Gå til innhold

Endeledd


StianMH

Recommended Posts

Tror jeg lar verkstedet finne ut av dette jeg. For det blir mye synsing her nå. :)

Klart at klukkingen kan også komme i forbindelse med et annet ledd eller arm som er gåen :P

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som trogha at det er en annen grunn til at det lager lyd over humper. Det kan være en forstillingsdel som er skylda i det som bærearm eller en annen del der. VAG har jo aldri vært kjente for å ha så veldig bra forstillingsdeler så sjansen er god for at det er en ting der.

Uansett er dem mye bedre på a6en du har enn de var på 98-04 modellene men fremdeles en del svakheter.

Usikker på allroaden men er det noen som er gode på deler til VAG så er det hvertfall bildeler.no og ofte til langt lavere priser enn møller.

Møller skulle ha 7000 for dynamo til min gamle vag mens bildeler.no skulle ha 2560.- har aldri vært borti dårlig kvalitet derfra heller.

De baserte seg jo ene og alene på deler til vw/audi før de ble oppkjøpt av komplett group.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp bilen finn deg et kubein el lign :) .

Benn med forsiktighet på/ved de forskjellige oppheng osv på begge sider, da ser du om det er slakk på den ene side VS andre siden på samme ledd/oppheng.

Det er lett å oppdage om det er et oppheng et lign som er defekt på den måten.

Forøvrig den måten verkstedene og biltilsynet brukte før ( og delvis enda) de fikk disse bukkene som rikser i hjulene B) .

Du ser derrimot ikke om det er drivknute på akslingene ved denne måten men se etter deffekter på mansjettene og snurr på hjulene når de står i full sving begge veier da kommer nok problemet for en dag om det er der du har problemet.

Jeg ville også sjekket om det er en fjær som har knekt noe eller lageret i toppen av støt-demperen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en kompis, som jobber på Møller. Han skulle se på det i dag, men han også tenkte at det kunne være Drivknute.

Så nå venter jeg til han får dannet en mening på det, så bestiller jeg time og får byttet riktige ting :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sjekket og ordna litt. Har hatt to mekanikere til å titte på det. Begge er skikkelig i tvil, men heller mot øvre bærearmer på høyre side - vi bytter de :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp bilen finn deg et kubein el lign :) .

Benn med forsiktighet på/ved de forskjellige oppheng osv på begge sider, da ser du om det er slakk på den ene side VS andre siden på samme ledd/oppheng.

Det er lett å oppdage om det er et oppheng et lign som er defekt på den måten.

Forøvrig den måten verkstedene og biltilsynet brukte før ( og delvis enda) de fikk disse bukkene som rikser i hjulene B) .

Du ser derrimot ikke om det er drivknute på akslingene ved denne måten men se etter deffekter på mansjettene og snurr på hjulene når de står i full sving begge veier da kommer nok problemet for en dag om det er der du har problemet.

Jeg ville også sjekket om det er en fjær som har knekt noe eller lageret i toppen av støt-demperen :huh:

Drivledd kan sjekkes ved at bil står på bakken / 4-søyler på hjulene. Ha styring rett frem (mest slitasje rett frem) ta en stor tang og ta tak i drivaksel og"vri" frem og tilbake i bilens lengderetning. Dersom det er dødgang har du slitasje på drivledd (drivknute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte akkurat nedre selv.. Ble motivert av tråden her til å skifte mine :)

Hehe, da er det jo godt for noe da! :)

Skifter mine på tirsdag. Følte meg nesten litt forpliktet til å ta det på verkstedet, ettersom han mekanikeren brukte nesten en time på å finne feilen.. Tippptopp Service hos Melby Auto avd Skjetten, uten tvil :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei. Det er jeg enig i.. Har også skifte nedre, bakre bærearm, høyre side forran selv.. Det er bare 2 bolter, helt riktig.. MEN! :mad: :mad: :mellow::thumbdown:

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivledd kan sjekkes ved at bil står på bakken / 4-søyler på hjulene. Ha styring rett frem (mest slitasje rett frem) ta en stor tang og ta tak i drivaksel og"vri" frem og tilbake i bilens lengderetning. Dersom det er dødgang har du slitasje på drivledd (drivknute)

Ja, har du en 4 søyler eller en bil du kommer til med en "stor tang" når den står på bakken så er det helt riktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har du en 4 søyler eller en bil du kommer til med en "stor tang" når den står på bakken så er det helt riktig :P

Uansett burde drives være veldig enkelt å konstatere med kjøring. Full sving og gi litt belastning. Ikke akkurat noe hokus pokus:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var planen å skru på min i helga men kjerringa skal ha meg med i bryllup og da er neppe jeg i stand til å skru på søndag:(

Hehe, se der ja! :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Da var planen å skru på min i helga men kjerringa skal ha meg med i bryllup og da er neppe jeg i stand til å skru på søndag:(

Hmm, nå fikk jeg lyst til å skru også

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting, så har verkstedet funnet ut at det er foringene til motorrammen som er gåene..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...