Gå til innhold

Lakkskade - ja, men hvordan?


Rayhaako

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Tenkte jeg skulle benytte dere å "sparre" litt med idag.

Har fått inn en 2012/13 modell VW Golf - Hvit.

Bilen har ca 40000 km på telleverket og eieren hadde et spørsmål til meg.

Da bilen var ca en 1 mnd gammel oppdaget kunden en "flekk" høyt oppe på fremre dør høyre side.

Hun tok denne med tilbake til forhandler og fikk følgende svar etter at en ekspert hadde sett på det.

"Dette var en typisk handlevogn skade, og ikke noe de fikk gjort noe med"

Legger ved noen bilder av skaden.

IMG_8653.jpg

IMG_8654.jpg

IMG_8652.jpg

IMG_8651.jpg

Det er ikke antydning til bulk riper eller lignende, og for meg ser det ut som om klarlakken rett og slett har "flasset" av?

Hva tenker dere og har dere noen erfaringer, kjør debatt =)

Hilsen

Raymondo

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som lakken flasser, siden det henger igjen litt lakk på midten. Hadde det vert kakk/slag skulle vel alt inni vert lakkfritt..?

Ja det la jeg også la merke til Aero. For meg virker jo det veldig pussig at det da ikke er mer "lakkfritt"

Hm, enten fått seg ett kakk eller lakkeslipp. Hvis du peller på den, får du av mere lakk?

Det har jeg ikke gjort noe forsøk på enda Skydancer. Skal ut å pirke litt imorgen=)

Nå er ikke jeg noe ekspert men ser ut for meg som om det har løsnet en del av lakken..er ikke så uvanlig med lakkfeil på nyere biler.

Nei det er jo ikke så uvanlig og for meg virker det litt usannsynlig med handlevogn skade. stål mot stål gir ofte litt mer merker enn det her, er min påstand ihvertfall.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser dette ut som helt typisk skade av en skarp gjenstand som har skrapet vekk lakk.

Lakkslipp bruker ikke oppføre seg slik med ujevne kanter m.m

Okey Magne. Tror du at det kan være forenlig med en handlevogn? Eller tenker du på andre gjenstander?

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort er å dra innom en lakkerer eller to for en vurdering.På min 2012 model Bmw fikk jeg et lignende avskalling/flassing på nedre delen av hjulbuen som jeg klagde på..Bmw ville ikke dekke dette da de mente det var steinsprut som igjen hadde forårsaket at lakken flasset av..det fant jeg meg ikke i så fikk et par vurderinger av lakkeringsverksteder ,1 i vestfold og andre i telemark og begge sa det samme at lakken hadde slipt så det ut som for dem.Jeg klagde igjen å fikk da medhold på utbedring av avflassingen av forhandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort er å dra innom en lakkerer eller to for en vurdering.På min 2012 model Bmw fikk jeg et lignende avskalling/flassing på nedre delen av hjulbuen som jeg klagde på..Bmw ville ikke dekke dette da de mente det var steinsprut som igjen hadde forårsaket at lakken flasset av..det fant jeg meg ikke i så fikk et par vurderinger av lakkeringsverksteder ,1 i vestfold og andre i telemark og begge sa det samme at lakken hadde slipt så det ut som for dem.Jeg klagde igjen å fikk da medhold på utbedring av avflassingen av forhandler :)

Høres ut som et godt forslag dj john.Tror jeg skal gjøre det for blir ikke helt klok på denne, takker og bukker alle sammen.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Okey Magne. Tror du at det kan være forenlig med en handlevogn? Eller tenker du på andre gjenstander?

Om det kommer fra handlevogn eller noe annet er umulig å si.

Lakkslipp bruker normalt å fortone seg mer symmetrisk og gjerne med løse kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kommer fra handlevogn eller noe annet er umulig å si.

Lakkslipp bruker normalt å fortone seg mer symmetrisk og gjerne med løse kanter.

Takk for godt svar!! =)

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Helt inn til grunninga her og ikke bare klarlakk? Ser ingen baselakk/flakes. Ren tipping er at lakken har dårlig feste og har blitt truffet av noe i god fart som ikke gir bulk.Sånt som vaneligvis gir steinsprut.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...