Gå til innhold

Behandlig etter Swissvax Divine.


Chef

Recommended Posts

Hei. Jeg fikk behandlet bilen hos Swissvax på Lillehammer for snart fire månder siden. Da la de

Divine på bilen, noe jeg var veldig fornøyd med. Grunnet mye jobbing, oppussing og flytting i sommer har desverre bilen ikke fått den oppmerksomheten den fortjener, det vil si absolutt ingen

Endret av Chef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan produkter bruker du? Eks: Prickbort kun der det trengs, surfex HD 1:30 og 1 cm såpe på en halvliter lunka vann i skumkanonen, og vri til den skummer nok til å henge på bilen i noen minutter (funker bra med BH Autofoam), og 1-2 korker såpe i bøtte (litt avhengig av merke). Dette er prosedyren JEG bruker på en møkkete, vokset bil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg Nanolex Reactivating shampoo på bilen din. En knallgod såpe som vil gi et ekstra piff til lakkbeskyttelsen din.

Du sier ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av oslo/akershus så kan jeg alltids få ordnet en sample av denne såpen :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for denne komboen: prikbort-surfex hd 1:20 (fikk anbefalt av Swissvax)-bilt-hamber autofoam-avspyling-håndvask med cg maxi suds 2-avspyling-tørk.

Ser at det er veldig lite beskyttelse igjen når jeg har spylt bilen etter håndvask Normalt?

Jeg vil anbefale deg Nanolex Reactivating shampoo på bilen din. En knallgod såpe som vil gi et ekstra piff til lakkbeskyttelsen din.

Du sier ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av oslo/akershus så kan jeg alltids få ordnet en sample av denne såpen :)

Alltid greit med produktanbefalinger

Jeg bor på Lillehammer, så de blir desverre et stykke unna Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for denne komboen: prikbort-surfex hd 1:20 (fikk anbefalt av Swissvax)-bilt-hamber autofoam-avspyling-håndvask med cg maxi suds 2-avspyling-tørk.

Ehm....personlig tror jeg 1:20 kanskje blir i sterkeste laget? Jeg har funnet ut at for at min bil skal holde på voksen lengst mulig, så blander jeg Surfexen 1:40 for vedlikeholdsvask og bruker kun 1:20 og ned om bilen ser ut som den har vært med i rally finland eller for total nedwasking og polering, og noen ganger til wipedown :P autofoam inneholder vel også en dæsj surfex rett fra flaska?

Jeg liker CG Glossworks såpa...den skal også gi litt ekstra boost i LSP, samt at jeg bestandi wiper over med CG Speedwipe eller V07 etter vask :)

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speed wipe og V7 vil i seg selv oppleves som LSP når det legges etter hver vask, og det blir da omtrent umulig å vite om voksen er svekket eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speed wipe og V7 vil i seg selv oppleves som LSP når det legges etter hver vask, og det blir da omtrent umulig å vite om voksen er svekket eller ei..

Speedwipe er en voksfri QD :P men ja det kan jo fort hende, men jeg merker jo forkjell på beading fra V07 og Shield for eksempel :P shield beader jo "en del" mer :P

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker speed wipe selv, og når den legges etter hver vask så beader det som Shield når den er 2-3mnd gammel. Altså kan det alene virke som en brukbar LSP men men dårlig holdbarhet.

I tillegg så er det jo det som ligger på toppen som avgjør beadingen. Dekker de over Shield med V7, så er det trolig effekten av V7 som bidrar mest, når den legges etter hver vask..

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...