Gå til innhold

Surfex hd til skin Rens/rengjøring ? Hva blanding?


Gunnarmikal

Recommended Posts

Gunnarmikal

Hei. Er det. Mulig å bruke surfex hd te å rengjøre skinn inni bil? Isåfall hva blandings forhold brukes? Spray på, la virke å skur og tørk av?

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville vært forsiktig med surfex på skinn. det er en ganske kraftig sak selv utblandet og pH verdiene er litt sånn drepe-organisk verdier :) akkurat på skinn er det greit å gå for en skinnrens. bare min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg bruker greenclean 1:15 og setter inn med skinn-melk (eller lignende) med en gang, så ikke skinnet skal tørke.

Flere her som bruker Surfex 1:20 på skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ville vært forsiktig med Surfex på skinn, kan muligens tørke ut skinnet. Bruk hvertfall en svak blanding som RuZle her sier, toppen 1:20 :)

Men jeg vil anbefale skinnrens eller APC isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Det at mange gjør dette betyr vel ikke at det er helt rett?

Genereltsett er APC på skinn feil. Uten å gå for mye i detailer så finnes det svært mange skinntyper og skinn finish. Man skal vite hva slags skinn man jobber med for å velge riktig skinnrens.

Mange av APC inneholder ting&tang som kan skade skinnet. Det man ikke ser med en gang kan nok vise seg senere.

Noen mener man kan bruke APC på moderne skinntyper med topcoat. Jeg ville ikke gjort det. Noen eksperter på skinn bl.a fra Lederzentrum (Colourlock) har lært meg på skinnbehandlingskurset at bruk av APC på coated skinn også kan føre til skader.

Samme med f,eks skinnmelk (conditioner). Noen bruke det på alle skinntyper, noen ikke. Det jeg lært på kurset f.eks var at conditioner-krem ikke er nødvendig på coated skinn. Det er mye bedre å bruke forsegling på moderne skinn enn conditioner.

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det at mange gjør dette betyr vel ikke at det er helt rett?

Genereltsett er APC på skinn feil. Uten å gå for mye i detailer så finnes det svært mange skinntyper og skinn finish. Man skal vite hva slags skinn man jobber med for å velge riktig skinnrens.

Mange av APC inneholder ting&tang som kan skade skinnet. Det man ikke ser med en gang kan nok vise seg senere.

Noen mener man kan bruke APC på moderne skinntyper med topcoat. Jeg ville ikke gjort det. Noen eksperter på skinn bl.a fra Lederzentrum (Colourlock) har lært meg på skinnbehandlingskurset at bruk av APC på coated skinn også kan føre til skader.

Samme med f,eks skinnmelk (conditioner). Noen bruke det på alle skinntyper, noen ikke. Det jeg lært på kurset f.eks var at conditioner-krem ikke er nødvendig på coated skinn. Det er mye bedre å bruke forsegling på moderne skinn enn conditioner.

Har du noe eksempel på en slik forsegling?

Forøvrig finnes det jo helt kurante skinnrenser som er så billige at jeg kan ikke fatte hvorfor folk skal bruke APC og Surfex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at de har vært diskutert på dcn før, men jeg benytter Dr Leather sine wipes på mine Volvoseter: http://drleather.com/Leather-Cleaners/Our-Leather-Cleaner-Range/Wipes-Range.aspx

De funker kule, og på dagens skinn med coatinger (hvilket vel de fleste bilinteriør har i dag?) kan man jo diskutere poenget med fett og kondisjoneringskremer/melk.

Arbeid med servietten og tørk av med klut - setene ser og kjennes som de var nye på min 3 år gamle V70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...