ØHN

Sort Mercedes-Benz R-Klasse - ØHN detail

44 innlegg i emnet

heading_zps6d2cd6a0.jpg

IMG_3138_zps1527356f.jpg

Eier tok kontakt med ønske om et solid utvendig løft på sin familiefrakter av størrelse Megalodon. Avtale ble gjort, og en stund senere stod bilen på gårdsplassen. Høsten er her, og dagene kortes ned steg for steg. Temperaturen fortsatt to-sifret pluss, men når skiltene var demontert, hadde mørket gradvis tatt over.

Ved ankomst:

IMG_3051_zps025e156f.jpg

IMG_3052_zps9decf648.jpg

Nanolex Wheel Cleaner åpner vaskeritualene.

IMG_3056_zps04aca1c4.jpg

MAC 124 Prickbort påføres all lakk

IMG_3057_zps608c8533.jpg

Nanolex WC fikk god respons på felgene

IMG_3058_zps31d343b9.jpg

De to første ankomstbildene ga feil inntrykk av lysforholdene. Dette bildet, av ren Bilt-Hamber Autofoam fra skumkanon, viser bedre at det har blitt mørkt.

IMG_3059_zpsdf800459.jpg

Nanolex-jordbær med Autofoam vanilje

IMG_3060_zps1ed43a42.jpg

Duragloss 902 såpe i gritbøtte

IMG_3062_zpsa92f9fc0.jpg

Zymolsvamp møter Mercedes-Benz Ceramic Clear

IMG_3067_zps956aa0c3.jpg

Kamera var inne og så på NRKs "Debatten", mens jeg gjorde ferdig detaljvask, tørk og en runde clay der det var nupper på nedre paneler.

IMG_3068_zps629fc1a6.jpg

Ny dag og forberedelse til korrigering med PTG før inspeksjon. Bildene viser typiske lavere verdier på hvert panel.

Panser

IMG_3069_zpsffd96cdd.jpg

Høyre forskjerm

IMG_3070_zpsa7dfa205.jpg

Høyre fordør

IMG_3071_zps1fe96d7d.jpg

Høyre bakdør

IMG_3072_zps7b88d11e.jpg

Høyre bakskjerm

IMG_3073_zpse5c5a289.jpg

Bakluke

IMG_3074_zps8f1e6664.jpg

Venstre bakskjerm

IMG_3075_zps50d107b5.jpg

Venstre bakdør

IMG_3076_zps85e404ea.jpg

Førerdør

IMG_3077_zps7f944562.jpg

Venstre forskjerm

IMG_3078_zps4f815066.jpg

Tak

IMG_3079_zps85a59cd3.jpg

Tid for en nærmere inspeksjon av lakktilstanden

IMG_3084_zps6e1c4e2a.jpg

Noen har tegnet med poleringsmaskin?

IMG_3085_zpsb3f302a1.jpg

Flere poleringsmaskintegninger

IMG_3088_zps70ffc624.jpg

Grovjobben på de verste stedene ble gjort med roterende. Spre på 600rpm og rett opp på 1500rpm med noen kilo press som gradvis avtar. Lett runde på lavere turtall til slutt for ikke å lage tydelige nye tegninger.

Opprydding etter roterende ble gjort på store flater med Bigfoot 21. Dype trange kurver som panserknekker ble gjort med FlexDA som har stabil tvungen rotasjon. Rupes mini tok seg av mindre detaljer her og der.

Alle DA-maskiner ble kjørt på maks der varme kunne reguleres med bevegelse på maskinen. Der maskinen ikke kunne beveges lett, avgjorde varmesjekk turtall på lakkert plast.

Fra venstre: FlexDA med mindre bakplate og lilla Scholl-pute, Makita 9227CB roterende med Menzerna hvit pute, Rupes Bigfoot 21 og til slutt Rupes Mini. Begge Rupes med sin grove blå skumpads. Felles polish ble Menzerna FG400. Den støver lite og leverer bra på korreksjon vs finish.

IMG_3082_zps6cfbee56.jpg

Opprydding av tegnekonkurranse pågår. Tre neste 50/50 bilder er etter grovkombo.

IMG_3096_zps1fde2ff0.jpg

IMG_3090_zps603677e0.jpg

IMG_3091_zpsd5018172.jpg

Årevis med tørk etter drivstoffsøl ved tanking, setter sine spor.

Maskert opp for 50/50

IMG_3105_zpsb0b1772f.jpg

5 neste 50/50 bilder etter grovkombo

IMG_3108_zpsfeac950c.jpg

IMG_3112_zpsb22e2c81.jpg

IMG_3117_zps954ce440.jpg

IMG_3116_zps52e7220b.jpg

IMG_3120_zps08833859.jpg

De to neste bildene etter ferdig grovkorrigering

IMG_3125_zps82fb1d7a.jpg

IMG_3129_zps5e5c6b9b.jpg

Finsteget ble gul/gul kombo på Rupes. FlexDA bidro i skarpe karosseriknekker med Scholl S30+ på orange Scholl-pute.

IMG_3130_zpsf1af2944.jpg

LSP

IMG_3164_zps12c8c82f.jpg

Dekk fikk Swissvax Pneu matt.

IMG_3132_zpsb5898128.jpg

Hjulhus uten filt fikk Bare Bones

IMG_3133_zpsf40e12b4.jpg

Eksos var lei seg x2

Før:

IMG_3134_zpsaa39916a.jpg

Mye gnukking med autosol ga, om ikke annet, en forbedring.

Etter:

IMG_3136_zps1d01eeed.jpg

Ferdigbilder:

IMG_3144_zpsa7d02f93.jpg

IMG_31512_zpscf4e114f.jpg

IMG_3140_zpsd57812ac.jpg

IMG_3141_zps583ed799.jpg

IMG_3152_zps624b670f.jpg

IMG_3142_zps93331f02.jpg

IMG_3156_zpsfd096955.jpg

IMG_3143_zps41b24216.jpg

IMG_3154_zps120b8850.jpg

IMG_3145_zps9c5ce8cd.jpg

IMG_3150_zps58de00e1.jpg

IMG_3146_zps2c841bfe.jpg

IMG_3151_zps48fe6435.jpg

IMG_3157_zpsaa43ae5a.jpg

Takk for oppmerksomheten

57

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en svær kar! :) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fine og lett leste S&S du lager :thumbs: dette er faktisk en bil som er både stor og har en del kurver ser eg, her var det mye å rydde opp i men i kjent ØHN stil, vart denne super blank :) topp resultat :thumbs:

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb. Blir imponert over korreksjonen du får. Har tatt noen av disse så vet at de spiser timer :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid og lettlest S&S!

Hvor lang tid brukte du på dette beistet? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en svær kar! :) Cred

Takk skal du ha! Ja, en av de større bamsene av en bil dette her. :)

Utrolig fine og lett leste S&S du lager :thumbs: dette er faktisk en bil som er både stor og har en del kurver ser eg, her var det mye å rydde opp i men i kjent ØHN stil, vart denne super blank :) topp resultat :thumbs:

Cred!

Takk så mye for det! :) Prøver å lage S&S som kan leses og forstår, så hyggelig å høre at det lykkes. Noen kurver er det, og en sinnssyk skarp knekk der panser senker seg mot forskjerm. Glad jeg har FlexDA på slikt. :)

Flott jobb. Blir imponert over korreksjonen du får. Har tatt noen av disse så vet at de spiser timer :)

Skal innrømme at det er lagt ned noen timer grovkorrigering på denne, ja. Stas med slik tilbakemelding! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice jobb man! Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid og lettlest S&S!

Hvor lang tid brukte du på dette beistet? :)

Takk for det! Tid brukt ble opp mot 20 timer grovkorrigering. 8-9 timer på vask, finkorrigering og resten. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var sannelig noen solide 50/50! Flott jobb dette! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice jobb man! Cred

Thanks!

Det var sannelig noen solide 50/50! Flott jobb dette! :D

Takker så mye! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok engang kjempe flott resultat! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfin ryddejobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok engang kjempe flott resultat! :)

Takker for det. :)

Finfin ryddejobb :)

Takk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en gang helt rått jobba :) cred !!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at dette ryddet du opp i på en ryddig måte :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipp topp, tommel opp.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra. Liker måten du skriver på samt gir litt info om hvor og hvorfor du bruker nevnt maskin på nevnt plass.. Om du skjønner hva jeg mener.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oof, stor bil... Meget bra;) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en gang helt rått jobba :) cred !!

Stas å høre! :)

Kan ikke si annet enn at dette ryddet du opp i på en ryddig måte :)

Kan ikke være annet enn ryddig og si takk for det. :)

Tipp topp, tommel opp.

:thumbup:

Knallbra. Liker måten du skriver på samt gir litt info om hvor og hvorfor du bruker nevnt maskin på nevnt plass.. Om du skjønner hva jeg mener.

Så bra, skjønner hva du mener. Takk!

Oof, stor bil... Meget bra;) Cred

Stor takk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra!Altid kjekt å lese s&s fra deg :) Går godt å kjøre på full guffe med DA ja, så lenge hastigheten er litt større på full guffe på lakkert plast.Husker da jeg begynte Med Flex DA.Var kjemperedd på trinn 3.Nå går den nesten ikke fort nok på trinn 6 ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive