ChrisLK

Hologrammer

Hei , er helt fersk inne maskinpolering og har gått til innkjøp av en rupes 21 maskin. Holder nå på med mitt første prosjekt og lurer på dette med hologrammer. Legger til et bilde og lurer på om noen kan ta en titt å se om dette er hologrammer? Bilde er tatt etter hvit rupes og sf4000 på full spiker 4 pass. http://i32.photobucket.com/albums/d25/leinan93/7D8D653D-966D-4ABC-BDED-69DE049F222C_zps2vzbb6zf.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er oljer etter polishen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Menzerna top inspection som wipedown så tror ikke det. det som er rart er at jeg kun ser disse hologrammene igjennom kameralinsen. klare ikke se de vis jeg lyser på lakken med rupes lykten eller bitzen på mobilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Menzerna top inspection som wipedown så tror ikke det. det som er rart er at jeg kun ser disse hologrammene igjennom kameralinsen. klare ikke se de vis jeg lyser på lakken med rupes lykten eller bitzen på mobilen.

Flytter hologrammene seg hvis du sprayer på litt qd og tørker av med en ren mf? Hvis de gjør det er det oljer som ligger igjen på lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en god lykt. Jeg bruker led lykt i garasjen med stor spredning, og taklyset av. Den lykten avslører alt. Kamerablitzen kan lage "falske hologrammer".

Min erfaring er at hvis jeg såvidt klarer å se hologrammer etter oljer fra polish med lykten i garasjen vil de bli usynlig i solen. Så det trenger ikke å være 110% strøkent hvis lykten din avslører veldig mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøves Marius. Men hvordan er det med teknikk, er det noen spesielt man må tenke på når man skal fjerne holos eller er det stort sett samme tenktnikk som brukes ved rubbing? Har lest litt rundt om kring og har kommet fram til at finest mulig combo, null press og lavere fart er en "holokiller" :) stemmer dette ?

Lurer litt på hva oftest er årsaken til holos er med DA maskin. Er det valg av for aggresiv combo, type lakk , feil teknikk, polish og polish rester, for dårlig klargjøring eller en god blanding ?

Er litt nysgjerrig for etter å lest igjennom en god del S&S hær på forumet ser jeg at mange her avslutter utrolig bra bra med kun ett steg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg noen andre må svare :)

I mitt tilfelle er det kun oljer etter polish som har laget holos.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive