Marius Engel

Spørsmål om forvask med skumkanon.

Jeg synes Surfex 1:30 tørker for fort. Jeg har dette på en 9 liters trykkspørøyte og når jeg er kommet rundt bilen må jeg begynnne å spyle ca med en gang før det tørker. Spesielt når det er så varmt som det har vert i september og med litt bris.

1. Hvor lenge bør surfex ligge på lakken før man spyler? Er det nok at den ligger til man har kommet rundt bilen, eller får man betydelig bedre forvask med skum som kan virke lengre? Hvis ikke kan jeg likesågodt fortsette som jeg gjør, uten skumkanon.

2. Hvis det har noe for seg å investere i skumkanon, for å få lengre virketid, har jeg primært tenkt å bruke autofoam. Så vidt jeg har fått med meg tilsvarer dette surfex HD bare at det skummer. Hvordan blander jeg for å få tilsvarende surfex 1:30 i skumkanonen? (Eller kan man gå ned til 1:40, siden virketiden blir lengre?)

3. Trenger man noe i tillegg til autofoam i kanonen?

4. Jeg har en Nilfisk 145.(ettellerannet). Den var på tilbud hos monter, med 10 meter stålarmert gummislange og slangetrommel. Hvilken kanon og overgang anbefales til denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av det du spør om står her.

Alle har forskjellige meninger rundt dette så her får du nok mange forskjellige svar.

1. Jeg spyler av nesten med en gang. Begynner å spyle der jeg begynte å påføre.

2. Jeg bruker anbefalt blandingsforhold (1:100) som står på kannen. Min kanon har jeg målt at blander 1:13. Blander jeg 1:8 i beholderen så får jeg 1:100 ut (ca.).

3. Nei, jeg bruker kun AF.

4. Denne koblingen passer på din HT. BN har 2 forskjellige kanoner. Utifra det jeg har lest skal begge være gode.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det

Jeg har ikke forsøkt skumkanon, derfor lurer jeg på om dette med lengre virketid har noe for seg. Eller om skumkanonen egentlig gir noe lengre virketid. Jeg synes det er helt supert å ha 9 liter surfex klart til vask da Lettvindt. Men hvis jeg kan redusere oppståtte vaskeriper med skumkanon er det klart verdt bryet/prisen å skaffe seg en skumkanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det

Jeg har ikke forsøkt skumkanon, derfor lurer jeg på om dette med lengre virketid har noe for seg. Eller om skumkanonen egentlig gir noe lengre virketid. Jeg synes det er helt supert å ha 9 liter surfex klart til vask da Lettvindt. Men hvis jeg kan redusere oppståtte vaskeriper med skumkanon er det klart verdt bryet/prisen å skaffe seg en skumkanon.

Skumkanon gir noe lengre virketid ja, slipper at produkter tørker inn på lakken når enn vasker på fine sommersdager + det er jo morro med skumparty! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive