Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? Hologram på svart Avensis


abruno

Recommended Posts

Jeg gjorde nettopp en liten jobb for en kompis. En svart Avensis (ligger på s&s: Avensis med Enjo-streker) synes jobben gikk greit, men i sterkt sollys synes jeg at jeg ser antydning til hologrammer. Her er min framgangsmåte: grundig vask, clay, så bruker jeg Das-6 pro med Rupes Keramik og tilhørende gul pute. Begynner å spre på hastighet 1, deretter opp til 5. Tørker av og bruker gjerne Menzerna Top inspection for å være sikker på at all polish er vekke. Se gjerne bilder på min s&s for å se resultatet (men vet ikke om hologrammviser på noen av dem)

Det jeg tenker for meg selv er at jeg kanskje presser for hardt? Ser på noen Youtubevideoer at de bruker 9-14 punds trykk, men det blir jo litt gresk for meg. Er det noen som har en tommelfingerregel som er mer forståelig? Prøver alltid å holde maskinen plant slik at hele pad'en er i kontakt med flaten.

Andre tips mottas med takk, gjerne også linker til andre tråder om dere har oversikt over det!

Hilsen "nybegynner" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har washer mode på Rupes maskinen skal du ikke legge press i det hele tatt. Men med kombo'en du har kjørt burde det ikke bli hologrammer... ta en wipe down til bare for å være sikker.

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Das6 står det at han har. Og jeg ville nok også her avsluttet uten press med fin kombo (Keramik eller diamond)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Das6 står det at han har. Og jeg ville nok også her avsluttet uten press med fin kombo (Keramik eller diamond)

Ah, my bad!

Du har helt rett, jeg får skaffe meg lesebiller snart... he he he

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha kjørt 1 steg med myk pute, ala hvit rupes med diamond, eller lignende polish som ikke har evnen til å slipe særlig. Disse midlene klarer skjeldent å lage hologrammer i seg selv, ihvertfall ikke om en velger en fin nok pute.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ, bare større skjerm :-)

He he he ;-)

Håper det ordner seg med Avensis'en, holos må bort!

Med den kombo'en burde det bli holo fritt, men noen ganger er det vanskeligere å være perfeksjonist :-)

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid to pads når jeg polerer, en for å fjerne swirls og en til siste steget. Polishing og finishing pads.

Men det blir ikke så lett dersom man skal ha 1-stegs jobber:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er hologrammer, og ikke voks svetting? Har du prøvde å gå over med en quick detailer, eller tatt en berøringsvask?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker er jeg ikke, men jeg gikk over med Finish Kare og synes kanskje det ble litt bedre, men i sterkt solskinn var det fortsatt der. Tok ikke berøringsvask etterpå heller. Jeg har tenkt at jeg kanskje presser for mye på DAen, men jeg passer jo på at den er plan mot karosseriet...Rupes Keramik er jo ikke så sterke saker heller...

Brukte Collinite 915 voks om det kan forklare noe?

Mye å lære som du ser...men kjekt ;-)

Endret av abruno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagt to lag med voks eller lagt veldig tykt lag?

Tok akkurat min egen bil og la to lag med AG HD Wax. Det gjør jeg ikke igjen! FULL av vokshologram. Lot nok lag nummer to ligge alt for lenge før jeg buffet vekk!

Hvis du gnir med en MF klut, forandrer hologrammene seg?

Endret av Albino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ett lag med voks. Kanskje litt tykt ja... Bilen er avlevert, sitte bare i etterkant og grubler litt på jobben som ble gjort. Men det er en kompis sin bil som bor nede i gata, så jeg får nok ta turen bort å sjekke på nytt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...