Gå til innhold

Sneak Peak På Bilen Min!


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

Kjøpte meg ny bil her for et par mnd'r siden, og jeg klør virkelig i fingra for å kose med den, men været har vært for dårlig dessverre. Har heller ingen garasje å stå i, men har fått lånt meg en nå da, mangler bare litt varme inni der så kan jeg stå der! :)

Uansett, bilen er en 1992 Volkswagen Vento VR6, og jeg må si lakken har holdt seg utrolig godt, den har blitt kjørt og eid av en eldre herremann i alle år og har fullt servicehefte og garantert kilometer-stand på 95000 (!!) av Møller Drammen! :lol:

Over til kosen, jeg har lovet Ketil/Pirex og lage en review av noen produkter i bytte mot en søt liten deal. MEN dette er ikke reviewen pga jeg skal bruke en svart Audi A4 til det oppdraget, for bilen min er ikke så altfor ille. Jeg bruker de samme produktene på bilen min, men resultatet vil synes bedre på en grå-matt (opprinnelig svart) Audi. :blink:

Weapons of choice:

- Vask;

- Amazing Roll Off

- NXT shampoo

- Pinnacle 20l bøtte med gritguard

- Optimum no rinse wash & shine (quick detailer)

- Riccardo Clay

- Dehydrator drying towel

- Lakkbehandling;

- Menzerna S.I.P

- Menzerna PO 106FF

- Chemical Guys Jetseal 109

+ Microfiber, pads, mitts, DA maskin etc.

Bilen er ikke ferdig, på langt nær fordi det begynte å regne, så jeg rundet av økten rimelig fort. Jeg fikk faktisk ikke tatt mer enn halve panseret med den combo'en, og ikke nøye nok, så jeg skal gå over bilen skikkelig en hel dag! Men her har dere en liten preview på hva jeg kan oppnå med riktig produkter, bedre sted å stå og nok tid.

Banene mine :o

post-56-1205693681_thumb.jpg

Før etter, midt på panseret.

post-56-1205693695_thumb.jpg

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da greit ut det der med tanke på at du ikke fikk gjort det 100% pga regn :)

Er det lov å spørre om åssen type teip du bruker for å skille panseret i to mens du driver med bilpleien? Er det noe alà merketeip du får kjøpt på Torshov Bilrekvisita? Får den både i hvit, blå og rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Fikk liksom ikke tid til å bruke noe press på maskinen eller varmekjørt den litt osv så det ble så som så. Er jo VW så lakken er jo hard, så har mye å kjøre på! ;) Skal bli 100% swirl free.

Teipen er fra 3M, og jeg kjøpte den på Jernia, 88,- kr for 2 ruller eller noe. :)

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Er den blå malerteipen til 3M han bruker. veldig god teip B) men koster en del mer en vanlig, jeg synes det er verdt det, siden man slipper alt det klisset og at teipen revner slik at man må drive å plukke det av i biter.

Veldig bra jobbet whiplash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ser bra ut, gleder meg til hele bilen er med den combon....blir blankt det....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Der fikk du 3 riktige svar HHA ;)

Den blir nok blankere, jeg fikk sett hvor dyp lakken faktisk er når jeg gjorde denne comboen. Så blir nok til at jeg bestiller noe glaze eller voks. Har veldig lyst på Pinnacle sin Souveran paste wax! Tror det blir den. :lol:

Mens jeg clayet bilen i vaskehallen hos Esso idag kom det en forundra taxi sjåfør som ventet i maskinvask-køen bort til meg å sa; "HØH, du gjør a? Nei fyfader, skar je lære deg et triks? Dra på Europris å kjøp kraftvask, så slepp du denna jævla svampinga ell faen du driv med!" Så gikk han, rakk ikke si noe jeg, bare så litt forundra på han, haha :P

Tusen takk for tilbakemeldinger!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Nice! Mer bilder! B)

Nehei, ikke før den er ferdig, hehe. Vil tro den blir tatt i morgen hvis været holder. :)

Hvis jeg ikke får bort alle swirls så bestiller jeg meg Makita maskin (den duger den? Får special price)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg clayet bilen i vaskehallen hos Esso idag kom det en forundra taxi sjåfør som ventet i maskinvask-køen bort til meg å sa; "HØH, du gjør a? Nei fyfader, skar je lære deg et triks? Dra på Europris å kjøp kraftvask, så slepp du denna jævla svampinga ell faen du driv med!" Så gikk han, rakk ikke si noe jeg, bare så litt forundra på han, haha :P

Og du reiste vel du ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Mens jeg clayet bilen i vaskehallen hos Esso idag kom det en forundra taxi sjåfør som ventet i maskinvask-køen bort til meg å sa; "HØH, du gjør a? Nei fyfader, skar je lære deg et triks? Dra på Europris å kjøp kraftvask, så slepp du denna jævla svampinga ell faen du driv med!" Så gikk han, rakk ikke si noe jeg, bare så litt forundra på han, haha :P

Taxi-sjåfører burde holde seg til det dem kan. Nemlig å klage på pollitikker'a! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei, ikke før den er ferdig, hehe. Vil tro den blir tatt i morgen hvis været holder. :)

Hvis jeg ikke får bort alle swirls så bestiller jeg meg Makita maskin (den duger den? Får special price)

Makita duger så det holder. Kjempegod maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
Og du reiste vel du ? :lol:

Hehe, nei. Fikk heldigvis låne den kanna han hadde baki bilen sin. Neida ;)

Jeg vil se denne komboen utført med roterende!!!!

Det var de feriepenga? :lol: Men nei, skal prøve å få bort mest mulig med DA maskin, for å "bevise" at det går ann med CO sin cyclo-kopi. Hvis det ikke går blir det roterende!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Har prøvd samme kombo med samme maskin. Og det går. Men det tar veldig lang tid. Jeg brukte gule pads og mye trykk for å få vekk de verste ripene. Ofte måtte jeg kantkjøre også, for å få mest mulig varme.

Jeg ble virkelig overrasket over hvor mye lettere jobben ble gjort med roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk du 3 riktige svar HHA ;)

Den blir nok blankere, jeg fikk sett hvor dyp lakken faktisk er når jeg gjorde denne comboen. Så blir nok til at jeg bestiller noe glaze eller voks. Har veldig lyst på Pinnacle sin Souveran paste wax! Tror det blir den. :lol:

Mens jeg clayet bilen i vaskehallen hos Esso idag kom det en forundra taxi sjåfør som ventet i maskinvask-køen bort til meg å sa; "HØH, du gjør a? Nei fyfader, skar je lære deg et triks? Dra på Europris å kjøp kraftvask, så slepp du denna jævla svampinga ell faen du driv med!" Så gikk han, rakk ikke si noe jeg, bare så litt forundra på han, haha :P

Tusen takk for tilbakemeldinger!

hehe ja gjorde visst det :) Greit å få det inn med teskje.

Gleder meg til nye bilder når du får gjort en full jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Jepp ;)

Kan se ut som at jeg ikke får lånt garasje før etter påsken nå da, så da får jeg håpe været holder seg da :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Såå endret dette seg drastisk! ;) Nå har jeg ordnet så jeg har garasje på "fulltid" dvs hele året, når jeg vil. Så i morgen tidlig tar jeg med meg en svart Audi A4 og polerer, review kommer i løpet av morgendagen forhåpentligvis! ;)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...