ro9

Chemical Guys vasker ruter

Fikk Chemical Guys Streak Free og noen mikrofiberkluter i posten i dag. Prøvde å vaske bilrutene slik de anbefaler ved å vaske ruta med en klut, og så tørke av og buffe med en annen tørr klut.

Det må være noe galt med vinduene mine tror jeg, for det er helt umulig å dra en tørr klut over en tørr rute, den bare lugger og legger igjen stygge spor og hår etter seg. Det går greit å påføre produkt med den første kluten, men å buffe ruta etterpå slik som gutta gjør i videoene er helt umulig. Jeg er jo fersk i gamet så det er vel noe jeg gjør galt regner jeg med.. ? ;)

Endret av ro9
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vaska klutene først? da slipper du ihvertfall problemet med loing/linting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt den ruterensen en del.Virker ganske likt alt annet ;) Prøv heller lofritt papir elle egne kluter til glass fra Scholl eller swissvax f.eks.En klut skal ikke legge igjen noe mikrofiber.Prøv i så fall å vask kluten før videre bruk.2 kluter trengs igrunn ikke føler jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være noe problemer med "langhårete" MF kluter. Prøv heller veldig korte.

Jeg bruker den grønne glass kluten til Biltema. Den er meget bra på ruter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bevar LITT fuktighet på ruta siste gang du tørker av, da lugger det ikke og du får ikke hår som ligger igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å vaske de ja :) Jeg kjøpte noen blå kluter som likner på de som han bruker i videoen for å demonstrere rutevask, men det er umulig å buffe ruta slik som han gjør for kluten lugger i ruta når den begynner å bli tørr.

http://youtu.be/AJuQE6-2JrM

Endret av ro9
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker litt forskjellig jeg, men mest lofritt papir og endel kluter laget for vindu, bruker ikke "lugge"mf til sånt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket mine ruter isted før G5 (jada, G4 og wipedown først) og da måtte jeg gi meg rett før ruta tørket helt eller så ble det bare lo og lugging. Ble strøkent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er stort sett helt normalt at tørre kluter lugger på tørr rute? Hvilke kluter funker til å "buffe" ruta med da? Jeg har sett flere videoer hvor de buffer tørr rute med de blå klutene fra Chemical Guys, det er de jeg har, men det lugger noe alvorlig her så fort det blir litt tørt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker best å vaske rutene med et tørkehåndkle fuktet i vann, benytter Chemical Guys miracle dryer. Sprayer på litt Sonax Frønsterpuss. Tørker over med lofritt papir etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du har Bmw så sliter jeg litt med det samme selv..blir masse små fiber rester på ruta..bruker nå G-tecnhniq klut og vindus rengjører.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at "billig" microfiber håndle med lite hår\tetthet og som ikkje loer er det beste, men hovedsakligt blir det brukt Lofritt tørkepapir type Katrin/Torky osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe spesielt med vinduene på bmw som gjør at klutene lugger sånn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på det, men anbefaler forsegling på rutene, noe ala Gtechniq.

Men har opplevd det samme på andre biler med MF, spesielt langhåret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive