Gå til innhold

Detaile klokke/armbåndsur


Vadefugler

Recommended Posts

Heisann.

Nå er jeg spent. Noen som har noen tips til og fjerne riper og få denne ny og blank igjen? Lenken består av både blanke og matte felter som dere ser. Verdt å gjøre en innsats selv og i tilfelle hvordan? Eller er det noen som gjør dette for en overkommelig pris urmakere eller lignende?

post-6967-0-61362800-1410782010_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer fint dette selv, men er litt jobb med maskering av de feltene som ikke skal være børstede. På min klokke, så skulle urmakeren ha ca 3000.- for å shine den opp

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Du klarer fint dette selv, men er litt jobb med maskering av de feltene som ikke skal være børstede. På min klokke, så skulle urmakeren ha ca 3000.- for å shine den opp

Det kan umulig kun ha vært lenken. Det må ha vært med en liten service på verket, og shinings på lenke og kasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig kun ha vært lenken. Det må ha vært med en liten service på verket, og shinings på lenke og kasse!

Det var for å shine opp lenke og hus, og trykkteste den i etterkant å de mente at de ikke fikk bort alle ripene. Service på denne skulle de ha ca 7000.- for i tillegg (er elektro-mekanisk urverk i denne). Men jeg kommer aldri til å legge igjen en krone hos disse dønakkene, trenger jeg noe gjort med denne eller andre klokker, så kommer jeg til å bruke urmaker Magne Grøtteland på sandnes.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var prisen sin.

Jeg betalte 1200kr for batteribytte, 1000m trykktest, sjekk og smøring, full børsting av alle eksterne metallflater på min Breitling Aeromarine Avenger M1 i titan hos Protid Marcussen i Arendal, og de er autorisert Breitling forhandler.

Kan jo være niceprice siden jeg kjøpte den ny der da, men uansett meget hyggelig pris:

https://www.youtube.com/watch?v=Gnxzl2FddQU

Service på auto urverk er ellers kvalmende dyrt av og til:

https://www.youtube.com/watch?v=VKLH1np94aY

Detailing av biler og service av klokker har en del likheter når det kommer til nøyaktighet og patentlighet ;-)

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...