alexanderdav

Er poleringsputene større enn bakplata?

Hei,

Skal kjøpe min første poleringsmaskin og har i grunnen sett meg ut følgende; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=203

Tenkte jeg skulle ta med noen poleringsputer ekstra i tillegg til det som er inkludert i denne pakka;

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=201

Er det slik at poleringsputene er bedere enn bakplata? I Menzerna-pakka så er det inkludert poleringsputer på 140mm, det følger med bakplater på 120mm og 150mm med maskinen.

Er det noe mer jeg trenger for å få en god finnish? Alt av vaskeutstyr, mikrofiber, avfetting, clay osv har jeg allerede, så jeg kun det poleringspesifikke jeg trenger.

Til info så er det i første omgang to Audier som skal tas, en svar og en svartgrå. Etter det jeg har lest her så er det ganske hard lakk på Audi - bør jeg eventuelt ta med en annen poleringspute som er grovere / hardere?

Det er i hovedsak vaskeriper og swirls som skal til livs.

Hilsen,

Alexander

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poleringsputer er litt større en bakplata. Skal dog ikke være alt for store, slik at det er jevnt press på hele puta når du polerer.

Det sette skal nok dekke det meste i starten. Flott sted og starte, og så må en bare jobbe seg fremover og tilføye ekstra produkter etterhvert. Personlig så har jeg alltid likt å ha 2 stk minst av alle puter i tilfelle en skulle ryke kl 0100 om natta..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok anbefale og ha 2stykk grønne og 2stykk orange uber puter på nevte bil.

Stort sett disse det går i for min del på tysk lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det truhaa sier, minimum 2 puter av hver type. Har du kontrollspray/wipedown ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Tusen takk for alle svar!

Har tenkt til å ta to ekstra av alle putene, itillegg til det som følger med i settet. Så da sitter jeg med totalt 3 av hver. Hva er forventet levetid på poleringsputer? Etter det jeg har lest meg frem til å lønner det seg å bytte ofte for å unngå varmegang - antar at dette også vil øke levetiden? For rengjøringing av putene bruker jeg bare en børste eller lignende som jeg finner her hjemme ;)

Wipedown/kontrollspray har jeg ikke, har du noen eksempler? Gjerne hos bilnerden? Greit å ta alt fra et sted. Hvordan og hvorfor skal dette brukes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge de varer varierer jo litt fra hvor hardt du kjører, hvor mye man metter dem med polish etc (Blir mer tette og tar opp mer varme) samt sikkert en rekke flere variabler.

Personlig liker jeg å ha nye pads for hver kunde bil, så tar jeg heller de som fremdeles kan brukes å bruker på min egen bruksbil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna top inspection er fin. Den brukes etter at polish er buffet, da ser du hva som eventuelt skjuler seg (forhåpentligvis ikke) under oljene fra polishen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge de varer varierer jo litt fra hvor hardt du kjører, hvor mye man metter dem med polish etc (Blir mer tette og tar opp mer varme) samt sikkert en rekke flere variabler.

Personlig liker jeg å ha nye pads for hver kunde bil, så tar jeg heller de som fremdeles kan brukes å bruker på min egen bruksbil.

Skjønner. Jeg kommer kun til å jobbe på mine egene biler, så da får det går med disse tre i starten. Så får jeg eventuelt bestille opp flere i etterkant. Er jo et helt hav av disse produktene også. Får starte med disse og heller prøve noe annet neste gang.

Menzerna top inspection er fin. Den brukes etter at polish er buffet, da ser du hva som eventuelt skjuler seg (forhåpentligvis ikke) under oljene fra polishen :)

Da får jeg ta med en slik også!

Når det gjelder voks så har jeg en boks med CG 50/50. Jeg la denne på bruksbilen min, men synes ikke den holdt spesielt godt. Vi snakker uker, ikke måneder. Antageligvis har jeg gjort noe galt når jeg la den på siden den satt så dårlig.

Når jeg la den gikk jeg over med Menzerna PF4000 (mener den het det?) først, og så la jeg voksen. Lot den tørke 15-20 min før jeg buffet den av.

Mulig jeg har vært litt hard med avfetting og at det er det som har tatt knekken på den.

Er det noe annet jeg bør gjøre før jeg legger voks? Vil jo helst at den holder så lenge som mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 50-50 holdt vel en 3mnd omtrent.

Den gir en veldig fin glans og "beading" men egner seg best som en sommer voks, tror nok ikke den er så glad i sterk avfettning etc så ville nok valg collinite eller lignende til vinter halvåret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutta skryter fælt av nattys også. Har ikke prøvd den selv . Stikk inn på dw og les om bilt hamber finis wax, den har jeg trua på. Har en stående som jeg ikke har fått testet enda :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da spørs det om jeg skal ta med meg en voks til også. Collinite var jo fornuftig priset også.

Pleier dere å legg noe over voksen, eller lar dere voksen være det ytterste beskyttende laget? Jeg kjører relativt mange km frem og tilbake til jobb hver uke (~500km), og dette på saltet vei. Ønsker derfor en beskyttelse som holder så godt som mulig og tåler mange vask.

Tips til noe som kan legges på innimellom frem til mars tas også i mot med takk:)

Har litt erfaring med carpro hydro2, og den er jo både enkel å legge og holder relativt godt. Er denne grei å legge på med noen ukers mellomrom mellom oktober og mars?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carpro hydro2 can sikkert brukes ellers finnes det mange QD på markedet.Hos meg går det i Dodo juice QD nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive