Gå til innhold

Focal Aktiv


JonasNordvoll

Recommended Posts

JonasNordvoll

Hei!

Sitter nå å ser på et problem jeg ikke helt finner løsningen på å håpet noen her har det!

Har nettopp montert nytt focal K2 KRX3 frontsett, å skal kjøre dette aktivt på en Audison VRX 6.420 ved hjelp av en Alpine PXA-H800. Men problemet er at forsterkeren er laget for å kjøre aktivt uten dsp og jeg finner ikke et fornuftig vis å rute signal.

Kort å godt er at jeg skal ha ett sett RCA per par ergo ett sett på 6,5" etc

PXA-H800 booklet: http://vault.alpine-usa.com/products/documents/OM_PXA-H800_EN.pdf

Audison VRX 6.420 booklet: http://130.com.ua/manuals/en/Manual-Car-amplifier-Audison-VRx-6.420.2-EX.pdf

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt så går det ikke. Har hatt denne forsterkeren selv. Du må ha den som heter VRX 6 direct, som er spesielt laget for eksterne delefiltere.. Man kan ikke skru av delefilterene i en 6.420.

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Takk for svar!

Noen anelse om hvor jeg kan finne en ubrukt 6 direct?

Bytte av forsterker serie er uaktuelt siden den må jo matche VRX 1.500 baki der :D

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er jo snart 10 år siden de gikk ut av produksjon, så det blir vel en utfordring... VRX serien finnes jo i (iallfall) 5 forskellige finisher også. De eldste er alufarget med litt gullskjær i finishen, så "vanlig" grå/sølv finish, og EX utgave (black chrome) Alle disse har trelister på toppen. Så kom de blå med alulister oppå, og man fikk deretter CS utgaven av de (chrome shadow) som også har alulister oppå.

Det er iallfall de jeg kommer på i fargen. Selv så hadde jeg en vanlig 1.gen EX utgave 6.420, og en EX limited 1.500 som var en spesialutgave med alle modulene samt endeplater i hver side som var gullpletterte, istedenfor vanlig elokserte. Så 6 finisher blir det vel da med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Begge er blå med Alu list, har MAC2 kjølingen å! :D

Holder på å bygge SQ anlegg så disse beistene passet jo perfekt men det viser seg jo å være bra mange høvdinger ut vinduet!

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...