Gå til innhold

Forsikring


StianMH

Recommended Posts

Har behov for å lufte ut litt!

Vi kjøpte i sommer en helt ny bil, og skulle i utgangspunktet ha IF forsikring på den, men det var noe surr som skjedde og prisene hadde iløpet av sommeren forandret seg. Dette var selger helt uvitende om. Men for at vi skulle få en tilnærmet korrekt pris av det vi avtalte så ble vi enige om å gå for tilbudet til Enter Forsikring.

Vi ble enige om pris, km osv, og fikk kort tid etter en tlf fra Enter hvor de skulle bekrefte at alle opplysninger var korrekt. Dette skjedde da 11 August. Forsikringen fra Enter skulle være i orden den 20. aug mtp "oppsigelsestiden" fra IF. Så det er greit.

I går derimot så fikk jeg et brev fra Statens Vegvesen hvor det står følgende "Varsel om inndragning av kjennemerker"

Det står blant annet "motorvognregisteret har mottatt melding fra Deres forsikringsselskap om at den påbudte trafikkforsikring for motorvogn med ovenstående kjennemerker har opphørt å gjelde, uten at ny forsikring er meldt inn fra samme eller nytt selskap"

Så står det "Forsikringen ble meldt opphørt 11.08.2014 av ENTER"

Jeg prøvde øyeblikkelig å ta kontakt med Enter for å få dette ordnet umiddelbart, kl var da 17.30. Og da fikk jeg opplyst at der var det stengt. Ok tenkte jeg, så prøvde jeg å ringe på nytt og snakket med ei på "vakt tlf", hun fikk jo selvfølgelig ikke gjort noe da hun ikke har tilgang til det. Men skulle videreformidle info til Enter og forhåpentligvis skulle jeg blir oppringt.

Det tok ca 10 minutter så ble jeg oppringt av ei fra TRYG forsikring, som skulle prøve å fortelle meg hvordan verden var og hvor skapet skulle stå. Jeg ble da utrolig provosert og sa ting jeg sikkert ikke burde sagt, og ble i grunn fly forbanna da hun sa at hun ringte fra Tryg.

Jeg kan si jeg prøvde alt, prøvde å søke opp på org.nr for å få tak i adm.dir(pleier å ordne seg da) men Enter forsikring eksisterer ikke i Norge, søker du opp org.nr de har på sine sider, så kommer Tryg Forsikring opp.

Etter litt om og men, så fikk jeg tak i en type som driver en franchise avdeling for Tryg og han kunne ikke hjelpe meg ettersom han ikke hadde noe med Enter å gjøre, men han kunne se hva han kunne gi av pris så bilen ble forsikret og alt var på stell i går. Som sagt så gjort, fikk en god pris på reise, innbo og bilen.

Det viktigste av alt, som var det avgjørende for at jeg valgte han er at da har jeg en person å forholde meg til, samt at jeg har direkte tlf nr til han. Det er veldig betryggende for meg å vite.

I dag morges, så ringte det en idiot fra Enter, som hadde snakket med selgeren hos bilforhandler og fått beskjed om å kontakte meg. Han var ikke forståelsesfull i det hele tatt, han prata masse "blablabla" og jeg sa til han at jeg har byttet forsikringsselskap, og kommer ikke til å betale ei krone til dem for forsikringen, og da begynte han å true med at det måtte jeg gjøre + en mnd til.

Det er helt uaktuelt at jeg betaler ei krone til dem for en tjeneste jeg ikke har fått. Bilen har nå siden 11 august vært i fare for å bli avskiltet, og konsekvensene ved en eventuell ulykke er helt utenkelig. Selvom ting kanskje er på stell i deres systemer.

Har noen andre vært borti lignende saker ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme for mine foreldre med Eika forsikring.

Betalte hver måned de med avtalegiro, men var en glipp så de hadde "ramla" ut av systemet.. vet ikke hvor lang tid dem var uten forsikring, men en dag så poppa det opp avskiltingsbegjæringer i posten på begge bilene dems..

Klikka og de beklaga seg, men shit.. heldig og ikke kjørte gjennom en av disse nye automatiske skiltkontrollene dems.. hadde jo mista skilter osv. Jeg også fant dette ut etter stengetid og de anbefalte meg faktisk å la bilene stå å ikke bruke dem for det var jo mitt (les mine foreldre) sitt ansvar å sørge for at alt var på G...

Jeg var også kunde i IF - Er 36 år, har 75% bonus på 9e året eller så.. hadde vært kunde der i 5-6 år eller så.. betalte 4200 i året hele tida. Over natta så satt de opp forsikringa mi til r.... DOBBEL PRIS ??

WTF?!? ringte inn og de sa det var sånn det måtte være. .ingen forklaring, endring eller noe sånn som det..

Siden den gang har jeg vært kunde i storebrand.

Ingen matcher prisene de har og etter en brann i familien i fjor så fikk jeg behov for forsikringa (reise). Penger var på kontoe 3 dager etter brannen (dattera mi var på besøk der det brant og mista endel ting) I tillegg hadde vi lånt min mors bil (forsikret i eika) og parkert den utenfor det huset. Deler av huset ramla over bilen.

Etter å ha masa i 1 !?! uke på forsikringsselskapet (var liten tvil om at bilen måtte kondemneres) så ringte en takstmann meg.

Ba meg om å møte ham en dag på branntomta for å taksere bilen (full kasko - men ble regnet som brannskade).

Det gikk ei uke til uten at jeg hørte fra ham.. når jeg da ringte tok han ikke telefonen og fikk til slutt en sms om at han ikke ville ta takst på den bilen likevel, for det passa ikke.

Så måtte rett og slett klikke.. da tok det 3 timer før jeg var på plass med en annen takstmann. Måtte i tillegg betale egenandel og tok ca 5 uker før jeg fikk oppgjøret.

Bmw'en betaler jeg rundt 6000 for på storebrand, møter alltid fantastisk service men er faktisk bare nest billigst. Frende forsikring var 800 billigere i året, men betaler LETT 800.- i året for den superservicen jeg alltid får og at de viser at når du har en skade så går det VELDIG kjapt og knirkefrtitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med Eika, jeg har en person jeg forholder meg til der, og nå skal jeg snart ha villaforsikring. Så da står det mellom Tryg(ja du leser riktig) og eika. Jeg vil ha nogenlunde samme premisser og så er det til syvende og sist pris som er avgjørende.

Fordelen er at han fra Tryg ville komme å se på huset før han ga en pris, det gir stjerne i boka.

Men jeg er helt sikker på at min kontakt i Eika ville gjort det samme om han ikke bodde i Sunndal. Er dessverre noe reisevei.

Aldri hatt noe behov for forsikringer pr nå, hos Eika eller enter. Men hadde en sak hos IF. Den tok virkelig kaka. Men det er annen historie, der løste det seg med at klageavdelingen til IF gikk inn og ordnet opp, så ble jeg fornøyd.. :)

Uansett, forsikringer er noe dritt..! :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringer er noe dritt ja.. driver å bytter på bank nå, og hvis jeg får en knalldeal så ender jeg opp i dnb, tross alle problemene.. og de har jo de beste vilkårene da.. "dekker noen andre det, så dekker vi det.". Den skal de ha cred for..

Jeg skal ha villaforsikring, 2 biler, reiseforsikring familie, og snart bobil faktisk :)

Innboforsikringa har vi gjennom LO så den er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er at det er så store forskjeller på prisene, på akkurat samme ting med samme dekning.

På villaforsikringene har det spriket mellom 10k og 30k. Og jeg vet ikke om de har samme "aldersvurdering" på villa som på bil. Men allikevel ganske så hårreisende.. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har mange fine historier med forsikring. Jeg har endt opp med å jage pris og drite i hvilket selskap det er, da de er like helvete alle sammen når de først slår seg vrange

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle trodd at de burde ha konurransedyktige priser..

Burde vært like priser for samme produktet/dekninga så hadde folk kunnet velge utfra kundesericen heller.

På en caravelle og toyota så betalte mine foreldre 9600 i året for begge med 8000 km og full kasko.

På storebrand kosta det 5400 om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt latterlig at det skal være sånn...

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Enig i at forsikringsbransjen er noe herk. Fikk flyttet to biler, leilighet og reise over i dnb for litt siden og er veldig fornøyd med de foreløpig. Eika ville jeg ikke tatt i med en skitten handske engang etter rundene jeg har hatt med de. Masse rot med fakturaer og ikke minst tok det 7mnd før jeg fikk pengene mine tilbake fra et oppgjør. Har også opplevd at det plutselig kom et brev i postkassa hvor det sto velkommen til IF, uten at jeg hadde godtatt å bli kunde der. Dro på de lokale kontoret og de la seg flate. Byttet til IF igjen når jeg kjøpte ny bil og på dagen et år etter kjøp så doblet prisen seg på forsikringa, da var det lett å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 1 bil eg kjøpte så skjedde de noe tull med registreringen av forsikringen med Gjensidige. Fikk brev om manglende forsikring og staten var på jakt etter skiltene mine

Ringte Gjensidige, fikk fikset det på 2 min. Så spurte eg om hva som hadde skjedd om eg hadde kræsjet, eller politiet hadde tatt skiltene mine. Da svarte Gjensidige at under ulykke hadde forsikringen hjulpet meg, selv om den ikke var tredd i kraft..men de hadde den under registrering..var ett eller annen som klikket med de, så forsikringen sto fortsatt under registering. Hadde snuten tatt skiltene hadde gjensidige dekket alt av utgifter eg hadde fått med det

Det vil eg sei er seriøst svar fra forsikringsselskapet..Veldig fornøgd med Gjensidige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er de flinke til å si. Hvordan det er er i realiteten er noe annet. Jeg vil uansett kalle det en veldig grov feil å "glemme" å informere SVV om at bilen er forsikret.

Har uansett kommet til enighet med forhandler av bilen.

Enter har jeg ikke hørt noe mer fra. Det kaller jeg dårlig. Menmen, vet nå ihvertfall det at det ikke er aktuelt å benytte de noe mer :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Tryg forsikring og så langt fornøyd. Var tidligere kunde i Eika, gikk så over til Sparebank 1 også over til Tryg. Grunnen til at det ble Tryg var pris og de hadde best fordeler. Har 2 biler, to hus, reise og innbo der og betaler rundt 25k i året. Tryg var vel det eneste som dekket utstyr og verktøy i garasjen i reell verdi. Hadde besøk av en mann og vi gikk gjennom alt. Har brukt dem to ganger på ene bilen og er så langt meget fornøyd

NAD-Nanolex Approved Detailer

 

VCDS / VAGCOM bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei faktisk beskyldt for forsikringssvindel hos Codan, fordi en eller annen nepe der hadde satt meg opp på høyere ansiennitet enn det jeg hadde krav på. (75% 6.år, når det egentlig var 1 eller 2)

Da blei det Gjensidige.

Gjensidige ordnet absolutt alt for meg, og jeg hørte ikke mer fra Codan, selv om de prøvde seg på å fakturere meg for mellomlegget på 1 år og 6 år ansiennitet, etter et år som kunde. Tror det var så mye som 14000 eller noe.

Kan nevnes at jeg starta med en pris på 37000 i året, men med litt pruting og medlemskap i Nito, så havna jeg på 6700 i året med full kasko og 16000km.

Flott at bilen min står oppført med A6/S6 i vognkortet, alt lyste visstnok rødt hos Gjensidige på bilen, men etter litt overtaling om at jeg faktisk har en A6 2.5Tdi, så ble det litt billigere. :-)

Har egen kontaktperson i Gjensidige, som svarer på mail og tlf når som helst, og ordner så fort han har mulighet, og det er verdt ganske mye :-)

Edit: Prøvde meg som kunde hos Tryg i 2 mnd'ers tid, men det var bare surr med helt andre priser enn hva jeg ble tilbudt første gangen. Er du utdannet ingeniør, så meld deg inn i Nito. Masse rabatter på alle forsikringer hos Gjensidige.

Endret av -Håkon

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjedelig sak..Jeg tør kun bruke de mest kjente forsikringsselskapene.Og det kan være greit å ordne forsikring over telefon og ikke på nett.For å være sikker.Har hatt gjensidige di siste 10 åra.Billig å forsikre evoen og altid rask ordning. Venter på papir om helseattest jeg må fylle ut pga. ny sykdom og uføreforsikring.De er utrolig treige nå, men orker ikke mase på dem :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig sak..Jeg tør kun bruke de mest kjente forsikringsselskapene.Og det kan være greit å ordne forsikring over telefon og ikke på nett.For å være sikker.Har hatt gjensidige di siste 10 åra.Billig å forsikre evoen og altid rask ordning. Venter på papir om helseattest jeg må fylle ut pga. ny sykdom og uføreforsikring.De er utrolig treige nå, men orker ikke mase på dem :)

Forbered deg på lang behandlingstid :P

Har også livs- og uføreforsikring i Gjensidige og de brukte rundt 7 mnd på å behandle helseattesten. :D

Du er forsikret i mellomtida uansett så brydde meg ikke.

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over Enter da, kontaktet Statens Vegvesen nå, og NÅ har de innrapportert forsikringen, tiltross for at jeg har byttet til Tryg.

Jeg mener jeg ga han idioten jeg snakket med i går, klar beskjed om at jeg ikke skulle vært forsikret hos de noe mer. Og ihvertfall ikke en mnd til.. Man har to alternativer 1 vente en mnd med å bytte eller endre umiddelbart, mener det var det jeg ga klar beskjed om. Tydeligvis så klarte ikke de ikke det..

Jøss jeg er lei det selskapet nå.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nesten motsatt erfaring med Enter, altså når eg kjøpte bil ble det tull med forsikring i Sparebanken 1, og for å få skilt på bilen ordnet selger forsikring gjennom Enter, glemte heilt ut at eg plutselig hadde to før 2 mnd etterpå da det kom faktura fra Enter, ringte Enter og forklarte saken, å da bare slettet de heile faktura og forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakket jeg igjen med en saksbehandler hos Enter Forsikring.

Hvor jeg fikk inntrykk av at det er min feil at dette har skjedd. De mener at grunnen til at forsikring ikke har vært registrert hos Statens Vegvesen er fordi bilen ikke var omregistrert...

Omregistrert på hvem? Bilen ble hentet ut av forhandler, kliss ny 24.07.2014, hvor det i vognkortet stod mitt navn og samboeren sitt navn. Jeg er medeier i bilen, nettopp pga forsikringen, dette opplyste jeg også når jeg 11.08.2014 ble oppringt av en kundebehandler fra Enter Ringte for å sørge for at alle formaliteter var i orden.

Derfor syns jeg det er veldig rart at de nå mener at bilen ikke har vært "omregistrert", vil kalle det en utrolig dårlig bortforklaring for en feil de ikke ønsker å innrømme.

Jeg kunne vært grei hvis de hadde vært ydmyke og kunne gitt meg en forklaring og en beklagelse på dette. Men her har det hele veien prøvd å legge skylden på meg/forhandler. Det er svært dårlig og useriøst.

Det er i mine øyne de som kommer ut av dette som taperne, da modern og fadern også har forsikring via Enter, kommer selvfølgelig til å be de om å bytte til noe annet. Og vil la min nye kontakt, kontakte de for å gi et gunstig tilbud.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...