Gå til innhold

SS 2013 Penn International 12/16 vsx


jonkanon

Recommended Posts

Fristelsen ble for stor og jeg gikk til innkjøp av noen nye smykker/tanks av noen havfiskesneller. Disse er bare helt RÅ!.

Dette er sneller som tåler alt untatt marlin, tunfisk og hai over 200kg. De skal lett ta alt som svømmer i norske farvann. Med denne trenger jeg strengt tatt ikke ankertau i båten, trenger bare hekte på ankeret og så holder dem båten.

Siden de var splitter nye og vil komme i kontakt med røffe elementer så er det greit å få på plass en liten form for beskyttelse.

Slik ser de ut:

,

BgAcrMh.jpg

8hBqSVs.jpg

Gl14Hve.jpg

VSUgKva.jpg

Det er vanligste du kan gjøre med disse snellene er å smøre alle innvendige komponenter og flater med marint fett. dette hindrer saltet i å gjøre jobben sin i stor grad og disse snellene lever en mannsalder uten problem.

Når det står snøre på spolen i årevis så kan det forekomme at spolen vil irre og reagere når det ligger vått snøre som bruker lang tid på å tørke. Derfor tar mange å vokser spolen før de spoler på snøret for å hindre dette.

Siden butikkpris på disse ligger på en 6-8 lapper fortjener de det aller beste, og derfor var det naturlig å legge Gtechniq C5. Denne fikk jeg tak i hos Bilnerden.no.

Men først var det vask og rens. Her sammen med alt som ble brukt for anledningen.

1yKHgY6.jpg

Her sammen med alt som ble brukt for anledningen.

R4PK9Mf.jpg

qOBmCor.jpg

Først Gyeon Prep på en mikrofiberklut over alle de store flatene på snella, deretter frem med detailing stick™ for å komme til i kroker og trange rom.

Enkelte steder var de litt fett som tøt ut og det var viktig å få det helt rent for fett og oljer som kunne ligge på metallet for en la forseglingen.

Etter å ha renset begge snellene grundig var det tid for forsegling. Jeg var spent på om den kunne gjøre en like stor forskjell på denne som på felgene den er vanligvis ment for.

Det ble desverre helt umulig å få tatt 50/50 bilder på denne.

Gz7VLHK.jpg

GT C5 legges med medfølgende applicator.

Dette ble så buffet av med en ren Microfiber og resultatet er vanskelig å se noen forskjell men jeg testet dem under vannkrana og vannskrekken var meget god. Nå kan fiskeblod og fiskeskjell lett skylles og vaskes av etter endt tur.

Ferdigbilder

lK1Y2E2.jpg

ELFvzPZ.jpg

Her med 0.36mm Matrix Pro multiline. Den holder 31kg/69lbs. Jeg fylte ca 600m på den minste snella, og fikk på resten av spolen på 1500 meter på den største snella, med litt mono backing under (den tar 1.1km på full spole)

Da vil jeg si takk for titten, og nå spørs det om alle stengene mine trenger et lag med voks, kan teste ut den nye fussoen. hmm... time will show.

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...