Gå til innhold

Enkel vinterklargjøring av 1 år gammel bil


Bletch

Recommended Posts

Så får vi se hvordan den blir i sola. Er nok der det blir tydeligere forskjell på denne jobben og maskin utført av proffene. :)

Men ett spørsmål til slutt:

HD wax var tilsynelatende lett å tørke av, men i ulike synsvinkler var det skjoldet og ujevnt. Måtte skure mye med MF klut for å få det bra. Veldig mye... Og når det begynte å bli litt mørkt kan det hende jeg ikke fikk gjort det godt nok over hele bilen.

Har jeg kanskje lagt på voksen ujevnt? Eller er det normalt at man skal pusse mye etterpå?

Fort å legge litt tykt de første gangene man legger voks. Kanskje du lot den ligge for lenge før du tørket av? HD-wax er litt hard å tørke av igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke framgår, og at der kunne oppfattes som at du vasket bilen på stasjon\selvvask. Du vasket vell bilen på samme sted som du polerte den? Altså ikke vaske på bensinstasjon, deretter kjøre hjem og starte polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort å legge litt tykt de første gangene man legger voks. Kanskje du lot den ligge for lenge før du tørket av? HD-wax er litt hard å tørke av igjen ja.

Mulig jeg brukte litt mer enn nødvendig, men når jeg var ferdig med bilen så boksen med voks omtrent ubrukt ut... Var veldig obs på å ikke bruke for mye. Men kunne sikkert brukt enda mindre. :) Tror kanskje mer den lå litt for lenge på. Siden jeg er urutinert brukte jeg sikkert en drøy time rundt bilen før jeg begynte å tørke av.. Gikk lett å stryke av den synlige voksen, men "oljelaget" for å kalle det det ble liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke framgår, og at der kunne oppfattes som at du vasket bilen på stasjon\selvvask. Du vasket vell bilen på samme sted som du polerte den? Altså ikke vaske på bensinstasjon, deretter kjøre hjem og starte polering.

Hadde forvask på selvvask. Så hjem, skylle av med hageslange og håndvask. Ett og ett panel før avskylling så ingenting skulle tørke.

Så ble bil plassert i garasjen 2 meter unna før jeg fortsatte neste dag. Tørket raskt over med MF klut først for å fjerne støv som allerede hadde lagt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at lang hazetid gjør voks tyngre å buffe, men hjelper ingenting på å få lengre holdbarhet. Pleier å vokse maks 1-2 paneler før jeg buffer, og da bruker jeg BH Finis. Sv shiels er lett å buffe samme søren, men ikke den som gir lengst holdbarhet på min bil.

Ah, det vil selvfølgelig være forskjell på vokser på ulik billakk ja..

Skal få kuttet ned på hazetiden neste runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...