Gå til innhold

Legge swissvax shield?


Bmwn47

Recommended Posts

Tenkte å polere opp bilen med meguiars #105 og #205 også legge shield oppå.

Gjøre det samme med en bil i helga men da la jeg meguiars #26 til slutt med bra resultat.

Pleier dere kun å la shield herde i 10min før dere polerer det av igjen med microfiber? Stod 10min på boksen.

Må jeg bruke cleaner fluid etter #205 for at shield skal sitte bra?

Bare stryke over et tynt lag cleaner fluid og tørke det av igjen med engang eller polere det godt inn før jeg tar det av? Den virka veldig tyntflytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Heisann. Hvilken som helst Swissvaxvoks kan stå lengre enn 10 minutter. Personlig liker jeg å vente i minimum en time før jeg buffer den. :)

Som du sier, cleanerfluid skal påføres på et og et panel om gangen. Du trenger ikke bruke mye makt, men bare jobbe det forsiktig inn i lakken med medfølgende pad. Dette er en kjemisk lakkrens, som ikke fjerner riper. Swissvax anbefaler denne før man påfører en av deres vokser, men dette er ikke nødvendig etter finpolering med maskin (med mg #205 i ditt tilfelle her).

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir cleaner fluid stående på hylla. Greit å slippe enda en operasjon før voksing. Syns det blei veldig blankt etter #205 og #26. Shield er kanskje ikke noe blankere enn feks #26? Bare holdbarheten som er bedre sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra test. Blir #205 og shield uten cleaner fluid og la det tørke en times tid. Se hvor lenge det holder utover høsten.

Hvis jeg da skal legge nytt lag senere i høst ville dere gått på med #205 først eller bare nytt lag etter håndvask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg legge på voksen i "rette" baner?

Sist "polerte" jeg den inn med sirkelbevegelser. Så noen her bare strøyk ut voksen i en rett stripe.

Er ikke fryktelig viktig spør du meg, merker ingen forskjell på hverken mikroriper eller kvalitet på jobben. Men det sies vel at den skal legges i rette linjer ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Spiller ingen rolle om voks legges i sirkler eller linjer så lenge lakken og påføringsputen er helt rene, og man får full dekning på alt av lakk.

Jeg legger i linjer fordi det er mindre slitsomt enn å legge i sirkler.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips å komme med her er vel "finger swipe test".

Jeg buffer aldri av voks før jeg ser at all voksen kommer av med fingertuppen. (Med mindre det er en voks som IKKE skal haze før buffing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hiver på nok ett nybegynnerspørsmål her..

Har kjøpt SV Shield og lurer på hvordan dette påvirker plastdetaljer.?

Har en hvit Tiguan hvor det bla er noe sorte plastdetaljer rundt speil, hjulbuer og i endene på takreils.. Trenger jeg å maskere, eller er det kun pirk som gjelder her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du polert bilen for hånd 2 (!) ganger :) Cred, det høres slitsomt ut. Tror dessverre ikke det var noe vits å gå fra 3000 til 4000 da de nesten er identiske. Du skal ha for innsatsen hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du polert bilen for hånd 2 (!) ganger :) Cred, det høres slitsomt ut. Tror dessverre ikke det var noe vits å gå fra 3000 til 4000 da de nesten er identiske. Du skal ha for innsatsen hvertfall ;)

Ja slitsomt var det absolutt! Derfor ønskes en maskin av typen rupes da. Føler at det er en riktig maskin som jeg kunne tenkt meg. Og virker som en enkel maskin og bruke i forhold til en roterende. Har prøvd en roterende makita maskin, men den er på hele 4 kilo! Så arbeidet på sideflatene av biler blir slitsomt nokk selv med den maskinen. Rupes har jo halve vekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier Shield ikke gir hvite rester på plast, det er ikke min erfaring. Det blir hvitt, men enkelt å få bort med Surfex og en børste ;)

Jeg har brukt mye Shield på plast, blant annet på b stolpene på BMWer som er av plast. De blir ikke hvite og har veldig god holdbarhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...