Gå til innhold

Rensing av tak


Driller

Recommended Posts

ville kanskje prøvd å få ut taktrekket :) primært for bedre arbeidsposisjon ;) om det er papp bak trekket er jeg ikke sikker på...tror de fleste bruker maskinen rett på taket uten de store komplikasjonene

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange biler er det betydelig med arbeid å få ut taktrekket, og tilsvarende å montere inn igjen. Hadde så langt det er mulig unngått å ta det ut av bilen, også fordi det er svært lett å lage små merker når man skal få det inn/ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville:

1. Kjemikalier

2. Interiørbørste

3. Vann på sprayflaske sammen med rensemaskin.

Rett og slett for at det er masete å bruke trykksprøyta med vann på rensemaskinen i taket... Drypper så jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayer på rensemiddel med sprayflaske, og skyller ut såpa med rensemaskin på vanlig måte, men har en stor håndduk i fanget.

På forsetene legger jeg seteryggen godt ned, på stasjonsvogner legger jeg baksetene flat og hiver inn en gammel skumgummimadrass, så blir det plutselig langt mer komfortable arbeidsstillinger, og lite klaging fra ryggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Damp funker, men du hildring så vått (og varmt) det blir. Ha steameren i ene lanken og et håndkle med GOD absorberingsevne i den andre, og tørk over det behandlede området umiddelbart etter steaming. Jobb deg over et område på ca 60x60cm på denne måten og ta gjerne en runde over med våtsuger hvis du har sjansen for å få ut enda mer vann. Fordelen er at på moderat skitne flater trenger man ikke kjemikalier (egen erfaring, YMMV).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...