chrino

Praktiske spørsmål til vask

Første DCN-vask unnagjort i går. Ble strålende fornøyd med resultatet, men har et par spørsmål.

Skal man vri opp MF-vaskehansken før man tar den bortpå bilen? Eller skal den være "full" av såpevann?

Brukte DG Aquawax som QD etter vask på tørr bil. Skal denne virke før den buffes, eller er det WOWO?

(Står på etiketten at den i utgangspunktet skal brukes på våt bil, men kunne brukes på tørr bil og så buffes, så jeg syns det var enklere enn å få tørkehåndklene fulle av QD)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer såpevann man klarer å få med seg fra bøtten og over til bilen, jo bedre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar skumkanonen å kobler den til hageslangen.. Spyler skum med ene handen og vasker med den andre! :P Skyll svampen/mitten ofte!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer såpevann man klarer å få med seg fra bøtten og over til bilen, jo bedre. :)

Men vil hansken ta med seg dritt fra bilen når den er full av vann og såpe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mesteparten av dritten er forhåpentligvis borte etter forvasken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig! Det er poenget med hele vasken! :D

Grunnen til at vi legger litt ekstra penger i vaskemitt/svamp istedenfor å bruke 20,- på jula er for at de mittene/svampene som koster litt ekstra løfter dritten fra bilen og drar det inn i hansken, slik at det ikke blir liggende mellom lakk og mitt/svamp!

Bruker du bøtte med gritguard så gnur du hansken/svampen godt i bunnen for å få ut all dritten ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive