Marius Engel

Gyeon Mohs på ny bil.

Bør jeg polere før jeg legger Mohs på nybil?

Eks. Menzerna 4000 med blå uber på DA maskin? (Eller sort uber?)

Eller har ikke det noe for seg på nybil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min nye bil var akutt behov for polering når den kom. Dette må du nesten bare se an behovet for selv. Noen er bra, andre er mindre bra.

Hvilket produkt og pute du bruker er avhengig av hvilken lakk også, ikke alle komboer som passer alle lakktyper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å suse over bilen med f.eks 4000 koster så lite og da vet du som oftest at alt er på stell :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min nye bil var akutt behov for polering når den kom. Dette må du nesten bare se an behovet for selv. Noen er bra, andre er mindre bra.

Hvilket produkt og pute du bruker er avhengig av hvilken lakk også, ikke alle komboer som passer alle lakktyper.

Bilene skulle komt 100% strøkent levert. Jaja, vi får se.

Noen som har forsøkt Mohs forselgling? Gode greier? Holder det ett år?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilene skulle komt 100% strøkent levert. Jaja, vi får se.

Noen som har forsøkt Mohs forselgling? Gode greier? Holder det ett år?

Jeg har Mohs på min bil og er fortsatt strålende fornøyd. Ble lagt i vår. Jeg har slitt med voks som ikke har holdt lenge på bilen, så er veldig fornøyd med Mohs. Ser fortsatt ut som den ble lagt for en uke siden. Tommel opp fra meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Mohs på min bil og er fortsatt strålende fornøyd. Ble lagt i vår. Jeg har slitt med voks som ikke har holdt lenge på bilen, så er veldig fornøyd med Mohs. Ser fortsatt ut som den ble lagt for en uke siden. Tommel opp fra meg.

Har du brukt bathe såpen også?

Jeg har kjøpt begge deler, og håper dette gjør bilvedlikeholdet enda enklere, og at ripebestandigheten på min myke lakk øker litt :)

Den skal holde opptil 18mnd. i følge nettbutikken til bilnerden, så holder den ett år blir jeg mektig imponert :)

Har du brukt den Quick detaileren som følger med innimellom? Gyeon Cure eller hva den het?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker cure til stadighet som drying aid

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker cure til stadighet som drying aid

Det var ett ord jeg ikke kunne :)

Drying aid (tørkehjelp)? Hva menes med det? Jeg bruker helst kjerringa som tørkehjelp :P

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray litt på våt bil og tørk med håndkle. F.eks et par spray på taket, tørk, par spray på panser, tørk osv. Det er drying aid :)

Og det funker bra på behandlet bil, jeg gjør det ca hver 3 vask :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray litt på våt bil og tørk med håndkle. F.eks et par spray på taket, tørk, par spray på panser, tørk osv. Det er drying aid :)

Og det funker bra på behandlet bil, jeg gjør det ca hver 3 vask :)

Det blir da som å booste behadlingen litt? :)

Har du mohs på din bil, eller noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir på en måte en boost, dog vil cure funke for seg selv og slites bort mellom hver behandling. Det blir som å vokse bilen i ny og ne.

Jeg har mohs, lagt på i våres :) Er helt super enda :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel ikke forsøkt bathe såpen som skal vedlikeholde mohs forseglingen også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, og den funker :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forventer at den ser nyvokset ut i 6-12 mnd jeg :) Kanskje jeg er litt for optimist?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forventer at den ser nyvokset ut i 6-12 mnd jeg :) Kanskje jeg er litt for optimist?

Har brukte både Bathe og Bathe+ og er veldig fornøyd med begge to. Jeg synes ikke du er optimist da, for såpass mener jeg at den holder. Hvertfall gjør min det foreløpig. Har ikke vært så fornøyd med en voks/forsegling som jeg er nå :):wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukte både Bathe og Bathe+ og er veldig fornøyd med begge to. Jeg synes ikke du er optimist da, for såpass mener jeg at den holder. Hvertfall gjør min det foreløpig. Har ikke vært så fornøyd med en voks/forsegling som jeg er nå :):wub:

Høres bra ut! :)

Jeg hadde håpet på litt økt ripebestandighet på min Nissan Leaf. Den får riper av det aller meste. Har du gjort deg noen erfaring med om den hjelper mot slik også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut! :)

Jeg hadde håpet på litt økt ripebestandighet på min Nissan Leaf. Den får riper av det aller meste. Har du gjort deg noen erfaring med om den hjelper mot slik også?

Mohs ligger på min sorte 03 Golf som har medium lakk. Jeg polerte over bilen med S30 før jeg la Mohs, så noen riper ble nok igjen fra den gang. Jeg har ikke klart å legge merke til om det har blitt noen særlig flere riper, men noen har det nok blitt uansett. Mulig det er blitt færre enn om jeg hadde hatt vanlig voks :)

Skal sies at jeg hadde plastidip på panseret noen mnd etter jeg la Mohs, og når jeg tok av plastidipen prellet Mohs fortsatt like bra etter en vask. Gøy :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive