Gå til innhold

Kjøper dukker ikke opp, hvilke rettigheter har jeg


sandera

Recommended Posts

Ingenting er solgt før pengene er på konto er mitt motto.

Depositum på at fyren henter bilen eller bevis på kjøpte fly/togbilletter om han kommer langveis fra skal jeg ha

Om jeg skal holde av bilen til en kjøper.

Dessverre finnes det mange useriøse der ute, og han her er garantert ikke interessert lenger siden han ikke svarer.

Rettigheter har du vel lite av.. Tror ikke du kommer noe vei med priskrangel på sms.

De buda er vel ikke bindende så.

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg helt enig i. Har ikke merket annonsen som solgt, og har sagt det til andre som har vist interresse for bilen at den ikke er solgt før pengene er i hånden.

Selger bil i en prisklasse hvor det er mange luringer, det er sikkert og visst :lol:

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Lite å gjøre med dette.Blir for mye bry.Jeg ville sendt sms om at bilen MÅ bort til 10.000kr.Så når karen møtte opp sagt at det var bare tull.Det kan være sykdom eller noe som har dukka opp hos "kjøper" som gjør at han ikke kan svare da, men oftest er det useriøse kjøpere..

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar! Nå fikk jeg melding av kjøper, så nå løser det seg forhåpentlig vis :)

Sant det du sier hmsilset, kan være en naturlig forklaring på dette, så er absolutt ikke ute etter å henge ut kjøper. (og dette sier jeg ikke bare siden han plutselig svarer :D)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg tør å si det, men det er en VW Lupo :ph34r:

Neida, sparer til to ting, hus og en svart BMW E60 530i m/ manuellgir og hvitt skinninteriør så da er lupoen en tøff og billig sparebøsse.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupo er kult det... :)

Senke den og sette på breie felger så er de fete som fy :)

Skal du ha 530i e60 så må du spare til bensinforbruket også.. Bruker 1.4 liter på bykjøring på mila..

Tror du skal slite med å finne en manuellgir også men...

Var nære på å kjøpe en e60 530i selv men endte oppmed 520.. Veldig fornøyd med det selv om den drikker 1.1-1.2 på bykjøring den også

Endret av Arild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du har jo det skriftlig at han har godtatt en pris? Dermed har han jo juridisk bundet seg til kjøpet?

Ser at det har løst seg, men er litt spent på dette.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes lupoen kan bli ganske kul!

Regner med å importere, finner lite som frister i Norge. Bruker de såpass mye bensin altså? Det hadde jeg ikke trodd...

Har ikke løst seg enda Kristian, så skal holder dere oppdatert. Jeg er iallfall spent!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg kjøpte min var jeg i kontakt med en som la ut den fineste e60 jeg ever har sett.. Han endte med å ikke ville selge og heller beholde den..

Det var en 530i og jeg snakka mye med ham om både bil og forbruk.

Han sa regn med 1.4 på bykjøring og 0.9-1 liter på landevei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det hørtes rart ut. Mora mi sin e60 523 gikk på 0.66 på langkjøring.

Dog går min 325 på 1.13 totalt sett

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rart ut. Mora mi sin e60 523 gikk på 0.66 på langkjøring.

Dog går min 325 på 1.13 totalt sett

Aner ikke hvorfor da.. Den jeg så på var 231 hk versjonen og ikke 258 hk versjonen.

Tror ikke han hadde noen grunn til å si bilen brukte mer enn nødvendig.. Er jo ikke positivt i et salg at bilen er tørst som fy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel oppdatere her nå.

Nå har kjøper hentet og betalt ut bilen, lenge etter fristen. Irritasjonen var stor når jeg ikke fikk tak i kjøper, men det løste seg iallfall til slutt. Det er i grunn det viktigste for meg. Var veldig klar for å ta dette til forbrukerrådet om det skulle bli nødvendig, selv om jeg ikke tror det hadde ført noen vei.

Jeg tenkte forøvrig det samme som deg kristian_ en SMS skal visst være en bindene avtale det og. Takk for svar både om kjøp- og salgdelen og om fremtidig kjøp av E60 :)

Nå er det fred i stua, og ny bil er forhåpentlig vis snart på plass. Har vært billøs før, og det frister ikke til gjentakelse.... :D

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettigheter har du vel lite av.. Tror ikke du kommer noe vei med priskrangel på sms.

De buda er vel ikke bindende så.

Har ikke sett det redigerte innlegget ditt før nå, men her er jeg uenig. DENNE artikkelen hevder SMS er bindene

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har ikke sett det redigerte innlegget ditt før nå, men her er jeg uenig. DENNE artikkelen hevder SMS er bindene

Se der ja! For han det sto om i artikkelen ble det et ganske stort tap ;)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...