Gå til innhold

Volvo V70N '03 Lakkode 604 Blå.


jorgenht

Recommended Posts

Hei, dette er min første post her- etter mange lærerike måneder med sniklesing.
Har for en liten stund siden handlet et Volvo V70 som emnet sier, har lakkode 604 Blå. Bilen har gått et godt stykke på sine 11 år, og har blitt brukt godt.

Brukte i første omgang 3 kvelder med rensemaskin før jeg var sånn passe fornøyd, og enda 2 kvelder med generell vask før jeg orket tanken på å sitte i den. (Bilen har tilhørt en bonde, og jeg er usikker på om han hadde traktor, eller brukte bilen til det formålet -da jeg fant hønsefjær i reservehjulsbrønnen)

Etter noen gode vasker med alle vidunderlige kjemikalier, og litt voks på toppen er jo bilen klar for vinteren. MEN, om muligheten for en helg i en oppvarmet garasje skulle dukke opp er det greit å være forberedt.

Jeg har en Krauss 900 DA (kjøpte et startsett hos SS), som jeg har benyttet på et par Audier før med godt nok resultat. (Øvelse gjør mester, så blir nok enda bedre denne gangen.)

Har Scholl S17 og S40 med lilla og orange puter.

Noen andre polisher/puter som gjør denne jobben enklere?

(For ordens skyld, jeg prøvde søkefunksjonen med Volvo og 604 i søkefeltet, men var dårlig med treff som gjorde susen. Noen forum setter deg i gapestokken om man ikke har prøvd søkefunksjonen først, uten at jeg sier det er slik her)

Mvh Jørgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard og fin volvolakk, kan dog være litt (tid)krevende å få bra med DA og S17. Har den ikke vært skikkelig korrigert på en stund, krever det ofte mange runder med grov polish og roterende før man kan si seg fornøyd og gå videre til finere pute og polish.

Du burde nok som et minimum ha grovere polish m/tilhørende pute uansett hvilken maskin du skal bruke, f.eks S03 og lilla schollpute.

Er bilen veldig fin i lakken med kun lette vaskeriper, kommer du sikkert langt med de produktene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og tips.
Da bør det nok en S03 i hylla her og, da bilen verken er fin i lakken eller har lette vaskeriper.
Som sagt, godt brukt.

Virker som det er veldig mye kunnskap på forumet her, bare man stiller rett spm.
Morsomt å drive på, samt ha en så ren bil at ingen i gata tror det er mulig. Dog fort for at avhengigheten tar overhånd, som igjen gjerne gjør et godt innhugg i lommeboka. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...