Gå til innhold
Roy Inge

Shine Audi A8

Recommended Posts

Roy Inge    201
Roy Inge

Jeg prøver meg med en S&S igjen. Jeg og Photobucket var ikke helt gode venner sist jeg holdt på med en S&S. Men jeg gambler på at raseriet har gitt seg litt nå :P

Bilen er Audi A8 fra tidlig 2000-tall(tror jeg), jeg skjekka dette dog aldri opp mot vognkortet.

Bilen er i bunn og grunn tatt normalt vare på. Den er vasket i ny og ne med selvvask og maskinvask om en annen, alt etter behov og ønske.

Dette er brukt av produkter:

Vask:

Prickbort MAC 124

Surfex HD 1:5

Felgrent MAC 120

ValetPro Bilberry

BiltHamber AutoFoam

Chemical Guys Citrus Wash and Gloss

Scholl Consepts Spam

Polering og voks utvendig og innvendig

Scholl S3gold

Scholl S30+

Swissvax Divine

-Shield

-CFP regular

-Wood Polish

-Leather Cleaner

-Leather Milk

-Quick Interior Finish

-Alcanta

Scholl Spam

Chemical Guys Green clean

-Stain Extractor

Polish Angel Rain9

-Polish Angel Centurion

Bilen ser ikke helt ille ut når den ankommer og er klar for vask, men noe inspeksjon er alltids kjekt å gjøre.

imagejpg2_zpsa2227615.jpg

imagejpg4_zps5a5fa0ff.jpg

imagejpg5_zps85a8d7a9.jpg

imagejpg13_zps7aed7d73.jpg

imagejpg6_zps5db9c58e.jpg

Alcantaraen ttreenger en liten oppfriskning

imagejpg10_zps1864a1ad.jpg

Ikke rart at denne dreneringa ikke virker.

imagejpg9_zpsd56337fb.jpg

Før noen form for polering ble igangsatt, var det en grundig omgang med Nano-Skin og Claylube som måtte til.

Lakken var som sandpapir å regne når jeg tok på den, selv om bilen er svart og fin -tilsynelatende. Og med så store flater er jeg meget takknemlig for nano-skin, for å slite ut armer og bein og skuldre med claybar på hele panseret, taket, dører og i det hele tatt, er ikke såååå gøy. Denne ble brukt på Festool maskinen min fra Swissvax.

Noen bilder underveis er desverre ikke å oppdrive i god nok kvalitet, men noen 50/50 kan jeg presentere

imagejpg16_zps8c788f2b.jpg

imagejpg4_zpsc611867c.jpg

imagejpg3_zps3678439c.jpg

Dette var faktisk det beste 50/50 som jeg fikk frem. Hvilket betyr at det ikke var den verste lakken å polere.

Her er det da brukt Scholl S3gold med Scholl gul pute på Flex roterende, samme medisin er brukt på alu listene rundt dører og vinduer. -Meg D151, Scholl S17, S20, eller AutoSol gjorde fint lite nytte på disse.

Bilen ble så behørig vasket med Surfex HD 1:5 og AutoFoam, for å fjerne mye støv og litt oljer og produktrester

imagejpg16_zps39a28d0f.jpg

imagejpg17_zpsfbefd388.jpg

imagejpg18_zps49e5eb4f.jpg

Alle disse bildene er litt poengløse når det ikke var solskinn ute denne dagen, fordi det ville gjenspeilet resultatet av kun bruk av S3gold. Det blir mindre riper og blankere, men "mye" hologrammer. Og det er da S30+ kommer til unsettning.

imagejpg19_zps590f72f5.jpg

Etter S30+ blir det litt mer blankt enn bildene over, og hologramfritt, ved bruk av orange pute fra Scholl Concepts. Dette er den puta som er anbefalt av produsent, og er veldig god å kjøre med, og gir et prettfritt resultat, med enten roterende eller DA-maskin -er min mening og erfaring. Jeg har her brukt roterende Flex-maskin med moderat press og hastigheter fra 3-4 i begynnelsen til noen avsluttende pass uten press og laveste hastighet.

Innvendig

Alcantara

imagejpg11_zpsa6141683.jpg

imagejpg12_zps88d40d36.jpg

Her har jeg brukt fremgangsmåten som produsent anbefaler, bruk en detalj kost og arbeid med "klapping" på soffet, av og til med roterende bevegelser uten press.

Når jeg så tørker av igjen, så kommer det ut en del drit, bevitner filla om :)

imagejpg9_zpsc7ab6219.jpg

imagejpg1_zpsa222e5ec.jpg

Et par bilder som nesten ikke er representable pga lysforholdene...

imagejpg2_zpsb71e7bed.jpg

imagejpg6_zps70801056.jpg

Reservehjulsbrønnen fikk en rens og et fint lite lag med voks...

...mens matta oppå fikk en grundigere rens

imagejpg7_zps91136b59.jpg

Det er mye treverk inne i en slik bil, og dette ble behandlet med Swissvax Wood Polish.

Her representert av et bilde med svak belysning for digitalkameraet

imagejpg10_zps8d51e4fd.jpg

imagejpg14_zps5a65dd02.jpg

Her er voks lagt og ligger og godgjør seg

imagejpg13_zps2994bb4d.jpg

imagejpg12_zps7d9f3389.jpg

Voksen ble tørket av, og bilen fikk stå over natta innendørs.

Små ting som ikke er nevnt som ble gjordt:

AutoSol på bakenden av eksos rør

Scholl Boost i motor rom og utvendig plast

PolishAngel Rain9 på vinduer

Scholl Shine på innside av vinduer

Felgene ble vokset med Swissvax Autobahn, for behandlet med Cleaner Fluid Pro Regular

Dekksidene fikk Mitchell and King sin dekkfornyer

En kjapp "etterbehandling" med Swissvax Nano-spray ble også tilbudt før vinteren slår inn for fullt.

• DCN Poeng 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Fin bil, bra jobbet. Skulle gjerne hatt litt solskinnsbilder, eller bilder med lykt/lys.

Kan du beskrive litt mer i detajl hvordan du renset alcantaraen og hvilke produkter du benyttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Mye jobb på en sånn skute :) Hva slags kamera bruker du? Synes det er mye lys og uklare bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Fin bil, bra jobbet. Skulle gjerne hatt litt solskinnsbilder, eller bilder med lykt/lys.

Kan du beskrive litt mer i detajl hvordan du renset alcantaraen og hvilke produkter du benyttet?

Enig med du. Jeg kunne tatt noen bilder med lys/lykt som lyskilde. Det er en konstruktiv tilbakemelding, takk :)

JJeg sprayet på alcanta-rensen i moderate mengder, ikke veldig mye, men heller ikke lite. Sprayhode fordeler produktet ganske bra, slik at det har vært nok med 7-10 pump på dørtrekket.

Etterpå er det detalj kosten som brukes. Denne brukte jeg i gjevne sirkler for å bearbeide produktet, når det viser seg at det å "tappe" med kosten ikke var nok på fere steder.

Til slutt brukte jeg en ren klut til å dra over panelet som var ferdig behandlet.

Egentlig en enkel prosess, men jeg er litt usikker på ordvalg til å beskrive atferden til kosten.

Mye jobb på en sånn skute :) Hva slags kamera bruker du? Synes det er mye lys og uklare bilder.

Det er nok mest iPad-kamera som er brukt. Og det er jo ikke sinnsykt bra, men ganske bra til å være så lite og kompakt.

Jeg har jo speilrefleksen liggende, men har hatt no trøbbel med batteriene til dette, så det er litt ute av drift

Bra jobb det her :) nei ingen småbil det der ;)

Cred!

Takk! Og takk for tilbakemeldinger :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig