hgnubel

Nabovarsel/varsel om arbeid på kommunal vei?

Noen som vet om det er regler for om kommunen må varsle når de f.eks. skal stå hele natten rett utenfor huset mitt og sage seg gjennom asfalten og grave opp en diger grøft? "Håper vi er ferdig til 6" sa de til meg...

Ikke noe å gjøre med det her nå i kveld, men jeg kommer til å være ganske gretten i morgen tidlig om ungene (og dermed oss voksne) holdes våkne av dette. Så da er det greit å vite om jeg burde kjefte på noen for å eventuelt få litt varsel neste gang, eller om det er en tapt sak...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må ha tillatelse av politiet og kommune lege blant annet mener jeg å huske skal å egentlig være innsovings tid fra 23.00 til 01.00 mener jeg å huske ta det med en klype salt. men er regler for arbeid på vei osv i tettsteder å byer. kan være spesielle tillatelser som er gitt i noen tilfeller. er det noe som er akutt så kan det være at det ikke har vært tid til å sende ut varsel. men er det noe som er planlagdt så skulle det vel vært sendt ut varsel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23-07 er primært "stilletid". Jeg hadde ihvertfall tilta i vinkel om noen hadde klemt i gang rundt veggene uten å varsle. En liten lapp så man kunne sendt bort ungene burde vært en selvfølge!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de har tillatelse av kommunen kan ikke politiet gjøre noe. Hadde selv gravemaskin som rev opp asfalt utenfor soverommet en hel natt der jeg bodde før. Soverommet var ca. 2,5 m fra veien...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi slet med dette når de pusset opp t-bane linjen der vi bor. Da drev de på døgnet rundt på slutten.

Viste seg at de ikke hadde tillatelse til å jobbe på natten, men bøtene politiet ga var lavere en dagbøtene ruter ga, så da dret de i det var beskjeden vi fikk. Og ja Politiet ble kontaktet av en del av naboene mange ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk heldigvis bra med nattesøvnen, eller dvs minstemann vekker oss jo et par ganger men det er normalt...

Vet ikke helt når de var ferdig, men i firetiden hørte jeg ikke noe mer til dem i hvert fall.

Sendte uansett en mail til kommunen, så får jeg forhåpentligvis svar på om de synes vi burde varsles eller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det ille ringer man politiet, da stopper de arbeidet om ikke papirene er i orden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive