-Thomas-

"Viper" striper på Mini

Hei!

Har en bekjent med en Mini som har disse stripene på panser. Bilen er rød og jeg lurer på hvordan disse stripene er å ta av? Vil man se hvor merkende satt etter at shineingen er fullført?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis er det vel folie som er lagt, dette løsner du fint med varmepistol, håndmakt og forsiktighet.

Etter dette er tatt av går du over med for eksempel AG Tar & Adhesive remover for å fjerne evt limrester.

I de fleste tilfeller klarer du å jevne ut den eventuelle forskjellen på lakken med lakkrens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra disse blir fjernet da statens vegvesen ser på viper striper som trimming ;) varmepistol går bra. Eller hårføner. Jeg har også fått det til med litt varmt vann :) Forskjellen mellom lakk og lakk der vinylen var kan være ganske stor. En grundig en stegs trengs ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et steam/damp. da får du blir det som regel mindre limrester som blir lagt igjen også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om jeg kjører ett eller flere steg spiller ingen rolle bare jeg kan garantere at det ikke blir noen fargeforskjeller i lakken. Kan jeg garantere det? Er ikke utstyret eller polish det står på og jeg har kontroll på det jeg driver med, men har null erfaring vinyl som har sittet på bilen siden det var ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste måten du kan garantere det på er vel om du ønsker å evt måtte våtslipe ned hele panseret om det virkelig er stor forskjell..

Kan være alt fra omtrent ingenting til veldig stor slik at man kjenner det enkelt med fingrene..
Eneste som kan svare på det må være noen som har fjernet dem på denne type bil før slik jeg ser det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive