Gå til innhold

Fjerne lyktevisker/spyler


Johnchr

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle teste å kjøre uten lyktevisker/spyler ei stund og sette inn en slik: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=S60&List=1&SortField=ProductName&catpageindex=10&ProductID=22619

Den ser ut på bilen:

E1CD6A76-70C0-4A4C-8451-849F06EB9ED3_zps

Og baksiden:

E780C466-75FF-4958-A76A-6249AAF7F8C0_zps

Spørsmålet er da om noen har et tips på hvordan feste denne slik at det er mulig å fjerne den og gjøre bilen OEM igjen. Det enkelste hadde være lim. Kan tec7 fjernes fra lakk uten å lage merker?

Endret av Johnchr

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det sies at hvis du vil at noe skal sitte fast og aldri noensinne løsne igjen, så bruker du Tec7... så nei. Mest sannsynlig må det skjæres løs igjen. Hvis du klarer å dra det av er det stor sjanse for at Tec7en drar lakken av underlaget. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tec7 litt upraktisk for dette. :P foreslo det siden jeg har det tilgjengelig.

Å lime fast en mutter/bolt er kanskje en mulighet.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner å huske at lyktespylere og sånt smådill har kommet innpå disse nye reglene ved EU-kontroll...

1'er eller 2'er feil da? Både halogen og xenon? Lenge siden det kom? En kollega har fått sin bil med halogen gjennom pkk uten lyktespylere, men jeg vet ikke når siste pkk var.

Dette er en av grunnene til av jeg vil ha en reversibel løsning, i tillegg til om jeg føler det går for mye ut over sikkerheten eller skal selge bilen.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis bilen ble levert med lyktespylere er det et krav at de er fysisk på bilen og at de virker - så jeg sliter hvis jeg ikke får byttet den døde pumpen min før neste PKK. Hvis bilen ikke ble levert med lyktespylere kan de ikke kreve at du skal ettermontere dem.

For xenonutstyrte biler er det uansett et krav til at bilen skal ha lyktespylere (og at de virker).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...