Gå til innhold

Liten og første SS av en Totota Corolla Verso


Arban

Recommended Posts

Dette er mini SS (sikkert forumets minste) og den aller første i min rekke.. og usikker på om den i det hele tatt passer inn under denne kategorien. Var i grunnen ikke meningen å lage noe styr av denne bilen men dukket opp noen spørsmål fra mitt hode underveis, så da er det kun ekspertene på forumet her å henvende seg til :) Bare å flytte tråden om den skulle være feil plassert :) hovudsaken med denne er apm angående "lakkfeilen" som har oppstått..

Har en nabo som sa han hadde polert for hånd, og resultatet var meget spesielt, han hadde da sett at jeg har tatt på meg litt biler siste tiden, så lurte derfor på om jeg kunne ta en kikk på denne Toyotaen han eier,og greit er det.. sa jeg :/ :) noe som skulle være en 1 stegs ble til 2 stegs pga tilstanden på lakken. :)

Ingen bilder fra selve vasken og heller ingen bilder før korrigering.. Men kan meddele at her var mye dritt å finne på en ellers lite brukt japse.. Bilen ble vasket i DCN stil, med prickbort som fikk stå i ca 7 min og deretter toppet opp med 1/10 med surfex HD så et lag med skum i en blande med autofoam og maxi studs II, og en avspyling så fikk Iron X gjøre jobben i 5-6 min og en håndvask med meguiars next gen såpe i gritguard bøtta.

Litt lakk ispekjson og maskering

IMG_1211_zpsbe70244f.jpg

IMG_1239_zpse50504fe.jpg

Her dukket dda opp spørsmålet hva er dette??? Det var akkurat som det hadde etset seg inn i lakken og måtte kjøre flex DA meget hardt for å få det bort.. Noen som har sett noe lignende?

IMG_1237_zps46a4c1c3.jpg

IMG_1217_zps3f7acb57.jpg

Etter noe kombo testing ble valget Gul scholl pad og S03 speed 5 15 kg press og mange pass :P

IMG_1227_zps7132bfd6.jpg

IMG_1218_zpsaf16d7f9.jpg

IMG_1244_zpse6897b76.jpg

IMG_1241_zps52ae744b.jpg

Etter grovsteget ble orange scholl pad og S30+ gådd over med 1 pass speed 5 på flex og til slutt 1 pass på 3 og bare vekten av maskinen. dette ble holofritt i mine øyne..

Så ut for en runde 1/20 med surfex for å få bort polish rester og ikke minst støv, noe som blir mye av med gul pad å S03

IMG_1247_zps95e63646.jpg

IMG_1249_zps1ed2906a.jpg

Så fikk lakk seg en runde med Shield og ruter fikk rain X eksos fikk CG metal shine og autobahn fikk autobahn sammen med skilter. :)

Tid brukt ca 24 timer..

Takker for meg å neste gang må det være litt mere planlagt mtp bilder til en eventuell SS..

om noen har sett disse merkelige innprenta merkene i mangel på et bedre ord, så bare spytt ut hva som kan ha skjedd her. :)

Spørsmål besvares så godt som mulig

Endret av Arban
  • DCN Poeng 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser ut til at dette ble veldig bra da, og du tar gode bilder :) Er ikke lett å se hva som har skjedd med lakken der du måtte holde på en stund.Kan ha vært noen som har skrubbet borti med noe.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette, ikke dårligste S&S jeg har lest ;) resultatet ser ut som ble mer enn bra nok også!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...