CrZyWiz

Coating vs en god voks ?

Jeg har akkurat handlet ny bil, og tenker at denne fortjener en skikkelig polering før vinteren setter inn.

Jeg har i dag både Colinite 845, og AG HDWax. Der Colinite ofte får ligge på felg, mens AG HDWax blir lagt på lakk.

Men hvordan vil en coating, tenker da spesifiks på Gyeon Prime eller Mohs(Hvordan er forskjellen), eller CarPro UKQuartz være sammenlignet med voks? Er holdbarheten verdt prislappen? Vil man få god beskyttelse igjennom hele vinteren, eller vil det bli slik som voksen som begynner å gi slipp mot slutten?

Hva slags erfaringer har dere som har testet begge deler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan feks høre med polishduden vedr gyeon. Har inntrykket at han tester sin med tøff vask for å eksperimentere, og at den er betydelig mer holdbar enn voks.

Men; å legge voks tar jo strengt tatt bare 20min, så basert på det alene er det nok ikke verdt prisen alene. Jeg synes det er litt kos å legge et lag voks, og gjør det gjerne langt oftere enn jeg må av den grunn. Men forseglinger/coatinger er gjerne hardere og gir da bedre motstand mot riper også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan feks høre med polishduden vedr gyeon. Har inntrykket at han tester sin med tøff vask for å eksperimentere, og at den er betydelig mer holdbar enn voks.

Men; å legge voks tar jo strengt tatt bare 20min, så basert på det alene er det nok ikke verdt prisen alene. Jeg synes det er litt kos å legge et lag voks, og gjør det gjerne langt oftere enn jeg må av den grunn. Men forseglinger/coatinger er gjerne hardere og gir da bedre motstand mot riper også.

Om sommeren er det kosejobb å legge voks, men om vinteren er det ikke helt ideelt å stå utendørs i -15 å legge voks. Derfor er kanskje forsegling/coating bedre i vinterhalvåret for de som ikke har tilgang til oppvarmet lokale :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt Mohs selv. Jeg kommer aldri til å gidde igjen hvis ikke den gir god motstand mot riper. Det var kun derfor jeg valgte den, for bilen min er sort og har ekstremt myk lakk. Blir lett vaskeriper, og må derfor poleres minst en gang i året, eller enda mer for å se bra ut. Holdbarheten regner jeg med må være minst ett år, ellers blir jeg skuffet.

To lag med Mohs (som er minimum) på en Nissan Leaf krever en 50 ml flaske til 1000 kr. Du kommer garantert billigere ut av det med voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt mohs på min og andre biler. Min får kjørt seg, og har fått kjørt seg hardt siden i våres med surfex 1:5 pb og korrosol. Null tegn til svekkelse så langt, skal legge mohs+ neste helg på en bil jeg skal ha god oppfølging på. Har ikke hørt noe negativt om mohs fra noen enda :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje lagt så mykkje coating men skal legge Wolfs rim shield på vinter felg, men eg liker å legge voks med maskin og for hand pga det ikkje tar så lang tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive