Marius Engel

Hvordan vaske/rense vinduer utvendig.

Hvordan og med hvilken produkter får man rutene på bilen helt rene på utsiden? Klar til forsegling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt overkill. Men jeg gjør stort sett slik:

1. Clay

2. Vask med vindusrens av noe slag

3. Gtechniq G4 :)

4. Forsegling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt overkill. Men jeg gjør stort sett slik:

1. Clay

2. Vask med vindusrens av noe slag

3. Gtechniq G4 :)

4. Forsegling

Jeg har clay, og G6. Bruker G6 innvendig på ruter. Har prøvd den utvendig, men dete hjalp ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en glassrens? G4 er en nanopolish. Hos meg virker G4 ihvertfall utmerket for å "rense" glasset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay mitt-maskinpolere-wipedown-forsegling. Jeg synes forseglinger holder lenge bare ved å ha rett på også :)gjør det på egen bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en glassrens? G4 er en nanopolish. Hos meg virker G4 ihvertfall utmerket for å "rense" glasset.

Kan prøve denne G4, hvis ingen vet om noen bedre/billigere måter.

Som forsegling er er svært fornøyd med Scoll Neo på sideruter og bakrute. Er enkel å legge, spray og tørk, og varer i månedsvis. Kan brukes på alt, inkludert lakk, felger og sort plast. På frontruten varer den ikke så lenge da.

Er det slik at en forseglet rute ikke tar til seg dritt og forurensinger like lett, eller må de renses like ofte allikevel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 er meget billig i mine øyne :) under 100-lappen for en flaske som holder til 100 kvadrat om jeg ikke husker feil.

Det blir vel som med voks, dritten går lettere av og fester seg ikke så lett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan og med hvilken produkter får man rutene på bilen helt rene på utsiden? Klar til forsegling?

Med poleringsmaskin etterfulgt av wipedown eller forseglingsrens og nano/melaminesvamp.

Rensene som følger med ruteforseglingene inneholder litt slipemidler, og gjør derfor ruta helt ren i motsetning til vanlig rutevask ala jif e.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med poleringsmaskin etterfulgt av wipedown eller forseglingsrens og nano/melaminesvamp.

Rensene som følger med ruteforseglingene inneholder litt slipemidler, og gjør derfor ruta helt ren i motsetning til vanlig rutevask ala jif e.l.

Hvilket produkt til maskinen da? Vanlig lakk-polish?

Nanosvamp har jeg. Den hadde jeg ikke tenkt på før

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 på grov pute og minimum på hastighet. Kun ei lita dråpe dekker halve ruta

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket produkt til maskinen da? Vanlig lakk-polish?

Nanosvamp har jeg. Den hadde jeg ikke tenkt på før

Medium lakk polish ala gul 3M, #83, S17 e.l, og en wipedown for å fjerne oljene som (i teorien) ikke gir bra heft for forseglingen.

Som nevnt over kan du også bruke forseglingsrens med maskin, eller med nanosvamp som også har en lett slipende effekt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 er meget billig i mine øyne :) under 100-lappen for en flaske som holder til 100 kvadrat om jeg ikke husker feil.

Det blir vel som med voks, dritten går lettere av og fester seg ikke så lett.

Hva bruker du da for en enkel rengjøring senere uten å fjerne for mye av "coatingen"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvid du renser og legger coating ved behov holder det nok å vaske ruten samtidig som resten av bilen ved vanlig vask. Altså svamp og såpevann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive