Gå til innhold

Vond lukt i bil


bmwpil

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

Kupefilter, eller vann som trenger inn og ligger under teppe i isolasjonen og gjærer?

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Har du sett/kjent på gulvet ellers rundt i bilen under mattene etter fuktighet? Stoff eller gummimatter? Når er det tatt AC-rens?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har begynt nå de siste 2-3 ukene men har hatt bilen rundt 2 mnd så kan ikke forstå det. Muligens en AC rens hadde gjort seg men det er med en gang jeg setter meg i bilen, kjenner ikke noe underveis så kan være at AC blåser det bort under kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

A/c lukter helvete første par min også fader lukta ut. Setter en tier på filterbytte og ac rens

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/c lukter helvete første par min også fader lukta ut. Setter en tier på filterbytte og ac rens

Jo sant! Men tror den har en litt annen lukt, for lukta er med en gang jeg setter meg i bilen ikke i det jeg starter den men når jeg setter meg i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i verden er det du holder til? Hadde du vært i nærheten kunne du ha stikki innom en tur og testet et par ting.

Stavanger :) Skal sjekke det Lars, har sjekket at mattene er tørre og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW bruker ved hver filter bytte en BMW rens de sprayer hvor filteret er plassert og inn i systemet for å forhindre lukt.

Dersom man bruker frittstående verksted tipper jeg slike ting blir utelatt uten å si noe sikkert om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW bruker ved hver filter bytte en BMW rens de sprayer hvor filteret er plassert og inn i systemet for å forhindre lukt.

Dersom man bruker frittstående verksted tipper jeg slike ting blir utelatt uten å si noe sikkert om akkurat det.

Ja tenkte å bytte filteret og så får kjøre en AC rens og sånn uansett, men syns det er merkelig hvis det skal være det når det lukter fra før av, før dette verket begynner å svive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at bakteriene som kan dannes i kanaler rett og slett lukter fra sist apparatet var i bruk. Her vil det jo også være åpent selv om luften ikke blåser når bilen er parkert. Nå sier jeg ikke at det er dette, men jeg vet som sagt at BMW bruker å spraye godt hvor microfilter er plassert og inn i kanalene (fra utsiden av bilen)

Mer kan ikke jeg uttale meg om akkurat dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at bakteriene som kan dannes i kanaler rett og slett lukter fra sist apparatet var i bruk. Her vil det jo også være åpent selv om luften ikke blåser når bilen er parkert. Nå sier jeg ikke at det er dette, men jeg vet som sagt at BMW bruker å spraye godt hvor microfilter er plassert og inn i kanalene (fra utsiden av bilen)

Mer kan ikke jeg uttale meg om akkurat dette:-)

Høres bra ut, da skal jeg prøve en AC rens + nytt filter. Det eneste jeg kommer på er at jeg har mistet en bacon bit ned under setet kanskje en gang :P Men trodde jeg hadde fått støvsugd den. Ufattelig at den skulle ha luktet så mye uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bacon lukter bare digg! Åhh tenk deg bacon wonderbaum.... Mmmmmhhhhh

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...