Gå til innhold

Selvvask med HT nær Torpmoen i Ål.


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Neste helg er det Volvotreff i Ål. Vi har tidligere tatt med en liten HT og slange slik at vi kunne vaske bilene på campen (Ål camping). Dette er tungvint og grisete da vi må stå på gress å vaske bilene. Noe som etterhvert blir veldig sølete.

Er det noen som vet om en grei selvvask i nærheten av Torpomoen i Ål? Kravene er ikke store, trenger bare et sted med HT tilgjengelig som ikke er alt for langt unna.

Statoil i nærheten av Ål camping og togstasjonen har bare 1m lag slange tilgjengelig slik at man må snu bilen for å få spylt alle sider. Dette er meget tungvint.

Forslag om et godt sted å vaske på vei til Ål (fra Horten) som ikke er alt for langt unna (slik at bilen fortsatt er ren når vi kommer frem) mottas også med stor takk. :)

Er det noen som bor i nærheten som vil gå med på å leie ut utstyr slik at vi får rene biler så er også dette av interesse.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er en selvvaskhall i Kleivi næringspark ca 10 min fra Ål retning Geilo.

Eventuelt hør med Hallingdal Bilpleie om de har noe som kan lånes eller om de vet om andre alternativer.

Endret av Bukken74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hytte i Ål og det det er helt ræva muligheter for bilvask i Hallingdal. Stemmer at det er et innendørs anlegg ved Kleivi, men om jeg husker riktig så er det sykt dyrt der ;)

Jeg har snakket med han som driver Ditec i Ål om jeg kunne vaske hos han mot betaling, men det ville han ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hva med bidne bil, er ikke det oppi der?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mulighetene i Gol da?

Er ikke sikker, men mener det er selvvask på den bensinstasjonen i Gol sentrum :)

Om ikke det er selvvask der, så er jeg sikker på at det er børstevask der :D

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har litt troen på at det er noe i Gol, men jeg må være helt sikker på dette før jeg eventuelt sier til de andre at vi kan la HT og slange ligge hjemme. Synes det er rart hvis det ikke er selvvaskeanlegg der.

Børstevask er selvsagt uaktuelt.

Petter:

Jeg vet det er slange tilgjengelig på treffet, men ønsker å vaske bilen ifred uten å stå i lang kø og ha en kø som venter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børstevask er selvsagt uaktuelt.

Var vel ment som en spøk :P

Kjører forbi Gol sentrum noen ganger i året, å ser foran meg et skilt der det står "selvvask".

Men vil ikke garantere deg at jeg har riktig :P

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Var vel ment som en spøk :P

Kjører forbi Gol sentrum noen ganger i året, å ser foran meg et skilt der det står "selvvask".

Men vil ikke garantere deg at jeg har riktig :P

Jeg regnet med det var en spøk ja. :)

Som sagt, jeg vil tippe det er noe der. Er det mulighet for å vaske bilen i Gol så lar jeg HT ligge hjemme. Det lille som blir fra Gol til Ål (hvis det blir noe) kan taes med en ONR vask.

Det er vel noen her på forumet som bor i nærheten som kan bekrefte om dette stemmer eller ikke? :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

På en regnfri dag skal det være minimalt ;)

Er jo også en hel del bilforhandlere litt utenfor sentrum mot ål, er rart om det ikke finnes noe der .

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hehe!

På en regnfri dag skal det være minimalt ;)

Er jo også en hel del bilforhandlere litt utenfor sentrum mot ål, er rart om det ikke finnes noe der .

Hvis bilen skal bli vasket i Ål så er det snakk om Fredags kveld eller Lørdags morgen. Helst sistnevnte.

Tror ikke at noen av bilforhandlerne der har oppe ved disse tidene.

Skal vi vaske bil i Gol så er dette på Fredags kveld på vei til campingplass. Drar fra Horten etter jobb så vi er i Ål rundt 8 tiden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen skal bli vasket i Ål så er det snakk om Fredags kveld eller Lørdags morgen. Helst sistnevnte.

Tror ikke at noen av bilforhandlerne der har oppe ved disse tidene.

Skal vi vaske bil i Gol så er dette på Fredags kveld på vei til campingplass. Drar fra Horten etter jobb så vi er i Ål rundt 8 tiden tenker jeg.

Send en Mail til Statoil / Esso på gol å hør med de ;)

Håper du får en flott helg !

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hva med å vaske bilene oppå en stor presenning? Så slipper man søla under bilene hvis vinkelen er riktig. :)

Det er jo en mulighet det for å gjøre det mer behagelig å vaske, men da er det enda en ting å ta med. Noe av poenget her er å selee å ha med seg en masse utstyr. Kun vaskebøtte, svamp, shampo, MF og kanskje en liten flaske med QD. :)

Send en Mail til Statoil / Esso på gol å hør med de ;)

Håper du får en flott helg !

Ikke dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk. Mail sendt. :)


Ser ikke ut som at jeg kan sende mail til de. Fikk en automatisk mail tilbake som inne holder dette:

Your message

Subject: Har dere selvvask?

was not delivered to:

oyvind.tveito@statoil.com

because:

User oyvind.tveito (oyvind.tveito@statoil.com) not listed in public Name & Address Book


Jeg ser nå at dette er Statoil i Ål. Jeg vet at de ikke har selvvaskanlegg for jeg har hvert der tidligere å sett etter dette. Om de hadde hatt det så hadde det passet utmerket da campingplassen som vi overnatter på er ca. 200 m unna.

Statoil i Ål har kun en ute kran med 1 meter lang slange på. Veldig tungvint å vaske bilen der.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ville prøvd å endre .com til .no i den mailadressen.. før var det i hvert fall sånn at .no var "fuel and retail" mens .com var de som pumpet olje fra havbunnen :)

Dette viste jeg ikke. Dessverre så fungerte det likevel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...