all optikken for å gjøre den ren, men det var litt enklere å komme til, siden det var designet for å tas fra hverandre.

Ja, nå er det vel mest designa slik at "Nei, altså, nå er den gåen. La oss bytte lys for kun 6500,- per stykk".

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nå som høstmørket sakte men sikkert sniker seg inn merker man raskere viktigheten av godt lys på bilen. Lenge har jeg vært fornøyd med xenon som standard på bilen, og det har fungert fint fram til nå.

Det jeg opplever er:

Dårlig lys lengst fremme i lyskjeglen, skimter svakt hvor langt nærlysene skal lyse. Så har lengden i lysene men ikke styrke

Veldig mye lys rett forran bilen.

Har sett litt på det og har ikke hatt noe suksess med stilling av lysene, prøvd å bytte side på pærer og tennere. Pærene lyser ellers fint og blått og er ikke så gamle.

Så om det er noen med gode kunnskaper om xenon og prosjektorer som kan hjelpe meg med e39 min hadde jeg sotte pris på det

1: Har bilen original xenon, halogenprojektorer eller halogenreflektorer?

2: Hvilke pærer bruker du (merke/produsent/fargetemperatur)? Var de gamle og nye samme produsent/type/farge?

Hvis original xenon, så er projektorene i E39 kjente for svidde reflektorer, så hvis det er det som er tilfellet må projektorene byttes.

Det at du "har lengden men ikke styrke" kan tyde på at pærene enten ikke sitter skikkelig i pæreholderen eller er skakke. Dette er et vanlig problem med rebased-pærer (xenon på halogensokkel, også kjent som PnP-kits). Dette kan også forklare forgrunnslyset du ser.

Ta gjerne bilder av output mot en vegg, det gjør det mye lettere å synse om hva som kan være feil. :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har litt av samme problem på min -08 Mondeo med original xenon. Jeg syns ikke lengre det er spesielt godt lys foran bilen. Jeg skiftet pærer i sommer, og det hjalp ikke, det var omtrent som før.

Når jeg hadde lykt nr.2 ute for å skifte pære, forsøkte jeg å dra en Q-tips forsiktig over kanten på reflektoren nærmest pæren, (siden jeg ikke syns det ble særlig forbedring på lykt nr. 1), og den ble tydelig svart, så jeg har en mistanke om at det ligger ett belegg med sot/brent støv på reflektoren.

Jeg har planer om å ta ut den ene lykten igjen, og demontere selve reflektoren for å få sett hvordan det står til, mens den er montert er det helt umulig å komme til, hullet pæra monteres gjennom er alt for lite.

Jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å få alt på plass igjen riktig, det er jo mye leamikk inni lykten (Bi-xenon, halogen fjernlys, sving-lys, høydejustering etc).

Om noen har gjort dette før, mottar jeg tips med takk!

Du skal ikke ha veldig mye lys rett foran bilen, egentlig... :)

Ansamling av sot i projektoren er ikke vanlig, men det skjer. Når pæren har nådd full intensitet og har vært på en stund, blir temperaturen på cutoffskjoldet rundt 300 grader, så metallet blir greit svidd over tid. Hvis lykten ikke er tett kan dette forverres ved at det kommer veistøv inn i lykten. Når dette setter seg på komponenter i projektoren vil de bli brent, og resultatet er mer sot.

For å åpne lykten må du (åpenbart) ta den av bilen. Ford bruker Permaseal på Fusion/Mondeolykter, så å få åpnet dem kan være et helvete. Hvis du har en stekeovn som er stor nok til å få lykten inn i, kan du bake den på 140 grader i 15 minutter, ta den ut og begynne å åpne den med flatt skrujern. Du vil ikke klare å få åpnet den på første forsøk, men du vil sannsynligvis klare å få litt bevegelse i delene. Sleng den i ovnen igjen på 140, nye 15 minutter, ut igjen, repeat. Fortsett sånn til lykten er åpen. Medlemmer på HIDPlanet (og andre steder i verden) sier at xenonlampene trenger 2-3 runder før man får dem åpne.

Når du demonterer - ta mange bilder av hvordan ting er satt sammen. Siden det er adaptive svinglys er det viktig at du merker deg (og gjerne markerer på lykten) hvilken stilling eventuelle hjul/stag står i, siden feil posisjon vil gjøre at ting ikke virker.

Ikke demonter mer enn nødvendig. Hvis det er fire skruer som holder projektoren på plass, så skrur du kun ut de skruene for å få ut projektoren. La alt annet være i fred.

Hvis projektoren er mulig å dele, dvs skille linseholderen fra reflektoren kan du gjøre det, men vær forsiktig så du ikke bøyer beina på linseholderen - millimeterendringer på projektoren kan føre til store problemer med output.

Ellers:

BRUK HANSKER! Vinylgummihansker eller nitrilhansker er bra. Finn noen som ikke setter merker overhodet, det være seg oljer fra gummien brukt eller talkum eller noe som helst annet.

Linse: La linsen stå i linseholderen. Du vinner ingenting på å ta den ut.

Linseholder: vær VELDIG forsiktig så du ikke bøyer noe. Som nevnt over - millimetersmå endringer på linsens posisjon i forhold til cutoffskjoldet fører til store endringer i lyset som kommer ut.

Cutoffskjold: Hands off. Ikke ta på skjoldet. Ikke bøy på noen deler.

Reflektorbolle: Bruk hansker og ikke ta inni reflektoren.

Rengjøring:

Linse: Kan rengjøres med vindusrens som ikke etterlater skjolder.

Cutoffskjold: Toppen kan rengjøres med vindusrens eller alkoholholdig rengjøringsmiddel på q-tips. Dra den forsiktig over toppen til du ikke får av mer drit. Pass på at det ikke ligger igjen rester av q-tips der - de vil ta fyr. Resten av skjoldet rengjøres på samme måte. Hold deg unna bevegelige deler som ser ut som om de er smurt inn med noe som helst.

Reflektorbolle: Trykkluft. Hvis den er skitten, mer trykkluft. Få vekk mest mulig partikler. Finn den mykeste mikrofiberen du har. Blås (med munnen) inn i bollen for å danne kondens. Dra kluten USANNSYNLIG FORSIKTIG over overflaten - fullstendig uten press - for å fjerne eventuelle flekker og partikler. Gå over innsiden av reflektoren ca en kvart del av gangen. Ikke gå over flere ganger; det reflekterende belegget tåler veldig dårlig berøring, så hvis du går over flere ganger risikerer du å gnikke det bort, og da må du ha ny reflektor. Jeg kødder ikke - det tåler ingenting.

Innsiden av lykteglasset kan rengjøres med trykkluft. Hvis det er partikler der kan den dynkes i vann (skru ut eventuelle LED-striper og sånt fjas først) og vaskes med myk MF under vann. Blås den tørr med trykkluft og la den lufttørke. Tørkekluter eller papir på innsiden av glass = riper.

Pass på at utsiden av lykteglasset er i så god stand som mulig. Riper og skitt ødelegger output.

Monter i motsatt rekkefølge av demontering.

Lykke til!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Har bilen original xenon, halogenprojektorer eller halogenreflektorer?

2: Hvilke pærer bruker du (merke/produsent/fargetemperatur)? Var de gamle og nye samme produsent/type/farge?

Hvis original xenon, så er projektorene i E39 kjente for svidde reflektorer, så hvis det er det som er tilfellet må projektorene byttes.

Det at du "har lengden men ikke styrke" kan tyde på at pærene enten ikke sitter skikkelig i pæreholderen eller er skakke. Dette er et vanlig problem med rebased-pærer (xenon på halogensokkel, også kjent som PnP-kits). Dette kan også forklare forgrunnslyset du ser.

Ta gjerne bilder av output mot en vegg, det gjør det mye lettere å synse om hva som kan være feil. :)

Er original xenon ja. Pærene skal være vanlige osram d2s i 4300k mener jeg. Ble satt inn for ca et år siden. Så vidt meg bekjent sitter de riktig i lyktene. Men får vel se om det ikke er tid til å skru det noe fra hverandre en dag snart

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt et bilde av output mot en vegg nå i dag, sikkert ikke det optimale. Men ca 5-6 meter fra veggen. Og skillet i topp mellom lys skjeglene er vel tydelige8b85d9daa6f3f20a02fc8bd83cb5953d.jpg

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du demonterer - ta mange bilder av hvordan ting er satt sammen. Siden det er adaptive svinglys er det viktig at du merker deg (og gjerne markerer på lykten) hvilken stilling eventuelle hjul/stag står i, siden feil posisjon vil gjøre at ting ikke virker.

Ikke demonter mer enn nødvendig. Hvis det er fire skruer som holder projektoren på plass, så skrur du kun ut de skruene for å få ut projektoren. La alt annet være i fred.

Hvis projektoren er mulig å dele, dvs skille linseholderen fra reflektoren kan du gjøre det, men vær forsiktig så du ikke bøyer beina på linseholderen - millimeterendringer på projektoren kan føre til store problemer med output.

Monter i motsatt rekkefølge av demontering.

Lykke til!

Takk for detaljert beskrivelse!

Jeg hadde tenkt å unngå å dele lykten, men bare ta ut reflektoren fra baksiden, åpningen der er ganske stor og jeg kommer lett til alle fire mutterene. Bekymringen er at jeg ikke klarer å få avstanden reflektor-linse korrekt etterpå (om det er bare reflektoren som kommer ut, ikke hele reflektor-linse-modulen, det er ikke mulig å se før jeg skrur ut mutterene)

Kanskje jeg skal finne en lykt hos høggern å teste på først :)gallery_3131_319_430977.jpg

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt et bilde av output mot en vegg nå i dag, sikkert ikke det optimale. Men ca 5-6 meter fra veggen. Og skillet i topp mellom lys skjeglene er vel tydelige

Ser ut som om den ene lykten lyser mye kraftigere enn den andre, og at justeringen ikke er helt riktig.

Det ser også ut for meg som om høyre lykt har en litt merkelig cut-off sammenlignet med den venstre, som ser normal ut, selv om den har svakt lys. Sikker på at pæren er helt riktig montert i denne?

Hos meg er toppen av cut-off helt parallelle og like høye på begge lyktene, bare litt sideforskøvet.

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Fikk tatt et bilde av output mot en vegg nå i dag, sikkert ikke det optimale. Men ca 5-6 meter fra veggen. Og skillet i topp mellom lys skjeglene er vel tydelige8b85d9daa6f3f20a02fc8bd83cb5953d.jpg

Ouch... where to begin...?

Venstre lykt (øverst):

- Pæren sitter ikke riktig (ingen hotspot ved step)

- Svakt lys (pæren sitter feil/svidd reflektor)

Høyre lykt (nederst):

- Pæren sitter ikke riktig (hotspot for høyt)

- Rotasjonen er feil (vridd mot høyre)

- Høyden er feil (skal være like høy som venstre)

De to siste kan tyde på at selve projektoren ikke er montert skikkelig i lykten. Intensiteten på output fra høyre lykt ser dog bra ut, men det hjelper lite når resten er feil...

Høyre lykt må hvertfall åpnes for å finne ut hva som er galt. Venstre kan muligens fikses ved å bytte pære/sjekke plassering i pæreholder. Hvis du (med lyset av) tar tak i pæreholderen og beveger på den, gir noe etter eller kjennes det ut som at ting henger skikkelig fast?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch... where to begin...?

Venstre lykt (øverst):

- Pæren sitter ikke riktig (ingen hotspot ved step)

- Svakt lys (pæren sitter feil/svidd reflektor)

Høyre lykt (nederst):

- Pæren sitter ikke riktig (hotspot for høyt)

- Rotasjonen er feil (vridd mot høyre)

- Høyden er feil (skal være like høy som venstre)

De to siste kan tyde på at selve projektoren ikke er montert skikkelig i lykten. Intensiteten på output fra høyre lykt ser dog bra ut, men det hjelper lite når resten er feil...

Høyre lykt må hvertfall åpnes for å finne ut hva som er galt. Venstre kan muligens fikses ved å bytte pære/sjekke plassering i pæreholder. Hvis du (med lyset av) tar tak i pæreholderen og beveger på den, gir noe etter eller kjennes det ut som at ting henger skikkelig fast?

Du er litt over snittet gal mann..

Men eg likar d!

Mye fin og god info fra deg! :D

Jeg har jo en A6 Allroad, men jeg syns linsene er litt matte, skulle gjerne hatt skarpere lys. Vet du om det er mulig å bytte linse?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Du er litt over snittet gal mann..

Men eg likar d!

Mye fin og god info fra deg! :D

Jeg har jo en A6 Allroad, men jeg syns linsene er litt matte, skulle gjerne hatt skarpere lys. Vet du om det er mulig å bytte linse?

Hvis du har en såkalt Hella E55-projektor i lykten, så kan hele stasen byttes med en oppdatert versjon med klar linse og bedre optiske egenskaper. Du finner dog ikke ut hvilken projektor du har før lykten er åpnet...

Eller mener du lykteglasset? Isåfall er det polering (hvis det ikke er for ille) eller sliping og klarlakk som gjelder...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mente linsen inni lykten. Lykteglasset er i grunn ganske greit..

Kanskje enklere å få tak i facelift lamper med LED stripen.. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Northhomie byttet projektor i sin Audi fra standard E55 til The Retrofit Source sin Morimoto EvoX-R. Det er en plug-n-play-swap som ut over å åpne lykten kun krever å fjerne fire skruer for å løsne projektoren fra festet, løsne en skrue på EvoX-R'en og så skru projektoren fast igjen med de fire skruene (det ene festepunktet deler sammenskruingspunkt med projektoren), forsegle lykten igjen og så er du ferdig.

TRS sine projektorer har dog US DOT step cutoff, mens vi her i Norge (og Europa) bruker ECE slope cutoff. Jeg har funnet en selger i Kina som etter alt å dømme produserer disse projektorene for TRS, og tilbyr EvoX-R-projektor med ECE slope cutoff. Jeg har kjøpt et par, og har også et par fra TRS, og med unntak av selve cutoffskjoldet er projektorene identiske.

Jeg kan se om jeg finner noe informasjon om hvilken projektor som står i lyktene dine - det er 2007 A6 Allroad?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nå har ikke jeg lest alt som er skrevet i denne tråden, men har du prøvd med nye pærer?

I mange tilfeller kan gamle pærer resultere til dårlig lys. På en dårlig xenon pære kan man ofte se at perlen inni pæren har blitt grå. Dette har jeg sett på pærer som ikke lenger fungerer og pærer som gir dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ut fra det jeg finner, så er det Hella som har produsert hele lykten, og da er det nærliggende å anta at de har brukt en av sine egne projektorer. Spørsmålet er hvilken generasjon de har brukt... E55 er også kjent som Hella Gen 4, og siste generasjon er Gen 8. Siden 2007 ikke er forferdelig nytt lenger er det godt mulig de har brukt Gen 4 eller 6. Har du sjans til å ta etpar outputbilder av nærlys og langlys mot en vegg fra ca 30 meters avstand?


Nå har ikke jeg lest alt som er skrevet i denne tråden, men har du prøvd med nye pærer?

I mange tilfeller kan gamle pærer resultere til dårlig lys. På en dårlig xenon pære kan man ofte se at perlen inni pæren har blitt grå. Dette har jeg sett på pærer som ikke lenger fungerer og pærer som gir dårlig lys.

Godt poeng. Hvis pærene er fra da bilen var ny er det kanskje på tide å bytte dem ut.

Hvis det er D2S-pærer Allroaden trenger (mest sannsynlig), så kan jeg gi deg en fantasideal på originale Philips 85122 D2S 4300K-pærer jeg garanterer at ingen forhandlere i Norge kan matche. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er 2007 mod ja :)

Pærene i seg selv kan jeg jo beholde litt til. Da de praktisk talt er nye, og ja det er ordentlige pærer, ikke made in.. :P Osram et eller annet, er så fantastisk møkkajobb at de skifter jeg KUN når de har gått :P

Lamåen ser sånn ut: http://www.ebay.de/itm/Original-AUDI-A6-4F-ALLROAD-Xenon-Scheinwerfer-4F0941030BF-RECHTS-/111325702649?pt=DE_Autoteile&hash=item19eb8769f9

Kunne tenke meg å oppgradere til disse: http://www.ebay.de/itm/Audi-A6-S6-4F-C6-Allroad-LED-Xenon-Scheinwerfer-Xenonscheinwerfer-/221557402270?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAudi|Model%3AA6+Allroad&hash=item3395d9aa9e

Ser ut som om de har en halogen hjelpepære til xenonlysene. Og det er veldig kjekt å ha :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...