Gå til innhold

Polering av Svart A4 B6


MariusB

Recommended Posts

ilejxk.jpg

Det har sikkert blitt laget 1000 slike tråder før, men håper dere overlever en til... Jeg er så si veldig nøye når jeg vasker bilen min (mtp swirls, bruk av twobucket method osv...), men det ser ikke ut som eieren før meg delte samme mening. Så jeg har tenkt til å polere hele bilen med min far. Bilen ser så si helt for jævlig ut i sollys, og swirls/riper på bildene er gjenganger på dører osv (se bilde, veit den er møkkete men dere skjønner..)

29xeoo9.jpg

1znlgdi.jpg

Jeg har polert litt før, men aldri ikke en hel bil, mest panser osv. Men nå skal en hel bil poleres, og jeg lurer da på hvor mye produkt jeg ca trenger? Jeg er klar over at dette kommer an på hvor nøye og hvordan bilen ser ut, men sånn ca?

Ettersom jeg har en stefar som driver et verksted som bruker meguiars produkter, blir det nok dette som blir valgt produkt mtp pris (med mindre noen har noen annen formening) men jeg må vite sånn ca hvor mye / hva jeg trenger.

Hva som er tanken(kom med innspill hvis noe er helt på jordet)

1 Grundig vask av bilen med bruk av prickbort avfetting / Chemical Guys sitrus wash

2 Gå over bilen med claybar (innspill til hva jeg bør velge?)

3 Begynne å polere med M201 deretter M105

4 Legge voks (tips til voks?)

Er jeg veldig på jorde med denne framgangsmåten? Jeg igrunn ute etter å få bort swirls som ødelegger bilens utseende i sola, dypere riper regner jeg ikke med å få bort bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Eventuelt send en pm til øhn, han kan megs :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ihvertfall det er 105 først så 205. Da 105 er grovest.

Kan godt være det stemmer ja, går litt i surr med navnene :P men hva tror du vil denne framgangsmåten være grei med nøye arbeid for å fjerne swirls:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være det stemmer ja, går litt i surr med navnene :P men hva tror du vil denne framgangsmåten være grei med nøye arbeid for å fjerne swirls:)?

Les denne og flere s&s av han. Øhn bruker mye Megs.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18252-helsort-bmw-f11-oehn-detail/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...