Gå til innhold

Første maskin skal kjøpes.


Skårholen

Recommended Posts

Hallo vurderer å svi av noen kroner på en skikkelig maskin. Har vurdert litt frem og tilbake, 4 tusen er maks for hva jeg ønsker å gi. Så krauss 900w med cc eller rupes duetto, liker duetto best ut ifra hva jeg har lest da man kan slipe litt med den osv. Og kjøper jeg krauss må jeg kjøpe pads, polish osv i tillegg. Men kjøper jeg rupes så trenger jeg kun det som følger med + en skikkelig voks og avfetting. Kommer til å bestille ifra bilnerden da de har den billigste rupes duetto jeg har funnet til nå hvertfall.

Hvis dere har noe å komme med, uansett om det er andre maskiner eller tanker bare kom med det. Og helst anbefaling på en grei voks til noen få kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra personlig erfaring så ville jeg gått for Krauss 500w.

Har Duetto nå, men kjøpte den brukt i et røverkjøp etter at Kraussen min ble stjålet.

Hvis du handler for mer enn 1500,- på BN så får du 10% rabatt:

- Krauss 1400,-

- Poleringspakke 600-700

- Voks 300

- Applikatorpads 50

- MF 200

- Såpe 100

- Clay 100

- Skumkannon 600

- Autofoam 100-200

Totalt: 3650.

Er jo bare et raskt oppsett, men man får så mye mer når man er nybegynner ved å begynne med en billigere maskin.

Våtslipingskit får du jo kjøpt så du kan montere på drill eller for hånd. Du blir mest sannsynligvis ikke å benytte den funksjonen særlig mye.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha krauss skal jeg ha 900w etter å ha lest på nett hvertfall. Men en duetto havner også på ca 3600kr. Har såpe og litt smått i fra før, men skal bestille mf, applikatorpads og magic sponge på ebay snart. Så eneste jeg trenger da er skumkanon, men det kan jeg ta etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv.

Er ikke noe stort annet å si. Alle har personlige preferanser.

Auto Finesse har gode produkter av alle andre typer jeg har prøvd. Har ikke prøvd voks fra dem, men regner med det er god futt.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_31&products_id=331

Auto Finesse Temptation - Carnauba Wax

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg havner på en krauss/ kestrel, da jeg får med litt mer forbruksvare for 4 tusen da. Men jeg har 250 gram av, scholl s3 gold og s30+. Lurer litt på hvilke puter jeg burde velge. Eller om jeg skal kjøpe med et menzerna-kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...