Mr.rs4

Rupes spørsmål

Ser for meg å kjøpe en Rupes bigfoot LHR 21ES

Og lurer på om paddene er dårlige? Ser på Facebook, der en kommentere at paddene er dårlige og løsner etter en stund.

Og hvordan er disse padde iforhold til vanlige padder? Spor i paddene?

10685464_461220520687685_805998460210070

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke dårligere, heller motsatt.

Hvis det skulle løsne er det bare å lime opp igjen.

De med "mønster" er mikrofiber pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MF pad er utrolig digg.

Jeg har klart å ødelegge 1, på nå et par år. Ellers er det normalt bruksslitasje på de (de blir jo slitt etterhvert)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri klart å ødelegge en Rupes pad.

Men bruker man utstyret feil er nok risikoen får ødeleggelse tilstede uten at det er utstyret som er problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da klart å ødelegge rupes pad, men på samme måte som andre har blitt ødelagt, enten fordi de er helt utslitt, eller fordi en kjører for hardt, for lenge eller bare bruker det helt feil. Første MF-rupes jeg testa gikk åt skogen etter 1 time. Lesson learned, aldri skjedd igjen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av personlig erfaring kan jeg tilføye: vær forsiktig når du løsner mf-paden fra bakplata. Veldig lett for at paden revner mellom borrelåsen og skumkjernen i ytterkant hvis man ikke er forsiktig nok. Dette lærte jeg første gang jeg brukte Rupes mf-pad :huh: Borrelåsen på bakplata er veldig kraftig (og slitesterk heldigvis).

Jeg var skeptisk til å bruke blå og grønn skumpad første gang da jeg synes de virket veldig harde. De er harde sammenlignet med gul og hvit, men trygge å bruke. Allikevel er jeg ikke så glad i disse da de i mine øyne slites altfor fort. De spruter i tillegg en del produkt i starten av hver poleringsøkt hvis man øker turtallet for tidlig ved spredning på panelet. Sånn sett er blå mf-pad en drøm i forhold. Gul og hvit skum-pad er jeg derimot veldig fornyd med og bruker de ofte.

Personlig liker jeg Meguiars mf-pads bedre: lettere å løsne fra bakplata uten å skade de, samt lettere å prime og rengjøre. Virker på meg som de også er mer slitesterke. Eneste minuset er at de ikke har kjøling i midten slik som på Rupes sine, så man får raskere varmgang i senter, men har ikke vært noe stort problem for meg. Veksler heller litt oftere mellom padene for å unngå problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive