Einstein

Alternativ bilvask :)

Jeg skal plastidippe en Golf IV hvit og innser at det nok blir litt motsatt tankegang på dene ene bilen :ph34r:

Prickbort ut, vaskehall inn :huh:

Vaskehall er nok litt risikosport med plastidip, så det blir nok siste utvei hvis det ikke er noen av de godkjente midlene som gjør god nok jobb.

Underholdende video ihvertfall :)

Forslag til voks som ikke tar knekken på plastidip?

Kanskje Opaque går?

Edit: Skal det ikke komme opp Youtube avspilling automatisk?

Endret av Einstein
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD er snill mot plastidip :)

har plastidippet deler av fronten min svart, og det blir helt rent med surfex og håndvask! :) (er riktignok forsiktig over plastidipen)

plastidipen min har sitti på siden april/mai og er like fin...

Prickbort gjør at at prickborten blir flytene og den spyles lett av med høytrykk da! :) (måtte prøve for å se :) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde plastidip på grillen på jettaen før så jeg kjenner til det :) Alltid nøye når jeg la på prickbort for å ikke ta dippen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner et par stk som har fått dippet bilene sine og de bruker plastfornyer på dippen innimellom.

Veldig mye vanlig voks lager jo stygge hvite merker på plast o.l, hvordan dette blir på plastidip vet jeg ikke men har ingen god følelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal plastidippe en Golf IV hvit og innser at det nok blir litt motsatt tankegang på dene ene bilen :ph34r:

Prickbort ut, vaskehall inn :huh:

Vaskehall er nok litt risikosport med plastidip, så det blir nok siste utvei hvis det ikke er noen av de godkjente midlene som gjør god nok jobb.

Underholdende video ihvertfall :)

Kanskje Opaque går?

Edit: Skal det ikke komme opp Youtube avspilling automatisk?

SV Opaque er laget spesielt for folie og matt lakk, så bør vel ikke være noen grunn for å ikke bruke den på Plastidip :) Eller så får du QD for matt lakk fra CG bl. a. Kanskje det kunne vært et alternativ? Finn noe å plastidippe og prøve deg fram på, før du tester på egen bil er vel det lureste.

Endret av LarsL.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner et par stk som har fått dippet bilene sine og de bruker plastfornyer på dippen innimellom.

Veldig mye vanlig voks lager jo stygge hvite merker på plast o.l, hvordan dette blir på plastidip vet jeg ikke men har ingen god følelse.

Okey, mange muligheter tydeligvis. Takk for tips :) Uansett hva jeg bruker så er det bare å teste på noe annet før en går løs på bilen.

SV Opaque er laget spesielt for folie og matt lakk, så bør vel ikke være noen grunn for å ikke bruke den på Plastidip :) Eller så får du QD for matt lakk fra CG bl. a. Kanskje det kunne vært et alternativ? Finn noe å plastidippe og prøve deg fram på, før du tester på egen bil er vel det lureste.

Med matt lakk så menes nok her vanlig 2k lakk Plastidip løses opp av diverse kjemikalier. Folie og matt lakk har jo ikke det problemet.

Men godt mulig det ikke er noe problem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt plastidipp i godt over ett år på varebilen som tidligere var min.

Har ikke vært særlig forsiktig med plastidippen siden det trossalt bare var en liten "redning" for at ikke den elendige lakken skulle flasse helt av.

Dog skal det sies at Statoil avfetting tar prickbort (hadde det på felger, det ble spist opp).

WD40 er også svært effektiv med å fjerne plastidip, kanskje noe av det beste hvis du har flekker med dip rundt på bilen der det ikke skal være.

Var litt kunstnerisk her, men det ble ikke godt mottatt av far i huset så jeg måtte finne ut hvordan jeg fikk unna de fine flekkene igjen gitt... WD40 som sagt.

daeaff0688.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd det meste av avfetting og felgrenser jeg har på mine dippede felger og di holder bra :) Styr unna petroliums baserte produkter så er man safe.

Når det er sakt så tror jeg dette blir første å siste gang jeg har plastidip på felgene. Mine er hvite nå og det er noe herk å holde si rene. Den myke overflaten med litt tekstur i gjør at bremsestøv og skit sitter utrolig godt fast, felgkost må brukes hver gang sammen med sterk felgrens.

Har ikke helt fått noe LSP til å holde på den heller. Har prøvd autobahn, collinite 845, scholl neo og engel. Virker som om voksen trekker inn i plastidippen. Med en holdbarhet som varer mellom hver vask så har jeg droppet alt som heter LSP di siste månedene :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive