Gå til innhold

Tråden for den harde kampen mot røyk og snus!


Aero

Recommended Posts

Her kan vi syte, sutre, klage om alt som har med nikotin å gjøre! :)

Har reknet ut at ei krukke me swissvax concorso går oppi røyk iløpet av en måned, så nå har eg bestemt meg for å kutte ut helvette skapet, og heller bruke røykepenger til bilpleie produkter!

Så gode tips for røykslutt tas imot :) siste løsning blir å få pillekur med legen..vil unngå det mest mulig pga eg har lest om div stygge bivirkninger..alt fra søvnmangel, kvalme, stygge mareritt, hodepine, deprimert osv

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Slutta-appen fra appstore og tell dager, minutter og sekunder.

Ikke trapp ned, men slutt fullstendig. Hver gang du får lyst på snus/røyk, ta deg ei eple/drue/whatever frukt for å kompensere. Og hold deg selv opptatt for å få tankene over på noe annet (trening, gnukking på bil osv). Tok meg ca to uker å bli kvitt de verste abstinensene fra nikotin (etter 16år med snusing). Det handler om viljestyrke og tankegang. :)

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt e-sigaretter og smoke juice og har i dag bare røykt 1 vanlig sigarett. Som en ekstra bonus kan jeg sitte og dampe på kontoret :)

Prøvde e sigg. Trur det var fra dan smoke. Smakte heilt forferdelig!! Men nå har fruen i hus bestilt noe annet e sigg drit eg måtte prøve, håper den er beire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til E-cigg for et par måneder siden, og ved 2 tilfeller har jeg glemt å bytte batteri og tatt et par vanlige sigaretter. Det smaker rett og slett tørt og jævli i forhold til E-cigg :)

Hvis du synes å dampe er greit, anbefaler jeg å kjøpe en skikkelig mod og atomizer. Disse "kitene" er noe dritt i forhold rett og slett.

Anbefaler denne: http://eciggs.se/produkter/apv-vv-vw/sigelei-30w/

Med denne tanken: http://eciggs.se/produkter/clearomizer/aspire-nautilus/

(Husk ekstra coiler)

Stilles inn på variabel volt, jeg kjører på rundt 9w

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg er greit fornøyd med mitt KangerTech Evod 2-kit, faktisk... eneste er at batteriene går tomme litt fort, men siden ideen var å ikke bruke så himla mye penger på røyk tror jeg ikke jeg skal blåse flere tusen på mods og sånt. Jeg ser at jeg trenger flere clearomizere siden jeg prøver å finne en favorittjuice, og det er knotete (og sløsete) å måtte tømme tanken for hver gang jeg skal prøve noe nytt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står og vaper en fin blanding av Ejuice International Usa Light blandet med ca 10% Mrs. Lord&Co Druide, helt nydelig og har ikke lyst på en cigarett i det hele tatt (men sigaretter lukter jævli mye bedre nå)

Jeg hadde ingen planer om å gå helt over til e-sigg, bare trappe ned til ca 10 om dagen da det fort ble opptil 30 om dagen da jeg hadde lange dager på verkstedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har slitt i mange år. Røyka veldig lite, men det er også irriterende :) snuser bare nå. Ordna forsikring på kritisk sykdom og uføre forsikring for en mnd. Siden. Jeg sa jeg er ikke røyker. Og vips så stemte det :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta med snus 20 mars 2013, etter ca 23 år fant jeg ut at dette gidder jeg fan ikke mere :blink: Nikotin avhengigheten ble erstattet med kjøpe avhengighet av bilpleie ...eh hvordan slutter man med det da? :huh: Ps: wolf's chemicals white satin lukter general.... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

ugereqer.jpg

Bråslutta med snus i et veddemål på jobben den 17 Juni. Det går overraskende bra, har ikke tatt på den tida dere ser her. :)

Taper jeg veddemålet og sprekker før jul må jeg detaile bilen til en kollega. Vinner jeg har jeg barnevakt i en hel helg. :)

  • DCN Poeng 3

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta med snus 20 mars 2013, etter ca 23 år fant jeg ut at dette gidder jeg fan ikke mere :blink: Nikotin avhengigheten ble erstattet med kjøpe avhengighet av bilpleie ...eh hvordan slutter man med det da? :huh: Ps: wolf's chemicals white satin lukter general.... :wacko:

Poler mange nok biler til svetten renner, søvnmangelen gjør at du ser hologrammer på både t-skjorta og øyeeplet for så å aldri ha nok tid til pleie av egne biler.

Da skal jeg love deg at du blir lei :)

Noen av oss biter tenna sammen til ønsket resultat er oppnådd, og tar lærdom med til neste jobb og finner tilbake gleden som gjør at vi driver med det vi driver med. Om det så er at felgene dine er renere på innsiden enn hele bilen til naboen, og eksospotta er like blank under som på eksoshalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke. Snuser ikke. Har heller aldri gjort det.

Pengene forsvinner likevel på annet hver mnd likevel, uten at det blir 1 ny concorso hver 4.uke heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Om jeg hadde sluttet tvert og ikke hatt noen substitutter hadde jeg ikke hatt mer penger ved slutten av måneden uansett, siden jeg hadde blåst dem på andre ting jeg ikke trenger... men så røyker jeg stort sett fordi jeg liker det og fordi jeg synes det er godt med en sigg.

E-sigg har dog noe bredere utvalg av forskjellige smaker etc, og at man ikke fyller kroppen med tjære og drit er egentlig bare en bonus.

Tilbake til tanker og sånt: Jeg har sett litt på forskjellige tanker, og Aspire Nautilus og KangerTech ProTank 3 ser jo veldig bra ut. Jeg lurer dog på å kjøpe en haug standardtanker til EVOD2'en min for testing av forskjellige juices, og så ha en større tank for heldagsdamping sånn at jeg slipper ha med meg flasker med juice og sånt på jobb. På den annen side går jo batteriene litt for fort tomme, så jeg må jo ha med meg begge e-siggene fra starterkitet mitt... så det blir vel en mod med større batterikapasitet også, tenker jeg... og så har jeg jo lyst på en pipe, da... faen, blir dyrt likevel, dette her. <_<

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker ikke. Snuser ikke. Har heller aldri gjort det.

Pengene forsvinner likevel på annet hver mnd likevel, uten at det blir 1 ny concorso hver 4.uke heller..

Jo men du kaster ikkje vekk penger på gift..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde sluttet tvert og ikke hatt noen substitutter hadde jeg ikke hatt mer penger ved slutten av måneden uansett, siden jeg hadde blåst dem på andre ting jeg ikke trenger... men så røyker jeg stort sett fordi jeg liker det og fordi jeg synes det er godt med en sigg.

E-sigg har dog noe bredere utvalg av forskjellige smaker etc, og at man ikke fyller kroppen med tjære og drit er egentlig bare en bonus.

Tilbake til tanker og sånt: Jeg har sett litt på forskjellige tanker, og Aspire Nautilus og KangerTech ProTank 3 ser jo veldig bra ut. Jeg lurer dog på å kjøpe en haug standardtanker til EVOD2'en min for testing av forskjellige juices, og så ha en større tank for heldagsdamping sånn at jeg slipper ha med meg flasker med juice og sånt på jobb. På den annen side går jo batteriene litt for fort tomme, så jeg må jo ha med meg begge e-siggene fra starterkitet mitt... så det blir vel en mod med større batterikapasitet også, tenker jeg... og så har jeg jo lyst på en pipe, da... faen, blir dyrt likevel, dette her. <_<

Veldig greit å kunne bruke 18650 batterier

Mitt 3000mah holder like lenge som en full Aspire Nautilus på 5ml, litt over 2 døgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ettermiddagen på jobb den 15. september 2011 fant jeg plutselig ut at jeg skulle prøve å slutte å røyke. Kjørte innom apoteket på vei hjem og handlet inn en pakke 2mg nikotintyggi. Siste siggen jeg tok var kl. 14.30 den dagen. Tygget tyggi i en uke.

Var innom 4mg tyggi som jeg følte tok livet av halsen. Regnet selvfølgelig også ut hvor mye denne tyggien kostet. Var jo dyrere enn røyken! Fant ut at det var jo i alle fall bortkasta penger.

Så nå snart 3 år senere har jeg fått bedre luktesans men ikke mer penger på konto.... Rart...

Så etter 15-16 år med røyking så var det utrolig enkelt å slutte. Fatter ikke at jeg ikke prøvde tidligere. Eller.... fatter ikke at jeg begynte å røyke...

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Slenger meg på her og sier at det var langt enklere enn folk skal ha det til. Gikk fra å snuse en og halv pakke løs snus til dagen. (sluttet fordi jeg ikke kunne børste tennene uten å blø) til bråstopp. Etter tannpuss en kveld var det slutt. Skallebank i to dager. Ingen erstattning. Letteste jeg har gjort i mitt liv. Har en tese om at det er enkelt å slutte, men man må VILLE DET. Det nytter ikke å slutte å snuse fordi det er best sånn, man må faktisk ha lyst til å kvitte seg med vanen. Har forresten lest at etter 24 timer er all nikotin ute av kroppen, og evt sug som kommer etter dette sitter mellom ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...