Gå til innhold

Skifte farge på skinn


Concker

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Hei og hopp!

Lurte på om noen har noe erfaring ang å endre fargen på skinn?

Ser at et lokalt firma tilbyr dette, for hvilken pris aner jeg ikke.. (Ringer i morgen)

Men mener å hørt en slik jobb ligger på over 10k.. billigere å sy om da ^^

Saken er at jeg har kommet over et interiør til bilen min som er i mørkeblått skinn til en ok penge, som jeg da naturligvis vil ha svart om jeg evt skal kjøpe det. Så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med lignende? Både kostnad, om det er særlig holdbart?

da med forbehold med vanlig skinn pleie og evt opp farging selv over tid med SW healer)

En ting er jo å farge opp igjen litt selv med SW healer, men å endre fargen helt blir vel en helt annen fremmgangsmåte vil jeg tro? :)

Kan ikke si jeg har sett noen gjort dette selv noen gang?

Men mulig er ganske lik framgangs måte som ved "påfarging" av skinn, bare muligens litt andre produkter?

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn er jo ikke "svart" når man tar det fra kua, så det må jo farges. Etter det jeg har hørt er det en ganske brutal prosess. Er også usikker på om det er best å starte med lyst eller mørkt skinn om man vil ha svart farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge og "klarlakk" sprøytes på med "lakk"sprøyte, ville ihvertfall pratet med noen som har fått gjort dette selv for å høre hvordan det er med pris vs holdbarhet. Den generelle anbefalingen har jo "alltid" vært å finne noe brukt i rett farge, men det kan jo ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Sett litt på YouTube etc, finnes både spray og smøre varianter, får se litt dypere på det. Å betale 10k for å endre fargen blir ihvertfall uaktuelt :P

Farge man smører inn ser ganske greit ut når det kommer til framgangsmåte, skikkelig rens, matte ned så mange mange tynne lag

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Å "smøre" inn farge som de fleste her inne gjør heter "Fresh metode". Å farge skinn med lakksprøyte med klarlakk er noe HELT annet. Mere holdbart og har man rett utstyr så går det fortere og ;)

Å skifte farge på skinn, gjøre det riktig og holdbart koster mere enn det smaker, tom hvis en skal gjøre det i utlandet. Så det beste er å finne interiør i rett farge og eventuelt restaurere det selv.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Er ikke bare bare å finne i riktig farge, spesielt her til lands og sedan, samt får dette til gi bort pris så tenker jeg tar å gjør et forsøk uansett. Har sprøyte etc men tenker jeg prøver med smøring først, siden er mørke blått til svart vil jeg tro det er lettere kontra større endringer, ser ut som prisene i England og USA ligger ganske fornuftig når det kommer til midlene

Å sette det bort blir nok fort koste alt for mye :P

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Anbefaler å prøve Colourlock sine produkter ;)

Dette noe man får kjøpt i Norge?

Åpen for alle forslag :) har ikke stort å tape på de setene her uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Dette noe man får kjøpt i Norge?

Åpen for alle forslag :) har ikke stort å tape på de setene her uansett :)

colourlock.no

oslo-skinnspesialisten.no

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

colourlock.no

oslo-skinnspesialisten.no

Takker, sender en mail til coulourlock jeg å hører om de kan lage sammet et greit pakketilbud til meg, for jeg se hvor mye det totalt vil koste meg for 2 framseter og baksetet.

Kjenner på meg jeg har veldig lyst til å prøve å få til dette selv.

Nå blir jo forsåvidt ikke denne bilen brukt hver dag så slitasjen vil jo bli en god del mindre kontra en bil man bruker daglig også vil jeg tro, samt å ta ut for å friske opp førersetet tar jo toppen 2minutter om man ønsker å friske opp dette litt hver gang bilen blir satt på lagring på vinterstid :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Takker, sender en mail til coulourlock jeg å hører om de kan lage sammet et greit pakketilbud til meg, for jeg se hvor mye det totalt vil koste meg for 2 framseter og baksetet.

Kjenner på meg jeg har veldig lyst til å prøve å få til dette selv.

Nå blir jo forsåvidt ikke denne bilen brukt hver dag så slitasjen vil jo bli en god del mindre kontra en bil man bruker daglig også vil jeg tro, samt å ta ut for å friske opp førersetet tar jo toppen 2minutter om man ønsker å friske opp dette litt hver gang bilen blir satt på lagring på vinterstid :)

Send en mail til kontakt@oslo-skinnspesialisten.no og forklar hva du ønsker å gjøre osv. De er både importører og godkjent verksted av Lederzentrum GmbH (Colourlock) i Norge. Produkter til Lederzentrum er solgt under andre kjente merker og, uten at jeg skal gå for mye i detailer på det. Regner med at du brukt produkter fra de uten å vite det ;)

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Aight, sender dem en mail også jeg så får jeg se hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Ser jo lovende ut det.

Selv har jeg bestemt meg for å prøve "RubNRestore" fra over dammen.

Utrolig god service, samt enkel i bruk og koster heller ikke allverden :)

Med mitt bruk kan jeg nok forvente et par års tid før jeg må "touche up" litt på side puten og andre steder med normalt mye slitasje, men vistnok skal det bare bli lenger å lenger mellom hver gang noe slik må gjøres.

Ikke at det er et stort problem heller da en slik liten "touch up" tar rundt 10minutter :)

Blir nok å lage en liten guide/memo/blog på hele prosessen når jeg får fargen.

Får den nok ikke før ut i october da det blir sendt med konteiner frakt pga syke kostnader med å sende det via fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ikke glem guiden! :D Spent på å se resultatet!

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere

Ja gleder/gruer meg litt selv for å se om dette faktisk fungerer..

tilbakemeldingene er jo svært gode så vi får se :)

ETA er 14.Oct både på felger og skinn farge, så blir vel mot slutten av oktober jeg starter tenker jeg :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...