Gå til innhold

Ble rygget på i min E28 520i


k_sandnes

Recommended Posts

Heisann!

Sto parkert uten for en dageligvarebutikk i kveld. Var ferdig med handelen og satt uti bilen å koblet til musikken.

Da kommer det en E36 og rygger inn i forskjermen på bilen , noe som er utrolig irriterende.

Spørsmålet mitt er egentlig: jeg vil ha ny framskjerm på bilen etter han bulket den, siden den ikke er 100% perfekt i fra før. og det er helt uaktuelt å lakkere over overfalterust etter det har stått "Chromskjermbuer" på den.

Er det noen sjangs for å få ny framskjerm?


IMG_1043_zps346c0b60.jpg
IMG_1041_zpsdd8b4d94.jpg
IMG_1042_zps29f77799.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på da om forsikringen hans dekker det eller om det er mulig å få kjøpt ny framskjerm? :)

Skjermer selger jo GS nye for ca. 2500,- Jeg tenker mer på at jeg ikke vil få lakkert over et par skruehull som er på skjermen etter det har stått chromskjerm buelister på den. Samt at det er noen skavanker på den fra før av :)

Bilen er ellers veldig bra i lakk osv og har bare litt overflate rust på hjulbuer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det en E36 og rygger inn i forskjermen på bilen , noe som er utrolig irriterende.

Åh ja, sånt er så irriterende. Hater når det skjer.. :D

Fra spøk til revolver, jeg tror du kan cashe ut beløpet som skaden er verd. Så kan du bruke de pengene på ny skjerm. Da kan det hende du må spytte i litt selv også. Men det er det vel verd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermer selger jo GS nye for ca. 2500,- Jeg tenker mer på at jeg ikke vil få lakkert over et par skruehull som er på skjermen etter det har stått chromskjerm buelister på den. Samt at det er noen skavanker på den fra før av :)

Bilen er ellers veldig bra i lakk osv og har bare litt overflate rust på hjulbuer. :)

Da hadde jeg byttet. Men koed.no selger skjermer til E28 for 1920,- Det er originale altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, sånt er så irriterende. Hater når det skjer.. :D

Fra spøk til revolver, jeg tror du kan cashe ut beløpet som skaden er verd. Så kan du bruke de pengene på ny skjerm. Da kan det hende du må spytte i litt selv også. Men det er det vel verd? :)

Haha, jupp er så veldig irriterende også :P

Ja, satt med samme tanken. Bilen er ca. grisesenka, og det gjorde ikke framskjermen så mye bedre haha:p

Da hadde jeg byttet. Men koed.no selger skjermer til E28 for 1920,- Det er originale altså :)

Aye aye, jeg vet de har billigere enn GS. Men de som skal ordne skaden kjøper nok ikke skjermer fra koed. Og det er helt uaktulet med uorginale. De har som regel elendig passform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er motparten sin skyld meina eg at du får det taksten seier. Derimot hvis det din skyld blir 25% moms + 50% arbeid trekt ifrå ved kontantoppgjør.

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borti at de skulle trekke meg i oppgjør når det ikke var min feil for endel år siden... Men jeg stod på mitt.

De prøvde seg med at "bilen var gammel" (var en sjelden opel cab). Skaden var taksert til 19000 og if ville betale for rep eller så kunne jeg få 11... Etter at jeg klikka gikk det 2 timer så stod alle 19000 på konto.

Da etter en fyr som ikke overholdt vikeplikt fra høyre i et kryss.

Så stå på krava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt du blir trekt eller ikke i et kontantoppgjør, finner du ut ved å lese forsikringsavtalen du har med selskapet ditt, praksisen på dette varierer noe fra selskap til selskap.

Så lenge det er motstanders forsikringsselskap sin feil så skal du vel ikke bli trukket? Er det din feil så kan det forstås . Men du skal vel ikke tape uansett hva måte du ønsker å fikse en skade påført av andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er motstanders forsikringsselskap sin feil så skal du vel ikke bli trukket? Er det din feil så kan det forstås . Men du skal vel ikke tape uansett hva måte du ønsker å fikse en skade påført av andre?

Denne praksisen kom blant flere selskaper for en tid tilbake for å redusere spekulering i.fbm skader, vet flere som har villet ta ut i cash og fikse selv, men har da fått 20-50% trekk i beløpet uavhengig av hvem sin skyld det er. Dette står som nevnt gjerne spesifisert i forsikringsavtalen, mulig de har gått tilbake på dette i nyere tid, men det har isåfall gått meg hus forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...