Marius Engel

Vedlikeholde utvendig plast?

For å hindre at utvendig sort plast blir matt/grå, hva bør man gjøre?

Jeg har brukt swissvax pneu, og så forselglet med scholl neo. Dette gjør jeg når plasten begynner å se litt "tørr"/grå ut. Har den fortsatt en mørk sort "wet look", lar jeg den være i fred. Er det en greit måte å gjøre det på? Har det noe for seg å forsegle med scholl neo? Er pneu ett greit produkt til utvendig sort plast, eller finnes det mye bedre saker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq C4 er good stuff til utvendig plast

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol er favoritten her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carpro Dlux

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol er favoritten her :)

+1!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes alt for mange typer plast og finish av de for å si at et produkt vil være det beste her og der.. Så er det jo slikt at noen liker mora, andre liker dattera og smaken er som baken etc.

Som andre skriver her, ja GT C4 fungerer meget bra på det meste, så finnes det jo bl.a Owatrol som mange er fornøyde med. Tom meg selv, men den er liksom for ekstreme tilfeller ;) og man kan vel si at den ikke er så kjekk å jobbe med..

Carpro Dlux har jeg selv testet bare på en plast difusor på en Audi og den virka meget bra ja. Spennende produkt.

Det beste er å teste litt selv og finne ut hva en liker på f.eks egen bil og plastfinishen den har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv tenkt litt på dette med behandling av utvendig plast da plasten på Bimmeren er helt glatt og har til nå ikke funnet noe som har vart lengre enn første gang det blir utsatt for vann igjen. Det som fungerte best for meg var Bilxtra sin egen med fargepigmenter som varte ca 2uker, ellers har litt av utvalget til meguirs,cg og autofinesse skuffet stort. Noen som har troa på c4 på en så håpløs plast?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv tenkt litt på dette med behandling av utvendig plast da plasten på Bimmeren er helt glatt og har til nå ikke funnet noe som har vart lengre enn første gang det blir utsatt for vann igjen. Det som fungerte best for meg var Bilxtra sin egen med fargepigmenter som varte ca 2uker, ellers har litt av utvalget til meguirs,cg og autofinesse skuffet stort. Noen som har troa på c4 på en så håpløs plast?

På min E39 tok jeg av alle plastlister rundt bilen og vasket de grundig med surfex 1:5 med pensel. Skylte og tørket dem. Etterfulgt av polytrol. Ble som nye :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive