Gå til innhold

HASTER hvor mye skal dette vaskes på


bmwpil

Recommended Posts

Hei se bildet :) er det bare å trykke alt inni maskinen på 60 grader eller? Skal jeg bruke vaskemiddel eller tøymykner?

Funker ikke med bildet..

-2 tørkehåndkle

-4-5 micro fiber buffer håndkle

- 2 applikator pads

-vaske hanske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de der tåler 90 grader også for den saks skyld. men applikator padsene hadde jeg pælma neste gang og i mellomtiden kan du kjøpe deg en 50 pakning grisebillig på ebay så har du

Jeg må egentlig ta alt nå, men går det fint å bare hive alt inni på 90 da uten vaskepulver tøymykner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ha alle mikrofiber og vaskehanske i vaskebøtten med en surfex HD og varmt vann i en time eller to før jeg hiver det i vaskemaskinen. hvis du ikke har tenkt å kjøre noe forvask så må du nesten bruke litt vaskepulver ellers blir det ikke rent med bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ha alle mikrofiber og vaskehanske i vaskebøtten med en surfex HD og varmt vann i en time eller to før jeg hiver det i vaskemaskinen. hvis du ikke har tenkt å kjøre noe forvask så må du nesten bruke litt vaskepulver ellers blir det ikke rent med bare vann.

Ok takk. Jeg kan ikke det må bare få på maskinen fort, prøver å skjule at jeg bruker den til det formålet (å vaske "farlige" kjemikaler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke vaskemidlene og voksen særlig farlige for maskinen... Tror faktisk det er en fordel å få litt godsaker i den.

Jeg bruker sånne omo puter.. Poswer dose eller noe sånn.. En sånn og lør inni hele driten på 90 grader uten tøymykner.

Normalt sett så pleier jeg å legge dem i surfex bøtta men har jo gått 30+ mikrofibere til dagen siste tida så da blir det 90 grader og de liker vann etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal han pælme applikatorene? Bruk og kast er en forferdelig uting som fører til unødvendig forbruk. Å pælme applikatorer i maskinen koster ikke en kalori.

Mine applikatorer varer svært lenge. Årevis. Den til voks putter jeg nedi vokskrukken, eller en ziplockpose, klar til neste gang. Den jeg bruker til scholl neo står det "neo" på med sprittusj, og brukes mange ganger før vask. Den jeg har brukt Menzerna fg400 på (til å fjerne swirls bak håndtak med o.l.) står det FG400 på.

Blir noen skitten, eller jeg vil rengjøre de, pælmer jeg de i maskinen, og de blir akkurat like god som ny. Nye microfiberkluter farger alt i maskinen i samme farge da, men fargen spiller ingen rolle.

Jeg har da Meguiars sine, som slipper absolutt all drit og produkt i vaskemaskinen, og blir helt som ny etter vask. Når de i tillegg står merket med produktet de er ment til å bruke er jeg sikker på at det ikke blir blandet produkter om det skulle skje at en pad ikke blir kvitt alt av produktrester i maskinen. Men det har enda ikke skjedd.

er enig. jeg gjenbruker paddene som går i bakken til for eksempel dekkfornyer eller sånne type ting. jeg så bare for meg en eldgammel applikator med mye grums i. det gjenbruker jeg ikke på lakken. men mange går faktisk i søpla også, skal ikke si jeg mister noe søvn av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander både voks og tørk i maskinen :) .

Tidliggere brukte jeg litt Milo og litt Surfex som vaske middel og det funket bra det.

Nå bruker jeg:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=219

I maskinen og på 60 grader.

Fungerer utmerket, både MF for voks og tørke MF`ne blir helt fine :P.

Suger vann som bare det

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nå kom telefonen om dårlig lukt i maskinen :P Luktet vist olje, merket det litt på microfiberen og lurer rett å slett på om det er applikatoren jeg brukte til tire shine? Noe triks for å få vekk denne lukt fra maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre applicator pads fulle av voks, dekkfornyer osv. i vaskemaskinen sammens med microfiber eller alene er å be om bråk, maskinen klarer heller ikke å få de helt rene så både maskin og det som er inni maskinen blir full av det som er i applicatoren.

Jeg kjøper en del billige applicator pads fra ebay, og da er det bruk og kast som gjelder for min del.

Jeg vasker heller ikke tørke og buffekluter ilag, bruker microrestore fra bilnerden. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre applicator pads fulle av voks, dekkfornyer osv. i vaskemaskinen sammens med microfiber eller alene er å be om bråk, maskinen klarer heller ikke å få de helt rene så både maskin og det som er inni maskinen blir full av det som er i applicatoren.

Jeg kjøper en del billige applicator pads fra ebay, og da er det bruk og kast som gjelder for min del.

Jeg vasker heller ikke tørke og buffekluter ilag, bruker microrestore fra bilnerden. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=219

Ikke applicatorer eller pads nei (vasker applicatorer for hånd og pad i padwasheren) men buffe og tørke MF går sammen og det fungerer veldig fint.

Bruker også vakemiddelet du bruker.

Har du forsøkt vask av buffe og tørke mf sammen i maskinen og fått problemer av det?

Jeg doserer ihht beskrivelsen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt vask av buffe og tørke mf sammen i maskinen og fått problemer av det?

Jeg doserer ihht beskrivelsen osv.

Jeg var litt plaget med tørkehåndklær som ble vannavvisende, dog er dette en del år siden og har vasket alt separat siden, og da har alt gått bare fint. Så da fortsetter jeg bare med det, har mange tørkehåndklær, så de samler jeg bare opp til jeg føler det er nok til en vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...