CrZyWiz

Hvor skaffes lakk til å fylle steinsprang?

Emnet sier vell det meste. Jeg har kjøpt meg en Audi, som har noen steinsprang som jeg tenkte å legge i. Deretter våtslipe, og polere opp igjen.

Må jeg til Audi for å bestille dette, eller er det noen andre alternativer?

Er det vanlig 2 delt med lakk + klarlakk jeg trenger, eller bruker de som blander dette 50\50 noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette fås hos forhandler eller så kan lakkverksteder ordne slikt, jeg pleier å blande 75% lakk og 25% klarlakk. Det har fungert veldig bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken skaffes fint hos forhandler, oppgi koden på lakken din (står ofte inni tanklokket, eller dørkarmen). Klarlakken som følger med har en tendens til å klumpe seg har jeg hørt, så kan være lurt å benytte en annen 2K klarlakk.

Har også et lite spørsmål til de proffe steinsprutfikserne her inne:

Anbefales det å fylle seinsprut med sprøyte fra apoteket? Syens jeg så noen nevnte dette her om dagen i et innlegg. Så også noen brukte en slags plastskrape for å skrape bort lakken som stakk opp, eller er det nok å våtslipe det for så å polere over? :)

Endret av alexanderst
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg altså benytte den orginale stiften som kjøpes hos Møller? Visst den er i 2 deler, skal jeg først legge ett tynt lagt nederst i stenspranget, deretter fylle opp med 1-2 lag klarlakk...la det herde, før jeg så sliper ned kanten og polerer opp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg altså benytte den orginale stiften som kjøpes hos Møller? Visst den er i 2 deler, skal jeg først legge ett tynt lagt nederst i stenspranget, deretter fylle opp med 1-2 lag klarlakk...la det herde, før jeg så sliper ned kanten og polerer opp?

Veldig vanskelig å legge to lag med klarlakk oppå. Tok noen på mitt eget panser forrige uke og steinspranget ble mer enn fullt av første "lag". Blir fort bare en "kul" som du sliper/polerer vekk etterpå uansett. Det er vel derfor det blir anbefalt å blande 75%lakk med 25%klarlakk for så å fylle steinspranget! Dette gikk ikke med det lakkstiftsettet jeg kjøpte (orginal bmw) da det bare klumpet seg ved blanding. Endte opp med å bruke kun lakk og ingen klarlakk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedenfor å kjøpe den stiften hos Møller kan det være like greit å kjøpe et komplett sett hos evt Ødegård lakk(link ovenfor). Da får man to produkter som skal passe sammen. Ved å kjøpe stift hos Møller og klarlakk et annet sted kan det bli en uventet reaksjon.

Det viktigste er ihvertfall å sørge for at skaden er godt rengjort for rust/møkk og/eller andre urenehter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken skaffes fint hos forhandler, oppgi koden på lakken din (står ofte inni tanklokket, eller dørkarmen). Klarlakken som følger med har en tendens til å klumpe seg har jeg hørt, så kan være lurt å benytte en annen 2K klarlakk.

Har også et lite spørsmål til de proffe steinsprutfikserne her inne:

Anbefales det å fylle seinsprut med sprøyte fra apoteket? Syens jeg så noen nevnte dette her om dagen i et innlegg. Så også noen brukte en slags plastskrape for å skrape bort lakken som stakk opp, eller er det nok å våtslipe det for så å polere over? :)

Eg har prøvd med sprøyte fra apotek, å det gikk dårligt, kan hende det var for tynn kanyle, men det tettet seg, gikk over til det andre gjorde, bruke tannpirker.

Det går ann og kun vannslipe, men har du fått en litt høg topp, så burde det bli høvlet ned først, eg bruker ofte først en lakk høvel, for så og slipe, da sliper du minst muligt på all laken rundt det du har fyllt i.

Men eg er ingen proff, og det finnes nok flere måter og gjøre det på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive